het MTH tuning topic (alleen vragen over MTH)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
zoot
MINI-aholic

Berichtdoor zoot » Zo Okt 03, 2004 17:54

Het zit erop.... GREAT STUFF!!!
GREAT FUN!!!!
GREAT SOUND!!! :cheesy:

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Ma Okt 04, 2004 13:43

proficiat zoot :cheesy:

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Wo Jan 26, 2005 20:22

*bump*
Gezien er sommige problemen blijken te hebben met het verschil tussen JS en Heinz. LOL :cheesy:

Er zijn veel verschillende tuners op de markt, maar de persoon die voor JS de software 'upgrade' heeft heel veel ervaring met BMW en MINI in het bijzonder.
Daar ik weet wie hij is en wat hij allemaal al heeft gedaan, vertrouw ik zijn aanpassingen dan ook ten volle.

Degenen die de upgrade hebben laten uitvoeren zijn naar mijn weten nog steeds tevreden
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Wo Jan 26, 2005 20:38

Morty schreef: maar de persoon die voor JS de software 'upgrade' heeft heel veel ervaring met BMW en MINI in het bijzonder.
Daar ik weet wie hij is en wat hij allemaal al heeft gedaan, vertrouw ik zijn aanpassingen dan ook ten volle.

Ik sta (voorlopig ?) zeer sceptisch tegenover JS, en dat heeft JS vooral aan Quicksilver zelf te danken. Ik heb haar een tijdje geleden een aantal PM's gestuurd waarin ik meer info vroeg over de tuning van JS, wie de software herschreef enz..., maar een antwoord heb ik nooit gekregen.
Onze MINI is (voor ons althans) een stevige investering van bijna 20000 EUR en dan wil ik liever zo weinig mogelijk risico's nemen en is het voor mij belangrijk het fijne van een bepaalde modificatie te weten, alvorens ze toe te passen. Maar blijkbaar brengt JS genoeg op zonder een extra dieselklant uit Vlaanderen ;) . Ik zoek dan wel een tuner die wel bereid is om me meer duidelijkheid te verschaffen...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Wo Jan 26, 2005 20:46

tja das minder :(

Kan ik niets op zeggen Bart.

Ik weet dat er in NL geen Diesels rijden, daar dat te duur is.
Ik weet veel over de software en de persoon die ze aanpast, maar dit is iets wat Quick je moet vertellen.

Wat mij het meest opviel was dat na de aanpassing het gestotter dat de eerste MINI's hadden (bij terugschakeling en bij starten) volledig verdwenen was. iets dat zelfs MINI toen niet wegkreeg.

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Wo Jan 26, 2005 21:09

Kan iemand een filmpje/geluidsfragment opnemen van een Mini cooper met een playmini en pipercross ;)
'k ben ook van plan dit binnenkort te laten doen :) Als het de moeite waard is toch ;)

Ronald
MINI-aholic

Berichtdoor Ronald » Wo Jan 26, 2005 22:39

Yoeri schreef:Kan iemand een filmpje/geluidsfragment opnemen van een Mini cooper met een playmini en pipercross ;)
'k ben ook van plan dit binnenkort te laten doen :) Als het de moeite waard is toch ;)

Mss is het wel interessant om 13 februari langst te komen in Waalwijk (start van de Oud & Nieuwrit )? Daar komen toch zo'n 50-tal (mss wel 60 *hoop ik*) MINI's aan de start en dan kan je ze irl horen ipv via een geluidsfragmetje op de computer. :mrgreen:

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Wo Jan 26, 2005 22:55

Maar daar is het allemaal door elkaar :D :D

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Do Jan 27, 2005 6:52

Morty schreef:Ik weet dat er in NL geen Diesels rijden, daar dat te duur is..

Hey Morten,

een eerste probleem voor mij is in dit geval al simpelweg dat ik, omdat ik niet "officieel" (ik heb wel een vermoeden ) weet wie de tuning schrijft, ik niet eens een gebruikerservaring kan nalezen. Ervaringen met de One, Cooper en Cooper S zijn er genoeg te vinden, maar vermits er in NL geen diesels rondrijden heeft JS nog geen (of toch niet veel) D's getuned.
Afbeelding

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Jan 27, 2005 8:47

Wazowski, Je hebt een Pb ;)

Hoop dat de uitleg wat duidelijk is.
Weet niet of het je mening zal veranderen, maar dan weet je al iets meer.
Greetz

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Do Jan 27, 2005 13:16

Yoeri schreef:Kan iemand een filmpje/geluidsfragment opnemen van een Mini cooper met een playmini en pipercross

Neem hier eens een kijkje voor een Cooper met Playmini uitlaat en spruitstuk...

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Jan 27, 2005 13:34

merci voor de link :D

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Jan 27, 2005 17:35

Is de Playmini eigenlijk EG-gehomologeerd? M.a.w. raakt die door de keuring?

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Jan 27, 2005 17:58

wazowski schreef:
Morty schreef: maar de persoon die voor JS de software 'upgrade' heeft heel veel ervaring met BMW en MINI in het bijzonder.

Ik sta (voorlopig ?) zeer sceptisch tegenover JS, en dat heeft JS vooral aan Quicksilver zelf te danken. Ik heb haar een tijdje geleden een aantal PM's gestuurd waarin ik meer info vroeg over de tuning van JS, wie de software herschreef enz..., maar een antwoord heb ik nooit gekregen.
Onze MINI is (voor ons althans) een stevige investering van bijna 20000 EUR en dan wil ik liever zo weinig mogelijk risico's nemen en is het voor mij belangrijk het fijne van een bepaalde modificatie te weten, alvorens ze toe te passen. Maar blijkbaar brengt JS genoeg op zonder een extra dieselklant uit Vlaanderen ;) . Ik zoek dan wel een tuner die wel bereid is om me meer duidelijkheid te verschaffen...

Dag Bart,
Wij rijden ook met een D. Zelfde idee over Patricia en dieseltuning als jou (alhoewel geen slechte ervaring maar ik heb wat aangedrongen). Nederland is geen dieselland h?. Ik vind dat je best iedereen laat doen wat ze goed doen, en bij JS is dat duidelijk One, Cooper & S'sen. Veel positieve respons over JS van de 'benzine-'mannen hier op 't forum.
Ik heb echter goede respons voor onze diesel gekregen van bij Heinz. In de laatste autogids stond (Tony Verhelle, je wel bekend) dat Heinz bij de betere van Belgi? behoorde. (JS zal zeker ook goed zijn, maar da's nederland h? :) )
Hoeveel km heb jij er al opzitten?

W

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Do Jan 27, 2005 18:01

ik ga zekers naar Heinz want JS heeft idd nog geen diesel
getuned en mijn Mini is geen proefkonijn..

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Jan 27, 2005 18:07

Brainscan schreef:ik ga zekers naar Heinz want JS heeft idd nog geen diesel
getuned en mijn Mini is geen proefkonijn..

Ha Brainscan, hoeveel km heb jij er al opzitten ?
W

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Do Jan 27, 2005 18:14

Half duitsland rijdt met deze dieseltuning, dus van een poefkonijn is geen sprake.
Dat we hier in NL geen diesels hebben, wil nog niet zeggen dat er geen diesel getuned is.

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Do Jan 27, 2005 18:15

wvs schreef:Hoeveel km heb jij er al opzitten?

Hey Wouter,

Wij hebben ondertussen (sinds eind mei) al bijna 15000 km achter de rug...
Afbeelding

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Jan 27, 2005 18:24

quicksilver schreef:Half duitsland rijdt met deze dieseltuning, dus van een poefkonijn is geen sprake.
Dat we hier in NL geen diesels hebben, wil nog niet zeggen dat er geen diesel getuned is.

No offence Quick... je werkt dus met standaard software settings als je zegt dat half duitsland ermee rijdt. Moeten die niet als vertrekbasis genomen worden en per wagen bekeken op de testbank en verder aangepast? Of dat is de manier waarop jullie ook werken? Dan lijkt 't mij dik ok. (althans, dit is wat een Toyota tuner zegt hoe de D4D het beste getuned wordt, ikzelf ben maar een leek).
W

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Do Jan 27, 2005 18:40

Iedere MINI is verschillend, (standaard al) , logisch dat dan ook de tunings van de MINI individueel aangepast worden.

Terug naar “Engine & Performance”