Hellow!
Gisteren bezoekje gebracht aan de garage omdat mijn banden er verdacht fel versleten uitzagen. Conclusie: tegen eind augustus ten laatste moet ik twee nieuwe voorbanden laten zetten. Ik heb mijne mini nu 2,5 jaar en 27000 km op de teller. Persoonlijk vond ik dus dat mijn banden nogal snel versleten waren maar in de garage vonden ze het normaal. Jullie mening?
Groetjes,
Anneke
Runflat banden
- Anneke1983
- MINI2 - Newbie
Het is niet zo abnormaal dat je voorste banden er na ongeveer 25000 km af moeten.
Omdat een runflat band harder is dan een 'gewone' band zal deze iets sneller afslijten. Ikzelf heb al heb op 20000 km ook een nieuwe set voorbanden moeten leggen, en op 45000 km waren de 4 banden op... dan ben ik overgestapt naar 'gewone' banden omdat die toch nog een klein beetje comfortabeler rijden (en omdat die op de velgen zaten die ik gekocht had
)
Kortom, mij lijkt het niet zo abnormaal hoor. Maar misschien een tip, bestel je banden niet bij de dealer, want die durven toch serieus doorrekenen voor een setje...
Omdat een runflat band harder is dan een 'gewone' band zal deze iets sneller afslijten. Ikzelf heb al heb op 20000 km ook een nieuwe set voorbanden moeten leggen, en op 45000 km waren de 4 banden op... dan ben ik overgestapt naar 'gewone' banden omdat die toch nog een klein beetje comfortabeler rijden (en omdat die op de velgen zaten die ik gekocht had

Kortom, mij lijkt het niet zo abnormaal hoor. Maar misschien een tip, bestel je banden niet bij de dealer, want die durven toch serieus doorrekenen voor een setje...

eriks schreef:Heb er net twee nieuwe laten opleggen :
Dunlop runflat 205/45 R 17, balanceren en verwisselen achterste naar voren, kostprijs 374,50 € bij de bandenboer.
das geen geld!

ik heb na 2000 km ne nagel gehad in eentje
garage wilde deze niet "maken" ondanks dat ik amper 25km "flat" had gereden

grap kostte mij toen 312 euro VOOR 1 wel te verstaan
voor mij mogen ze die run-flat-ik-pik-uw-zakken-leeg-brol opbergen!!! diefstal is het
Mijn voorste Pirelli wintersport runflats waren eraan op 12000km. Bij de wissel naar zomerbanden terug heb ik de voorste naar achter gezet en vise versa. Gisteren heb ik dan nieuwe zomerbanden moeten steken. Mijn bezoekje aan Francorchamps vorige vrijdag zit er wel voor iets tussen.
Voor 1012euro heb ik 4 nieuwe Dunlop SP Sport 9000 laten monteren in 205/45/17 De vorige waren Dunlop SP Sport 01 met 27000km en hadden nog een klein 4mm profiel. Wat veel te weinig is voor een veilige baanligging bij regenweer.
Voor 1012euro heb ik 4 nieuwe Dunlop SP Sport 9000 laten monteren in 205/45/17 De vorige waren Dunlop SP Sport 01 met 27000km en hadden nog een klein 4mm profiel. Wat veel te weinig is voor een veilige baanligging bij regenweer.
Terug naar “Problemen en fouten”