Xefke's Cooper S

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Vr Aug 01, 2008 18:36

Dangixxer schreef:LOOOOOOOOOOOOOOOOOL!
Ik dacht dat het modden wat zou stoppen :P

Ik dacht dat modden alleen visueel was ;) hoort performance daar dan ook bij ? :wink: O:)
Dangixxer schreef:en anders ga je binnen een half jaar toch terug om die te laten steken
of ist ni waar......

*zucht* ge kent mij al te goed hé :grin: wss wel...

Maar 't is niet dat uwe motor der slecht bij is als je de IC niet veranderd?

Wat bedoel je met fout lopen bij het niet aanpassen van de bougies? (Schade ?? )

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Vr Aug 01, 2008 19:21

Xefke schreef:Wat bedoel je met fout lopen bij het niet aanpassen van de bougies? (Schade ?? )

oververhitting van de motor omdat de bougies hun warmte niet voldoende kunnen afgeven met alle gevolgen vandien
daarom moet je bougies kopen die "kouder" zijn

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Vr Aug 01, 2008 19:26

Ik moet zelfs bij mijn RC cars mijn bougie aanpassen al naargelang het weer (temperatuur)...

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Vr Aug 01, 2008 19:26

Dangixxer schreef:
Xefke schreef:Wat bedoel je met fout lopen bij het niet aanpassen van de bougies? (Schade ?? )

oververhitting van de motor omdat de bougies hun warmte niet voldoende kunnen afgeven met alle gevolgen vandien
daarom moet je bougies kopen die "kouder" zijn

Ok, bougies toegevoegd aan lijstje :grin:

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Vr Aug 01, 2008 19:35

PEPI schreef:Ik moet zelfs bij mijn RC cars mijn bougie aanpassen al naargelang het weer (temperatuur)...

mmh, wist niet dat dat zoveel deed die bougies. Mijn RC's rijden en vliegen op batterijen :grin:

Hoe zit dat trouwens met het vervangen van bougies bij een standard S je ? Had ergens verstaan dat je hierbij best geen andere warmtegraad plaatst.

Wat ik de laatst tijd wel heb is dat de motor begint te stotteren.... als ik in neutraal sta (of koppeling ingeduwd) dan heb ik het soms dat de naald onder de 1000 toeren gaat "schommelen" (waar die normaal gewoon blijft staan aan de 1000 toeren) precies dat ie elk moment kan gaan stilvallen... Gevolg van versleten bougies?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Aug 01, 2008 21:50

denk eerder aan de warmte van de laatste dagen 8) :wink:

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Vr Aug 01, 2008 21:51

minibandit schreef:denk eerder aan de warmte van de laatste dagen 8) :wink:

Kan wel zijn misschien, maar heb 't in de winter ook wel elke keren gehad :grin:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Za Aug 02, 2008 2:57

Xefke schreef:
minibandit schreef:denk eerder aan de warmte van de laatste dagen 8) :wink:

Kan wel zijn misschien, maar heb 't in de winter ook wel elke keren gehad :grin:

Ik heb dat ook al eens gehad
Zelfs al op den dag datie de garage uit reed
Geen idee wat het is
Lig er niet zo wakker

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Za Aug 02, 2008 3:02

No problem dan zenne :) Dan ben ik zowa gerust.

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Zo Aug 03, 2008 6:04

Whoppah ! Onderschrift is ook weer up to date :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Aug 03, 2008 12:00

Xefke schreef:Whoppah ! Onderschrift is ook weer up to date :grin:

schuun zene =D>

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Wo Aug 06, 2008 23:09

Die ruiten laten plaatsen zit mij toch niet mee zenne...

Dinsdag morgen de MINI binnen in de garage, in de avond rond 6u terug gaan ophalen... en 't was ni goed gedaan hé... onderaan de ruit waar die 2 chromé bagetten samen komen normaal mooi tegen elkaar, toen 2 mm spatie tussen... trok op niets.
Dan, tussen de bovenzijde van de zwarte A-stijl en de plastieken rand rond het dak ook een spatie van 7 mm... Dus, ikke terug naar binnen, sleutel weer ingeleverd en terug naar huis gegaan.

Vandaag wederom MINI gaan ophalen, spatie tussen de chromé bagetjes mooi dicht alsook die bovenaan de A-stijl. (Ze kunnen het toch... maar waarom dan niet van de 1e keer goed doen?)
Ik natuurlijk tevreden, naar binnen, de man aan de balie nog bedankt voor het oplossen waarna hij z'n excuses aanbood voor het ongeval.

Thuis gekomen de auto wat afgekuist en wat zie ik, verschillende zwarte veegjes en puntjes van het afdichtingsmiddel op m'n motorkap zijstukjes en het stuk tussen de motorkap en de voorruit...
Ondertussen reeds alles geprobeerd om deze puntjes te verwijderen... maar ik durf uiteraard niet té hard schuren om de lak niet te beschadigen.

Iemand tips? Of zou ik hiervoor nogmaals naar de garage rijden? Diegenen die mij al een beetje kennen is dit voor mij dus een serieuze demper op de vreugde en ben ik er echt slecht van dat er iets schilt aan m'n dierbare MINI'tje...

What to do, what to do.... :? :cry:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Aug 06, 2008 23:18

ajajai.... :?
en de megwaaiers....?

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Wo Aug 06, 2008 23:20

oei xefke das ni fijn te lezen.. ik wou als ik jou was terug gaan naar de garage en zeggen dat ze kunne zorgen dat ze het eraf krijgen.. tis hun schuld eh en als je zelf iets verkeerd doe dan val je zelf in kosten aan je carroserie... veel sterkte eh man..ga desnoods is langst ronny eh mss heeft hij een goei product? :?

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Wo Aug 06, 2008 23:30

Dangixxer schreef:ajajai.... :?
en de megwaaiers....?

Tried it all... Scratch X, paint cleaner, wax... niets helpt... zelfs niet een beetje...
Ze mogen het in de garage oplossen... en als de lak beschadigd is kunnen ze het herspuiten op hun kosten.
En kwil er bij blijven... want voor een ruit te wisselen moeten ze de motorkap niet open doen dacht ik... en dat deden ze wel, dan wss te hard dicht geslagen en m'n beide xenons helemaal ontregeld...
Ze hebben er zelfs een toerke mee gaan rijden... want 5 km voor alleen de garage in en uit lijkt me wat veel.

@ sscooper: zal eerst langs de garage rijden. Daarna mss de ronny, maar 't is bmw hunne bullsh*t, dus ze lossen het maar op...

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Wo Aug 06, 2008 23:32

kweet ni hé, maar kun je dat niet verwijderen met benzine ?
Ik had destijds ook een zwarte veeg van dat spul op mijn a-stijl maar dan in het interieur... Ik heb dat toen kunnen verwijderen met WD-40. Ik weet enkel niet zo goed of je dat wel kunt gebruiken op je lak...

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Wo Aug 06, 2008 23:34

PEPI schreef:kweet ni hé, maar kun je dat niet verwijderen met benzine ?
Ik had destijds ook een zwarte veeg van dat spul op mijn a-stijl maar dan in het interieur... Ik heb dat toen kunnen verwijderen met WD-40. Ik weet enkel niet zo goed of je dat wel kunt gebruiken op je lak...

wasbenzine hebbek ook al geprobeerd, maar daar wrijf ik liever niet te veel of hard mee... :oops:

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Wo Aug 06, 2008 23:48

wat zitten die met u auto te rijden om een ruit te vervangen.. dat haat ik nu eh aan bmw garages dat je daar ni kan zien wat die aant doen zijn... en die motorkap moet toch ook ni open voor een ruit te vervangen.. :roll: ik vertrouw zo'n mannen voor geen haar aan mn mini... leve mijn vriend/ garagist.. R boy :D veel sterkte nogmaals mate

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Do Aug 07, 2008 5:28

Was ook niet tevreden over de vervanging van onze ruit door Ottevaere. Ben er ook 2 keer mee terug gemoeten. Volgende keer is't Carglass voor mij...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Aug 07, 2008 8:09

De laatste maal had ik de mijne ook bij Carglass binnengestoken en die was toch wel goed gestoken (beter dan de vorige maal).

Alle stukken die eraf komen, zijn niet meer bruikbaar wisten ze me te vertellen en ze bestellen al die bagetten enzo volledig opnieuw bij BMW.

Terug naar “Show & Shine - MINI”