cooper s pully

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Ma Sep 08, 2008 13:07

minibandit schreef:
Xefke schreef:Met andere IC ga je misschien enkele pk's winnen op warmere dagen.
Maar ik denk niet dat dat zo veel gaat zijn.


niet volledig juist Xefke... :?
je gaat er op warmere dagen mss iets minder mee verliezen !
het zal vooral op koelere dagen zijn dat je peeka's kan winnen !!! :grin:

weet je nog de test met de NOS bij TBM :wink:


Aha! Das juist :grin: waar is de tijd ;)

Gebruikersavatar
Jan zonder vrees
MINI Fan
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 Apr 2008
Locatie: Hasselt

Berichtdoor Jan zonder vrees » Ma Sep 08, 2008 15:41

Xefke schreef:
minibandit schreef:
Xefke schreef:Met andere IC ga je misschien enkele pk's winnen op warmere dagen.
Maar ik denk niet dat dat zo veel gaat zijn.


niet volledig juist Xefke... :?
je gaat er op warmere dagen mss iets minder mee verliezen !
het zal vooral op koelere dagen zijn dat je peeka's kan winnen !!! :grin:

weet je nog de test met de NOS bij TBM :wink:


Aha! Das juist :grin: waar is de tijd ;)



Dus beter NOS dan ne andere ic :?:
Pshhht :twisted: en fleske leeg :D

en sorry AA-16V ma ik vind niet echt goede reacties over de forge :oops:
(ma ben het toch aan't overwegen)
en weet er iemand waar ik voor een ander puley en software kan gaan want bij beek en heinz das telkens een 2 a 2u30 rijden van hier en die heinz zene site gaat alleen maar over chippen (pffff ik en internet)

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Sep 09, 2008 12:11

Jan zonder vrees schreef:Dus beter NOS dan ne andere ic :?:
Pshhht :twisted: en fleske leeg :D


NEE...allé ja eigenlijk wel...maar idd phssst en fleske is leeg... :grin: :wink:

het gevalleke met die NOS was tijdens een testbanksessie !
die gast van TBM wou eens bewijzen hoe belangrijk de toevoer van koude lucht kan zijn,
dus pakte een fleske NOS en spoot dat over de IC om die max te koelen,
dan een testrunneke en whoeps de pk's vlogen om je oren !

er is dus géén NOS ingespoten of dergelijke, enkel gebruikt om den IC te koelen !!
waarbij dus bleek dat het vermogen er wel degelijk inzat,
maar door de toevoer van onze belgische zomerlucht verlies je gewoon enkele pk's !

vandaar mijn opmerking aan Xefke :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Sep 09, 2008 12:44

minibandit schreef:
Jan zonder vrees schreef:Dus beter NOS dan ne andere ic :?:
Pshhht :twisted: en fleske leeg :D


NEE...allé ja eigenlijk wel...maar idd phssst en fleske is leeg... :grin: :wink:

het gevalleke met die NOS was tijdens een testbanksessie !
die gast van TBM wou eens bewijzen hoe belangrijk de toevoer van koude lucht kan zijn,
dus pakte een fleske NOS en spoot dat over de IC om die max te koelen,
dan een testrunneke en whoeps de pk's vlogen om je oren !

er is dus géén NOS ingespoten of dergelijke, enkel gebruikt om den IC te koelen !!
waarbij dus bleek dat het vermogen er wel degelijk inzat,
maar door de toevoer van onze belgische zomerlucht verlies je gewoon enkele pk's !

vandaar mijn opmerking aan Xefke :wink:


maar er is toch nog een beter en goedkoper alternatief dan NOS
gewoon je motorkap eraf vijzen :grin:

Met motorkap gesloten en een goed met lucht gekoelde IC: 212 pk
Met motorkap gesloten en NOS gekoelde IC: 217 pk
Met motorkap open : net geen 219 pk

Toen werd mij ook plots duidelijk waarom je op youtube altijd testbanksessies ziet met de motorkap open :roll: Dat zijn heel goedkoop gewonnen pony's!
Laatst gewijzigd door Dangixxer op Di Sep 09, 2008 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Sep 09, 2008 13:08

Dangixxer schreef:Toen werd mij ook plots duidelijk waarom je op youtube altijd testbanksessies ziet met de motorkap open :roll: Dan zijn heel goedkoop gewonnen pony's!

of zoals in america met een buis die koude lucht tot op de IC en dan de rollen op


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten