chippen
franky schreef:weet er iemand of er verschil is in de uitstoot(co) bij stationair toerental na dat de cooper bij js(van 115 naar 136) is binnengeweest ? ik stel deze vraag met het vooruitzicht op de autokeuring.
de uitstoot van je cooper na JS conversie valt volledig binnen de emissie eisen, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken
hein
- momodelafeve
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 Apr 2004
- Locatie: Brussel
- quicksilver
- MINI-aholic
- Berichten: 826
- Lid geworden op: 18 Sep 2003
- momodelafeve
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 Apr 2004
- Locatie: Brussel
- momodelafeve
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13 Apr 2004
- Locatie: Brussel
zoot schreef:Mijn mini one upgraden van 90 pk naar 115 pk... is dat de moeite en is dit betaalbaar?
En wat is het beste en goedkoopste adres?
Klopt het dat dit pas mag na zo'n 5000 km?
Thanks...
je moet ni vragen waar is het het goedkoopste , maar wel waar krijg ik het meeste voor mijn geld , ik denk dat zeker op een nieuwe en +15000? wagen voornamelijk kwaliteit van belang is ...
bij obdtuning.org is het 450? voor de one van 90 naar 115pk te brengen , met testbank voor en na tuning , een echte aanrader .
greetyzzz
Bruno
Morty schreef:mmm slechts 115pk voor 450 ?sorry maar dat vind ik persoonlijk veel voor weinig extra ...
Er zijn tal van andere firma's die 126 en soms meer aanbieden en dit voor dezelfde prijs.
sorry , mijn fout het moet 120pk zijn en geen 115pk , je kan ook 600pk krijgen , maar dan wel zoals die andere firma's zonder vermogenbank

Hello, ik zou dus mijne mini one d willen chippen
Hallo Hallo, ik heb dus een mini one d met powerbox voorlopig, maar ik ben er niet echt content van ( kwil meeerrrrrrr )
Dus iemand zin om een box te kopen ??
ik lees hier al deze artikeltjes, als er iemand eens zin heeft om mij te begeleiden naar een van deze adresjes zou dat zeer aangenaam zijn want ik ken deze dus allemaal niet
ik zou een chipke steken en hoop daarmee zo'n 110 pktjes te kunnen bereiken maar ik zou wel zeker willen zijn dat er op lange en korte termijn geen schade wordt berokkend aan mijne kar h?, kan dit eigenlijk kwaar voor de keuring zo'n chip
Thx Tazke

Dus iemand zin om een box te kopen ??
ik lees hier al deze artikeltjes, als er iemand eens zin heeft om mij te begeleiden naar een van deze adresjes zou dat zeer aangenaam zijn want ik ken deze dus allemaal niet

ik zou een chipke steken en hoop daarmee zo'n 110 pktjes te kunnen bereiken maar ik zou wel zeker willen zijn dat er op lange en korte termijn geen schade wordt berokkend aan mijne kar h?, kan dit eigenlijk kwaar voor de keuring zo'n chip
Thx Tazke
- yellow mini d
- MINI Fan
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 01 Dec 2003
- Locatie: st-truiden
Tsjiep Tsjiep Tsjiep
khoop het, kwil weer kunnen trekken tegen een peugeot 206 xs met box en ne golf 3 met box
Ze waren jaloers en hebben er ook ene gestoken en nu kan ik dus mijn leiderspositie weer vergeten
( en als voorzitter kan da nie h?
)
Maar kheb gehoord dat met een chip ook uw nm ferm toeneemt, das ook enigzins interresant, dus als er mensen zijn met intresse voor ne box, kan schoon prijske maken voor jullie
Grtz Tazke

Ze waren jaloers en hebben er ook ene gestoken en nu kan ik dus mijn leiderspositie weer vergeten


Maar kheb gehoord dat met een chip ook uw nm ferm toeneemt, das ook enigzins interresant, dus als er mensen zijn met intresse voor ne box, kan schoon prijske maken voor jullie
Grtz Tazke
Re: Tsjiep Tsjiep Tsjiep
Tazke schreef:khoop het, kwil weer kunnen trekken tegen een peugeot 206 xs met box en ne golf 3 met box
Ze waren jaloers en hebben er ook ene gestoken en nu kan ik dus mijn leiderspositie weer vergeten( en als voorzitter kan da nie h?
)
Maar kheb gehoord dat met een chip ook uw nm ferm toeneemt, das ook enigzins interresant, dus als er mensen zijn met intresse voor ne box, kan schoon prijske maken voor jullie
Grtz Tazke
Met u box kan ik nieits doen , maar ik kan wel je chiiptuning op maat maken op de vermogentestbank , 110pk moet mogelijk zijn

greetyzzz
Bruno
Heb even informatie aangevraagd bij chipmeister van nederland:
Wij danken u voor uw informatie-aanvraag.
Voor uw Mini One hebben wij een zeer goede tuning-set waarbij het maximaal vermogen stijgt van 66 kW (90 pk) naar 92 kW (125 pk).
Het maximale koppel (is trekkracht) stijgt van 140 naar ruim 170 Nm.
Bij een gelijke rijstijl zal het brandstof-verbruik zo'n 5 ? 6 % dalen omdat het rendement van de motor wordt verhoogd.
Bij verkoop / inruil van de auto plaatsen wij gratis de originele chip terug en kunt u eventueel de tuningset 'meenemen' naar uw volgende auto van het zelfde type. Is uw nieuwe auto van een ander type, dan krijgt u Euro 100,= 'statiegeld' voor uw 'oude' tuningset bij aanschaf van de volgende.
De optimalisatie van vermogen en koppel kost Euro 600,= inclusief BTW en 36 maanden garantie op de door ons geleverde hardware en software.
Standaard is ook een week 'niet-tevreden-geld-terug-garantie'.
Montage in Leusden kost normaliter Euro 60,= maar is deze maand gratis.
Optioneel is een garantie(-verzekering) voor zaken die niet door de fabrieksgarantie worden vergoed wegens het feit dat de auto getuned is.
Deze garantie(-verzekering) is er vanaf Euro 179,= per jaar (voor 4-wiel aangedreven auto's vanaf Euro 229,= per jaar) en kan per jaar worden
verlengd tot de auto maximaal 6 jaar oud (en loopt dan tot de auto maximaal 7 jaar oud is).
Onder deze garantie valt de complete aandrijflijn (motor, versnellingsbak, aandrijfassen, onderstel en eventueel het differentieel) en de
elektrische installatie.
Nu vraagt u zich wellicht af waarom de fabrikant van auto's de elektronica zelf al niet optimaal heeft afgeleverd. Dit komt omdat er bij een dergelijk groot concern grotendeels gestandaardiseerde producten worden vervaardigd welke in bijna alle landen van de wereld hun toepassing moeten kunnen vinden. Dit met betrekking tot de kwaliteit van de beschikbare brandstoffen en toegepaste motoroli?n. In West-Europa zijn deze echter van zeer goede kwaliteit en worden over het algemeen de onderhouds-intervallen goed aangehouden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement heel goed mogelijk zonder op de levensduur van de motor en aandrijflijn in te boeten.
Daarnaast is het vaak zo dat autofabrikanten, nadat een bepaald motortype een bepaalde tijd op de markt is, een snellere versie van dezelfde motor gaan produceren om de verkoop een nieuwe impuls te geven. In dat licht kunt u onze chip-tuning ook zien als een 'update' van de huidige motor-management-software.
Onze tuning-sets worden in ons moeder-bedrijf in Duitsland ontwikkeld op een vierwiel-vermogens-testbank. Voor elk type auto en motormanagement-computer
wordt een specifieke set ontwikkeld, rekening houdend met de maximale thermische en mechanische belasting van de motor en de rest van de aandrijflijn.
Ook de uitlaatgas-emissies vallen na onze tuning niet buiten de wettelijk normen.
In combinatie met chip-tuning adviseren wij de montage van een lage-weerstands-luchtfilter, waardoor de motor nog gemakkelijker z'n lucht
kan aanzuigen en het rendement nog meer verbetert(het maximale motorvermogen neemt met circa 3 % extra toe).
Dit filter hoeft nooit meer vervangen te worden, slechts elke 60.000 km reinigen en weer licht inolie?n met luchtfilterolie is voldoende.
Wij leveren dit K&N-luchtfilter voor Euro 93,= inclusief BTW, montage en 1.500.000 km garantie. In combinatie met onze chip-tuning kunnen wij u dit
filter aanbieden voor Euro 70,=.
De komplete 'ingreep' duurt ongeveer anderhalf uur en kan op afspraak in Leusden plaats vinden.
Eventueel kan de tuning van uw auto 'op locatie' plaatsvinden, op elk adres in Nederland en Belgi?. In dat geval rekenen we wel de Euro 60,= voor de montage.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Voor vragen en / of een afspraak kunt u (bij voorkeur telefonisch) contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Chipmeister Nederland BV

Wij danken u voor uw informatie-aanvraag.
Voor uw Mini One hebben wij een zeer goede tuning-set waarbij het maximaal vermogen stijgt van 66 kW (90 pk) naar 92 kW (125 pk).
Het maximale koppel (is trekkracht) stijgt van 140 naar ruim 170 Nm.
Bij een gelijke rijstijl zal het brandstof-verbruik zo'n 5 ? 6 % dalen omdat het rendement van de motor wordt verhoogd.
Bij verkoop / inruil van de auto plaatsen wij gratis de originele chip terug en kunt u eventueel de tuningset 'meenemen' naar uw volgende auto van het zelfde type. Is uw nieuwe auto van een ander type, dan krijgt u Euro 100,= 'statiegeld' voor uw 'oude' tuningset bij aanschaf van de volgende.
De optimalisatie van vermogen en koppel kost Euro 600,= inclusief BTW en 36 maanden garantie op de door ons geleverde hardware en software.
Standaard is ook een week 'niet-tevreden-geld-terug-garantie'.
Montage in Leusden kost normaliter Euro 60,= maar is deze maand gratis.
Optioneel is een garantie(-verzekering) voor zaken die niet door de fabrieksgarantie worden vergoed wegens het feit dat de auto getuned is.
Deze garantie(-verzekering) is er vanaf Euro 179,= per jaar (voor 4-wiel aangedreven auto's vanaf Euro 229,= per jaar) en kan per jaar worden
verlengd tot de auto maximaal 6 jaar oud (en loopt dan tot de auto maximaal 7 jaar oud is).
Onder deze garantie valt de complete aandrijflijn (motor, versnellingsbak, aandrijfassen, onderstel en eventueel het differentieel) en de
elektrische installatie.
Nu vraagt u zich wellicht af waarom de fabrikant van auto's de elektronica zelf al niet optimaal heeft afgeleverd. Dit komt omdat er bij een dergelijk groot concern grotendeels gestandaardiseerde producten worden vervaardigd welke in bijna alle landen van de wereld hun toepassing moeten kunnen vinden. Dit met betrekking tot de kwaliteit van de beschikbare brandstoffen en toegepaste motoroli?n. In West-Europa zijn deze echter van zeer goede kwaliteit en worden over het algemeen de onderhouds-intervallen goed aangehouden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement heel goed mogelijk zonder op de levensduur van de motor en aandrijflijn in te boeten.
Daarnaast is het vaak zo dat autofabrikanten, nadat een bepaald motortype een bepaalde tijd op de markt is, een snellere versie van dezelfde motor gaan produceren om de verkoop een nieuwe impuls te geven. In dat licht kunt u onze chip-tuning ook zien als een 'update' van de huidige motor-management-software.
Onze tuning-sets worden in ons moeder-bedrijf in Duitsland ontwikkeld op een vierwiel-vermogens-testbank. Voor elk type auto en motormanagement-computer
wordt een specifieke set ontwikkeld, rekening houdend met de maximale thermische en mechanische belasting van de motor en de rest van de aandrijflijn.
Ook de uitlaatgas-emissies vallen na onze tuning niet buiten de wettelijk normen.
In combinatie met chip-tuning adviseren wij de montage van een lage-weerstands-luchtfilter, waardoor de motor nog gemakkelijker z'n lucht
kan aanzuigen en het rendement nog meer verbetert(het maximale motorvermogen neemt met circa 3 % extra toe).
Dit filter hoeft nooit meer vervangen te worden, slechts elke 60.000 km reinigen en weer licht inolie?n met luchtfilterolie is voldoende.
Wij leveren dit K&N-luchtfilter voor Euro 93,= inclusief BTW, montage en 1.500.000 km garantie. In combinatie met onze chip-tuning kunnen wij u dit
filter aanbieden voor Euro 70,=.
De komplete 'ingreep' duurt ongeveer anderhalf uur en kan op afspraak in Leusden plaats vinden.
Eventueel kan de tuning van uw auto 'op locatie' plaatsvinden, op elk adres in Nederland en Belgi?. In dat geval rekenen we wel de Euro 60,= voor de montage.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Voor vragen en / of een afspraak kunt u (bij voorkeur telefonisch) contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Chipmeister Nederland BV
Re: Tsjiep Tsjiep Tsjiep
Tazke schreef:khoop het, kwil weer kunnen trekken tegen een peugeot 206 xs met box en ne golf 3 met box
Ze waren jaloers en hebben er ook ene gestoken en nu kan ik dus mijn leiderspositie weer vergeten( en als voorzitter kan da nie h?
)
Maar kheb gehoord dat met een chip ook uw nm ferm toeneemt, das ook enigzins interresant, dus als er mensen zijn met intresse voor ne box, kan schoon prijske maken voor jullie
Grtz Tazke
Mag ik je een tip geven ?
Gebruik je Mini om plezier mee te beleven.
Als je echt wilt optrekken, koop dan van je tuninggeld een tweedehands Yam V-Max. Een model van 15 jaar oud en het veegt tot 100km/h nog steeds de vloer aan met eender welke moto of auto of quad of jetfighter of jetski of ...
Zich onthouden bij lage bloeddruk of zwak hart aub.
Wer bremst hat angst !

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten