luide ventilator?
Voor alle mensen met een dooper:
ik hoor hier verhalen dat die dat enkel heeft met kalme ritten, in de stad,..
Nu, waarom die ventilator zo hard draaid, en zo'n lawaai maakt is gewoon omdat die dan de DPF (dieselpartikelfilter) aan het reinigen is, dit kan te pas en te onpas gebeuren..
Niets om schrik van te krijgen dus
ik hoor hier verhalen dat die dat enkel heeft met kalme ritten, in de stad,..
Nu, waarom die ventilator zo hard draaid, en zo'n lawaai maakt is gewoon omdat die dan de DPF (dieselpartikelfilter) aan het reinigen is, dit kan te pas en te onpas gebeuren..
Niets om schrik van te krijgen dus

- MY Dweiltje
- MINI Master
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 24 Jan 2008
- Locatie: BE
NicoJ schreef:Voor alle mensen met een dooper:
ik hoor hier verhalen dat die dat enkel heeft met kalme ritten, in de stad,..
Nu, waarom die ventilator zo hard draaid, en zo'n lawaai maakt is gewoon omdat die dan de DPF (dieselpartikelfilter) aan het reinigen is, dit kan te pas en te onpas gebeuren..
Niets om schrik van te krijgen dus
Dat heb ik nu ook al eens horen vliegen maar kon de link niet echt goed leggen tussen de ventilator en de roetfilter,... maar ben dan ook geen autotechnicus,...
- crossbytje
- MINI Regular
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 16 Okt 2007
- Locatie: Kortrijk
MY Dweiltje schreef:Dat heb ik nu ook al eens horen vliegen maar kon de link niet echt goed leggen tussen de ventilator en de roetfilter,... maar ben dan ook geen autotechnicus,...
het reinigen van die filter brengt naar het schijnt hoge temperaturen met zich mee (verbranden?) waardoor de radiator ook meer moet presteren.
het blijft sullig klinken, maar is in de winter niet zo erg, niemand rijdt met de ramen open en niemand hoort er dus iets van, 't is genanter in de warmere maanden.
- MINIspecialist
- MINI2 - Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 Dec 2008
- Locatie: Herenthout
Luide ventilator
Ik zal iedereen hier eens geruststellen, het komt idd voort van de reiniging van de partikelfilter, als de partikelfilter zich reinigt spreken we van temperaturen boven de 600°C geen wonder dat onze diesel als een gek begint te blazen. Het beste dat je dan kan doen is een leuk baantje uitzoeken waar je gedurende een 10-tal minuten lekker kan toeren, liefst boven de 60km/u om een goede verbranding in je partikelfilter te krijgen. Snel optrekken hoeft hier niet voor er is een product in je wagen aanwezig die de temperatuur in je filter wel hoog genoeg krijgt.
Denk eraan een diesel is ook gemaakt om lange afstanden te doen en zo is de MINI COOPER D ook als je regelmatig lange afstanden doet zal hij maar om de 1000km de verbranding (regeneratie) van je filter doen. Maar als je hem gebruikt om maar eens rond de kerk te rijden, regenereert hij al om de 250km. Gewoon omdat hij dat beziet als een erg ongunstig rijprofiel.
Dus als je er lang plezier aan wilt beleven en niet te snel een nieuwe roetfilter wil aanschaffen, zou ik voorstellen lekker toeren met die handel.
Greetzzz
Denk eraan een diesel is ook gemaakt om lange afstanden te doen en zo is de MINI COOPER D ook als je regelmatig lange afstanden doet zal hij maar om de 1000km de verbranding (regeneratie) van je filter doen. Maar als je hem gebruikt om maar eens rond de kerk te rijden, regenereert hij al om de 250km. Gewoon omdat hij dat beziet als een erg ongunstig rijprofiel.
Dus als je er lang plezier aan wilt beleven en niet te snel een nieuwe roetfilter wil aanschaffen, zou ik voorstellen lekker toeren met die handel.
Greetzzz
- BlackBoxGirl
- MINI Fan
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 12 Sep 2008
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast