De MINI zijn zeker welkom op het IMM. Zoals ik al aangaf, richt de organisatie zich bewust
ook op de New MINI. Zelf was ik ook redelijk kritisch toen wij hiervoor benaderd werden. Mijn ervaring is dat Classics wel welkom zijn bij New MINI evenementen, maar dat er andersom met argusogen gekeken wordt. Ik heb begrepen dat tijdens L2B er ook weer met een scheef oog gekeken werd. Maar dat beginnen steeds meer de uitzonderingen te worden. Ook MINI zelf heeft de Classic weer in de armen gesloten, of doet in ieder geval verwoede pogingen. Tijdens MU hebben we met een vertegenwoordiger van MINI gesproken en die onderstreepte dat nog eens.
De discussie over "BINI" heb ik zelf ook al meerdere keren gevoerd. En wat mij betreft is dat een zinloze discussie die we hier ook zeker niet moeten gaan voeren. We zijn met de organisatie en vertegenwoordigers van de ondersteunende clubs al meerdere malen bij elkaar gekomen en wat hen betreft is de MINI zeker welkom.
Maar eerlijk is eerlijk, ik was (en ben) er ook nog steeds op bedacht en heb de organisatie benadrukt dat ze dit in hun achterhoofd moeten houden. Als ze de New MINI erbij willen, zullen ze moeten zorgen dat deze ook welkom zijn. Maar van het bestuur van de stichting DMP, rijden 2 van de 3 personen regelmatig in Classics en in New MINI.
Afgelopen zondag vond in Nederland de
Swetterhage Runplaats. Een evenement van oorsprong met Classics (vorige eeuw gestart en toen waren er nog geen New MINI's). Gesproken met de organisator en hij gaf ook aan heel blij te zijn met de New MINI deelname. Gewoonweg ook omdat er steeds minder Classics komen.
En het is nog ver weg. De tijd zal het leren. Eind juli is het IMM2007 in Denemarken. We houden de reacties daar in de gaten. Maar ook daar wordt de New MINI nadrukkelijk welkom geheten op de
IMM2007 website:
What about the New Mini’s ?
Of course new Mini’s are also welcome to International Mini Meeting 2007 in Denmark. So if you have the new BMW Mini and want to explore the mini spirit in the right way, don’t think twice and book your ticket now.