john cooper works

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
mattie
MINI2 - Newbie

john cooper works

Berichtdoor mattie » Do Dec 30, 2004 16:21

een vraagje :
als je een cooper S 163Bhp tuned tot 210Bhp d.m.v john cooper works,
zijn er dan extra kosten zoals inschrijvingsgeld ofzo .. want cooper works is een officiele tune ding :p

thx mat

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Do Dec 30, 2004 19:07

idd,
normaal gezien moet je garagehouder dit aangeven en dan betaal je meer voor de extra fiscale pk's
kijk hier http://www.automagazine.be/NL/page.cfm?titre=InfosServices&page=TaxesNewCar.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_Taxes

ik heb me er ook voor ge?nformeerd en de dealer vertelde dat het niet altijd aangegeven wordt...mr wel op eigen risico

tja, als je ?cht die extra pk's met fabrieksgarantie wilt, dan zal je ook meer aan de fiscus moeten betalen.

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 30, 2004 19:16

das gewoon bullshit :D

voor die 50pk meer gaat ge toch nie meer betalen ?
ge betaalt nu al genoeg voor den otto, verzekering, benzine, enzovoort

nu mijn bmw dealer waar ik ga die zal da nie aangeven :D

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Do Dec 30, 2004 19:18

der zijn er veel die niks hebben aangegeven... tot er iets gebeurt (tis te hopen van nie natuurlijk)..

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Do Dec 30, 2004 19:22

als er mensen zijn die genoeg geld over hebben voor een JCW conversie, dan moeten ze nie zagen over de extra fiscale kosten.
der zijn toch genoeg alternatieven om meer pk's te krijgen :D

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 30, 2004 19:23

als gij nen simpele ecu upgrade doet, nobody is gonna know zelfs uw bmw dealer niet :d

als gij bijvoorbeeld nen turbokit steekt waar ik straks enkele filmkes van ga posten, dan zulle ze dit wel zien :d

ne slimme mens geeft nie aan dat hij zen motor gepeperd heeft

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 30, 2004 19:24

DCBruno schreef:als er mensen zijn die genoeg geld over hebben voor een JCW conversie, dan moeten ze nie zagen over de extra fiscale kosten.
der zijn toch genoeg alternatieven om meer pk's te krijgen :D

voor minder geld steekt, kunt ge al meer uit uwe moteur krijgen :D

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Do Dec 30, 2004 19:38

right on!
toont dienen turbokit maar :cheesy:

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 30, 2004 19:42

check topic in dit subforum

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Vr Dec 31, 2004 8:06

Mannen,

nie vergeten, als jullie motorisch tunen en extra pk's willen en al van die zaken waar ik geen fluit van ken, en je geeft het niet aan aan de verzekering, en je rijdt iemand dood.... dan kan je't vergeten h?, ze zoeken tot ze iets vinden om niet te moeten betalen, believe me...
en bloeden ga je hoor, h?????l hevig, heb hier zelf ook het verhaal gehoord van mijn verzekeraar, identieke situatie met gekittelde Opel en er is een dode gevallen... getuigen hebben de auto in rotvaart zien passeren luttele seconden voor hij die man doodreed... Experts hebben die johnnybak onderstebovengekeerd ?n gevonden wat ze moesten : die kerel zijn life is fucked up, kan ik je verzekeren, de rest van je leven gaan werken om nabestaanden te financieren.

Is bevoorbeeld ook zo met iets simpeler : als het nat is bevoorbeeld en uw banden zijn onder 1,6 mm en je rijdt er ene dood : BETALEN voor de rest van uw leven, verzekeringsmaatschappijen zijn smeerlapkes, maar in de fond hebben ze gelijk...

dus : Ik vind als je een mini van 25000 kan betalen, en in't weekend 150 euro kan verpatsen in een dancing, je ook nie onnozel moet doen over die paar honderd euro extra per jaar.... :frown:
Hoor ze hier al denken "ouwe Joe, shut up, ge zijt mijn pa nie !" :cheesy:

maar wie ben ik, ieder voor zich.... :D

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Vr Dec 31, 2004 17:42

hier gaade eigelijk wel de jongeren en tuning veroordelen ?

sorry maar als ik meestal gekken op de baan zie zijn het niet de getunede bakken en wel verschil maken tussen getuned en getjoened :D

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Vr Dec 31, 2004 17:50

Ik zie niet in wat het antwoord van joe te maken heeft met veroordelen van jongeren en tuning ??

Het mag, maar dan moet je aan alle mogelijke gevolgen denken. Ik vind dat joe gelijk heeft met zijn uitspraak, maar nogmaals, dat is geen veroordeling.

Ook bij ons in de garage is het ondertussen al enkele keren voorgevallen dat de verzekering niet betaalde omdat de banden bv onder de 1,6 mm limiet zaten. En dan zit je inderdaad met de gebakken peren...

Als je er dus iets aan doet, zie dat ze het niet kunnen traceren, of anders idd betalen...

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Vr Dec 31, 2004 17:55

kzal effe is de jongeren verdedigen, vorige wagen was een corado 2.0l g60. aan de verkeerslichten werd ik utigedaagd door mannen rond de 50jaar met een dikke mercedes, nu aan de verkeerslichten met men S is dit juist hetzelfde. en door jongeren nee hoor.

voor mij mag iedereen zen auto oppeppen, uitbouwen , andere velgen steken. zorg gewoon zelf da ge geen accident maakt.

niet van hoe getuned maar rijd zelf voorzichtig en dit zeg ik tegen jong en oud

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Vr Dec 31, 2004 19:26

gewoon niet laten uitdagen, just doen als of ge mee wilt doen en laat ze dan maar met gierende banden vertrekken, ik ga heus geen banden slijten voor zulke onozelaars die zich dan willen bewijzen...

Er zijn er idd tussen die het verkloten voor ons, wij die auto's tunen om er trots op te kunnen zijn en zeker niks aan de auto willen hebben(zoals kratsen, blutsen enz..)..

Maar die wat hier op het forum zitten zijn er die weten wat er kan en niet kan en alles doen uit liefde voor hun wagen....

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Za Jan 01, 2005 22:33

thanks Vara voor de professionele verdediging van Joe tegen de aanvallen van Argonneke... As said, 't gaat er nie over wel of nie tunen, ieder zijn goesting, 't gaat gewoon over wel of niet bloeden, and that's all....

En wat het vertrekken met gierende banden betreft aan de rode lichten : goeie zaak voor de commerce, denk ik dan, laat ze maar doen :cheesy: :cheesy: , ik denk aan mijn verkoopscijfers haha

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Za Jan 01, 2005 22:35

ik val u nie aan zeker nie maar direct johnnybak blabla

sorry man ieder zen eigen stijl

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Zo Jan 02, 2005 12:43

als je uitgedaagd wordt door jaloerse chauffeurs ad lichten ?n er staat niemand achter je, doe dan es de volgende truck: geef de indruk dat je mee wilt racen mr leg je versnelling in achteruit :cheesy: :cheesy:
Van zodra het licht op groen springt, moet je de reactie vd andere chauffeur es zien. Hilarisch
Wie ?s dan de Johhny, de frustro die zijne moteur forceert, of degene die tranen zit te lachen achter zijn stuur ?

Mini is all about having fun !

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Zo Jan 02, 2005 12:45

hehe, heb ik al gedaan :D

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Di Jan 04, 2005 22:21

heeft niet veel nut als ik een "uitdaging" aanga, ik kan toch niet mee, die 90 pony's komen toch wel tekort, maar ik heb nog maar een leervergunning dus ga ik NOG niet voor chiptuning. :cheesy:
Overlaatst kon ik nog niet mee met een vito! :cry:
greetz

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Ma Feb 14, 2005 18:34

Zal de nieuwe V55 AMG geweest zijn ;)

Vito = aerodynamische drag van een spaceshuttleparachute
Slipstreamen = de boodschap :cheesy:

Betterluck next time

Bereid je alvast goed voor: op Autoweek vind je alle concurenten met hun prestaties. Kies voor "direct naar..." naast het Autoweek logo, pick a fight, en zie wie sneller zou zijn. Een gewaarschuwd man is... beter op de hoogte van de concurrentie ;)

Greetz

Terug naar “Engine & Performance”