Stafke schreef:sebiet een telefoontje doen .....![]()
hopelijk zijn ze er snel!!!
Dangixxer schreef:dedjuu!![]()
![]()
![]()
![]()
moet ik weer op zoek naar iets anders![]()
![]()
Staf, ze zien er geweldig uit!
Waarom zou je 225 nemen ipv 215?
varavital schreef:De velg op zich is 8" breed. Bij het nameten van mijn velgen (dezelfde maar ander type tekening) komt de totale breedte op 225 (buitenkanten velglip). Ik heb er dan ook banden van 225 opgelegd, de zijkanten daarvan staan mooi recht, een klein beetje naar binnen. Een 215 gaat aan elke kant nog 5 mm meer naar binnen staan, het is maar wat je mooi vind.
Bijkomend voordeel van een 225/35 is dat de omloopsnelheid / diameter totaal bijna identiek is aan de originele bandenmaat, bij een 215 zit er meer afwijking op. Een 215/35 is beter op een velg van 7,5" breed.
205/45/17: hoogte 61,63cm en omtrek 193,62 cm (teller 100kmh)
215/35/18: hoogte 60,77cm en omtrek 190,91 cm (verschil -2,71cm of 98,6kmh op teller)
225/35/18: hoogte 61,47cm en omtrek 193,11 cm (verschil -0,51cm of 99,74 kmh op teller)
Gewoon doen wat ge het mooiste vind, met een "getrokken" band rondrijden of met een "rechte" band rondrijden.
En inderdaad, een graadje negatief zetten kan nog altijd en geeft ook al het nodige verschil.
Dangixxer schreef:Groot verschil is natuurlijk wel dat Stafke de zijne zeker zal verlagen en jij daar nog niet helemaal over uit bent..!
Wel iets waar ook rekening moet mee gehouden worden
Dangixxer schreef:hebde gij die vooraan verhoogd![]()
![]()
![]()
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast