Eerst en vooral kan je een aantal gegevens uit de ECU uitlezen. vb de temperatuur van de inlaatlucht,compressordruk, RPM, temperatuur van het water,snelheid ,.....
Vooral de eerste twee zijn voor mij heel belangrijk. Een te hoge temperatuur van de inlaatlucht beïnvloedt immers sterk het vermogen (remember testbanksessie van vorige maand). Zo merk je bijvoorbeeld dat de temp op de autostrade ongeveer 8 graden boven de buitentemperatuur zit. Bij stadsgebruik loopt dit verschil op tot ongeveer 15 graden. En je wagen uitzetten en een half uur wachten en de temperatuur stijgt zelfs met ongeveer.....60 graden!!!

Al deze gegevens kan je dus op alle mogelijke manieren op het scherm krijgen, alarmwaarden instellen en op een SD kaartje opslagen, zodat je deze achteraf kan bekijken.
Ook kan je vermogen en koppel aan de wielen berekenen. Een klein filetje maken waarin gegevens als temp, luchtdruk, luchtvochtigheid, gewicht, drag coëfficient, bandenmaat,...moet ingeven en vervolgens kan je aan het testen. Verbazingwekkend want het vermogen zat ni ver van mijn resultaten bij TBM!!! Dashdyno gaf rond de 186 pk, terwijl TBM uitkwam rond de 184. Opnieuw kan je al deze gegevens op het scherm krijgen, zelfs op pc. Een gadget maar toch wel leuk om te zien.
Vervolgens kan je ook acceleratietijden meten
0-100, 0-160, 1/8 mijl, 1/4 mijl. Voorlopig hier nog niet zoveel getest, maar de 0-100 zit rond de 6,6 à 6,7 seconden. Ni slecht dus
Tenslotte kan je ook alle foutcodes uitlezen en resetten. Bovendien krijg je niet alleen de code, je krijgt er ook nog een korte uitleg bij. Kan altijd wel eens van pas komen. Als het "motorlampje" gaat branden kan dat heel veel betekenissen hebben. Maar zo weet je misschien al of het echt ernstig is

En dan vergeet ik nog de shiftlight, het verbruik da je kan opvolgen,....
Maar nu eerst effe enkele beelden (voor alle duidelijkheid, dit zijn niet mijn gegevens die je op die foto's te zien krijgt). De grafiekjes vanop de pc zijn voor later!