VELGEN 17"
- MY Dweiltje
- MINI Master
VELGEN 17"
Kunnen de originele Mini velgen 17" (R99 double spoke / R90 Cross spoke / Web spoke / ....) zo zonder aanpassingen gemonteerd worden op de nieuwe Cooper D?
In de prijslijst zie ik diverse prijzen voor dezelfde velg afhankelijk van 't type Cooper?? Mis ik hier iets ?
Voor de JCW 18" R105 "n 109 moeten er wel aanpasiingen gebeuren zekers?
Als 't nog duurt vooraleer ie der is, kan ik toch al eens rond neuzen hé,....
Hoe zit dat als de Dooper wordt geleverd op 16" velgen en achteraf 17" worden gemonteerd i.v.m. vermelding op't gelijkvormigheidsattest? Staan daar alle bandenmaten op of alleen de van fabriek af gemonteerde en bestelde velgen? en komen we dan in de problemen bij de TC?
In de prijslijst zie ik diverse prijzen voor dezelfde velg afhankelijk van 't type Cooper?? Mis ik hier iets ?
Voor de JCW 18" R105 "n 109 moeten er wel aanpasiingen gebeuren zekers?
Als 't nog duurt vooraleer ie der is, kan ik toch al eens rond neuzen hé,....
Hoe zit dat als de Dooper wordt geleverd op 16" velgen en achteraf 17" worden gemonteerd i.v.m. vermelding op't gelijkvormigheidsattest? Staan daar alle bandenmaten op of alleen de van fabriek af gemonteerde en bestelde velgen? en komen we dan in de problemen bij de TC?
- minibandit
- MINI Nutter
volgens mij passen al die velgen zonder aanpassingen op de Dooper !!
zelfs de 18" JCW'kes...
ze vertellen waarschijnlijk in de garage dat je dan stuurstops of zoiets nodig hebt...
maar dat was bij de vorige ook al zo, en daar passen ze ook zonder die dingen !!
laat je dus nx wijsmaken
gewoon je goesting vinden en er voor gaan zou ik zeggen
je mag zeker al één maat groter gaan dan op je gelijkvormigheids attest staat,
zonder dat ze daar moeilijk over doen op de keuring
zelfs de 18" JCW'kes...

ze vertellen waarschijnlijk in de garage dat je dan stuurstops of zoiets nodig hebt...
maar dat was bij de vorige ook al zo, en daar passen ze ook zonder die dingen !!
laat je dus nx wijsmaken

gewoon je goesting vinden en er voor gaan zou ik zeggen

je mag zeker al één maat groter gaan dan op je gelijkvormigheids attest staat,
zonder dat ze daar moeilijk over doen op de keuring

- MY Dweiltje
- MINI Master
Had, heb, dit op't oog maar,....
JCW Star Spoke R95 7 J x 18 + de stoppers
Bridgestone Potenza RE 050 A 205/40 R18 W
Nagelnieuw,... maar toen las ik vanalles van dat er iets moest gemonteerd worden en ik neem aan dat deze maat van velgen wel niet origineel op 't gelijkvormigheisattest staat als de Dooper wordt geleverd op 16"? Als ge die stoppers monteerd kan je dan zo gewoon snel wisselen naar een 17' of een 16"??
JCW Star Spoke R95 7 J x 18 + de stoppers
Bridgestone Potenza RE 050 A 205/40 R18 W
Nagelnieuw,... maar toen las ik vanalles van dat er iets moest gemonteerd worden en ik neem aan dat deze maat van velgen wel niet origineel op 't gelijkvormigheisattest staat als de Dooper wordt geleverd op 16"? Als ge die stoppers monteerd kan je dan zo gewoon snel wisselen naar een 17' of een 16"??
- minibandit
- MINI Nutter
- MY Dweiltje
- MINI Master
- MY Dweiltje
- MINI Master
Yep, dat is 'm
Alleen de binnenkant op de foto zou me wat verder kunnen helpen,...
Hebt ge daar een fotoke van?
Alvast bedankt maar denk dat de kogel door de kerk is, na een telefonneke en een parolleke in't Duits,... dus de eerste mod vooraleer ie 'r is is beslist, nu nog even een ritteke doen om ze op te halen,....
Ik ga ervan uit dat de wielbouten die bij de bridgespoke geleverd zijn ook voor de R99 passen?!

Alleen de binnenkant op de foto zou me wat verder kunnen helpen,...

Alvast bedankt maar denk dat de kogel door de kerk is, na een telefonneke en een parolleke in't Duits,... dus de eerste mod vooraleer ie 'r is is beslist, nu nog even een ritteke doen om ze op te halen,....
Ik ga ervan uit dat de wielbouten die bij de bridgespoke geleverd zijn ook voor de R99 passen?!

MY Dweiltje schreef:Yep, dat is 'm![]()
Alleen de binnenkant op de foto zou me wat verder kunnen helpen,...![]()
Hebt ge daar een fotoke van?
Wat bedoeld ge met de binnenkant????
Maar misschien helpt dit wat

Voor uw andere vraag zult ge bij de MINI-profesors moeten zijn... ik zie nog groen achter mijn oren als't over de MINI gaat

GRTS Danny
- minibandit
- MINI Nutter
- MY Dweiltje
- MINI Master
Inderdeed,... euh, minibandit, enige voorkennis daar, lol, alvast bedankt voor de raad die vooraf ging
Maar 't zou erg zijn als een officiële BMW/Mini dealer nieuwe replica's gaat verkopen??? denk ik dan maar,... Dus vandaar als ik een fotoke heb van de binnen (achterkant van de velg,...)kant, ik al minder twijfels moet hebben.
1ste mod is dus zo als beklonken
En als dit effectief is dan weet ik wel waar ik naar toe moet,....

Maar 't zou erg zijn als een officiële BMW/Mini dealer nieuwe replica's gaat verkopen??? denk ik dan maar,... Dus vandaar als ik een fotoke heb van de binnen (achterkant van de velg,...)kant, ik al minder twijfels moet hebben.
1ste mod is dus zo als beklonken

En als dit effectief is dan weet ik wel waar ik naar toe moet,....
Laatst gewijzigd door MY Dweiltje op Do Mar 20, 2008 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
MY Dweiltje schreef:Inderdeed,...
Maar zou erg zijn als een officiële BMW/Mini dealer nieuwe replica's gaat verkopen??? denk ik dan maar,... Dus vandaar als ik een fotoke heb van de binnen (achterkant van de velg,...)
En dat prijske,1ste mod is dus een feit
twas maar een gokske zelle

nee zoiets kan een officiële dealer niet maken !!!
maar ge moet tegenwoordig van nx meer verschieten...

enfin, in ieder geval goe bezig, en het zal zeker de laatste mod niet zijn

- MY Dweiltje
- MINI Master
- minibandit
- MINI Nutter
MY Dweiltje schreef:Euh, die gele remklauwen zeker,.....![]()
'K peins dat ik sebiet hier nen bloempot krijg toegesmeten,...
niet alleen die gele remklauwkes...

mods...das HET probleem van het merendeel van de Mini-eigenaars !!
eigenlijk is het speelgoed voor "grote" mensen, een soort van blokkendoos,
die nooit echt af geraakt

btw...ondertussen zijn we bijna begin april...

het begint te korten

- MY Dweiltje
- MINI Master
minibandit schreef:MY Dweiltje schreef:Euh, die gele remklauwen zeker,.....![]()
'K peins dat ik sebiet hier nen bloempot krijg toegesmeten,...
niet alleen die gele remklauwkes...![]()
mods...das HET probleem van het merendeel van de Mini-eigenaars !!
eigenlijk is het speelgoed voor "grote" mensen, een soort van blokkendoos,
die nooit echt af geraakt
btw...ondertussen zijn we bijna begin april...![]()
het begint te korten
'K kort af maar duurt nog steeds veel te lang

En als ik 't zo bezien zitten we al aan de derde mod en t'is nog nie geleverd,...
Niks beter dan een goede bouwdoos

MY Dweiltje schreef:ik neem aan dat deze maat van velgen wel niet origineel op 't gelijkvormigheisattest staat als de Dooper wordt geleverd op 16"?
Bij mijn weten staat de bandenmaat nergens op 't gelijkvormigheidsattest. Of ik moet er over gekeken hebben...
Dat ziet er hier trouwens allemaal zeer mooi uit, nog even en de blokkendoos komt aan

- minibandit
- MINI Nutter
Danyboy schreef:Staat er zeker altijd op, is normaal een wit papier met allemaal maten en gewichten op , ook aantal cilinders en cilinderinhoud en dergelijke.
ik denk dat we dat waardevol papierke allemaal wel kennen Dany

Laatst gewijzigd door minibandit op Vr Mar 21, 2008 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Danyboy schreef:Staat er zeker altijd op, is normaal een wit papier met allemaal maten en gewichten op , ook aantal cilinders en cilinderinhoud en dergelijke.
Toch eens bezien, want bij mijn weten stond daar de bandenmaat niet op

Maareuh... als je dan van 16 naar 17 inch gaat, daar maken ze dan toch geen problemen om?