Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75
- minibandit
- MINI Nutter
Tijd voor een nieuwe update!
Recentelijk toch weer wat aanpassingen gedaan (zoals al gedeeltelijk te zien op de Openingsrit)
Het tankdopje geplaceerd
De "Nürburgring" sticker eraf gehaald en eveneens het "Cooper S" logo
Dat stond al langer vast dat ik dat zou doen, maar moest er eens tijd voor maken
Het staat veel cleaner en zo is de achterkant nu heel mooi symetrisch! (die ruitenwisser zal er in de toekomst ook nog wel aan moeten geloven
)
En bovendien bespaar ik zo weer enkele grammen gewicht....
Tenslotte vandaag dan maar eens aan een gratis mod begonnen die ook nog wat doet aan de performance!!!
De achterbank eruit gesloopt.
Alle onderdelen tesamen wegen net geen 20 kg!
Dus zeker de moeite waard!
Voorlopig ziet het er allemaal nog onafgewerkt uit, maar daar komt verandering in!
Deze morgen mijn isomo-GP-achterbank-opvulstuk gaan afhalen.
Weegt amper 1,2 kg dus in combinatie met de carbon hoedenplank (die maar de helft weegt van de originele) spaar ik in mijn nieuwe uitvoering ruim 18 kg uit! (kwestie van die Cusco al wat te compenseren
)
Het isomo stuk moet nog wel passend gemaakt worden en eventueel overtrokken met de stof zoals in de koffer.

Recentelijk toch weer wat aanpassingen gedaan (zoals al gedeeltelijk te zien op de Openingsrit)
Het tankdopje geplaceerd

De "Nürburgring" sticker eraf gehaald en eveneens het "Cooper S" logo
Dat stond al langer vast dat ik dat zou doen, maar moest er eens tijd voor maken

Het staat veel cleaner en zo is de achterkant nu heel mooi symetrisch! (die ruitenwisser zal er in de toekomst ook nog wel aan moeten geloven

En bovendien bespaar ik zo weer enkele grammen gewicht....

Tenslotte vandaag dan maar eens aan een gratis mod begonnen die ook nog wat doet aan de performance!!!
De achterbank eruit gesloopt.
Alle onderdelen tesamen wegen net geen 20 kg!
Dus zeker de moeite waard!
Voorlopig ziet het er allemaal nog onafgewerkt uit, maar daar komt verandering in!

Deze morgen mijn isomo-GP-achterbank-opvulstuk gaan afhalen.
Weegt amper 1,2 kg dus in combinatie met de carbon hoedenplank (die maar de helft weegt van de originele) spaar ik in mijn nieuwe uitvoering ruim 18 kg uit! (kwestie van die Cusco al wat te compenseren

Het isomo stuk moet nog wel passend gemaakt worden en eventueel overtrokken met de stof zoals in de koffer.

- MY Dweiltje
- MINI Master
Thx SS!!!
Goed idee!
Ik ga eerst nog eens moeten bekijken hoe het allemaal zit met de keuring.
Voordeel op dit moment is dat je op 15 minuten terug de achterbank kunt installeren (en de gordels zijn dan nog steeds aanwezig)
Maar die 4 kg steken natuurlijk wel mijn ogen uit

die klinkskes moet ik idd eens dringend werk van maken
ik kijk alleen een beetje op tegen het losrukken van al die klippekes
Bovendien is die vierde torxvijs bij de facelift-modellen verborgen achter dat kussen van de handgreep...En het is ook wel wat trikkie om dit zonder krassen te verwijderen...
Voordeel is wel dat als dat kussen eraf is, ik het ineens kan laten overtrekken met de alcantara....PEPI....?

MY Dweiltje schreef:Je veiligheidsriemen van de achterbank zitten er nog in zie ik op de foto, hmm zal toch ook rond de 4 kg draaien alles tesamen
Goed idee!
Voordeel op dit moment is dat je op 15 minuten terug de achterbank kunt installeren (en de gordels zijn dan nog steeds aanwezig)

Xefke schreef:Jaaah, Freek, gaan !!die tankdop ziet er mooi uit
Goed dat je dien isomo toch hebt kunnen bestellennu nog uw klinkskes hé
ik kijk alleen een beetje op tegen het losrukken van al die klippekes

Bovendien is die vierde torxvijs bij de facelift-modellen verborgen achter dat kussen van de handgreep...En het is ook wel wat trikkie om dit zonder krassen te verwijderen...
Voordeel is wel dat als dat kussen eraf is, ik het ineens kan laten overtrekken met de alcantara....PEPI....?

Dangixxer schreef:Thx SS!!!
MY Dweiltje schreef:Je veiligheidsriemen van de achterbank zitten er nog in zie ik op de foto, hmm zal toch ook rond de 4 kg draaien alles tesamen
Goed idee!
Xefke schreef:Jaaah, Freek, gaan !!die tankdop ziet er mooi uit
Goed dat je dien isomo toch hebt kunnen bestellennu nog uw klinkskes hé
ik kijk alleen een beetje op tegen het losrukken van al die klippekes![]()
Laat maar weten Freek !

sscooper schreef:Freek ge blijft het toch vinden eh !! de mod s ...![]()
is er dan nog iets van chroom op u beestje?
Zoals al eens gezegd: aan den buitenkant is hij (als de klinkskes erop staan) af.
Interieur, motor en wegligging is nog een ongoing project

Aan den buitenzijde is er nog enkel chrome aan de "S" op het roosterke en de "MINI"-embleemkes. All the rest is gone

Deze voormiddag toch nog wat verder gedaan met de MINI op diëet te zetten.
De gordels er (reeds langs ééne kant) toch ook al volledig uitgevezen.
Hiervoor moest wel bijna heel het interieur uit, maar je moet er iets voor over hebben he
Hier enkele impressies
Het resultaat is wel iets minder dan ik gehoopt had: 2,2 kg zal ik in totaal besparen.
Maar aangezien ze toch totaal geen nut meer hebben was het toch de moeite waard (en wederom kosteloze performance winst
)

De gordels er (reeds langs ééne kant) toch ook al volledig uitgevezen.
Hiervoor moest wel bijna heel het interieur uit, maar je moet er iets voor over hebben he

Hier enkele impressies
Het resultaat is wel iets minder dan ik gehoopt had: 2,2 kg zal ik in totaal besparen.
Maar aangezien ze toch totaal geen nut meer hebben was het toch de moeite waard (en wederom kosteloze performance winst

Terug naar “Show & Shine - MINI”