Radical Remedy II
Nog een paar vakantiefototjes:
Boven op de Col d'Allos:
In een van de vele haarspeldbochten van de Col d'Allos:
Spijtig dat er bij deze foto geen geluid is:
Ergens aan de lavendelvelden (waar we met onze rug naartoe stonden):
Clue de Barles (als ik het mij goed herinner):
Met dank aan Axana voor verschillende foto's!
De volgende mod zal ook niet zo lang meer op zich laten wachten (hoop ik), eindelijk zijn ze er...
Boven op de Col d'Allos:
In een van de vele haarspeldbochten van de Col d'Allos:
Spijtig dat er bij deze foto geen geluid is:
Ergens aan de lavendelvelden (waar we met onze rug naartoe stonden):
Clue de Barles (als ik het mij goed herinner):
Met dank aan Axana voor verschillende foto's!
De volgende mod zal ook niet zo lang meer op zich laten wachten (hoop ik), eindelijk zijn ze er...
Gisteren ook even op de testbank geweest bij R&W-S center.
R57S met 2 kleine aanpassingen: inlegluchtfilter en andere achterste demper, voor de rest standaard.
Resultaat: 190,6 pk en 276,6 Nm.
Niet slecht zou ik zo zeggen, al denk ik dat deze bank misschien wel iets te optimistisch was. Hoewel, voor sommige andere MINI's leek het wel te kloppen...
R57S met 2 kleine aanpassingen: inlegluchtfilter en andere achterste demper, voor de rest standaard.
Resultaat: 190,6 pk en 276,6 Nm.
Niet slecht zou ik zo zeggen, al denk ik dat deze bank misschien wel iets te optimistisch was. Hoewel, voor sommige andere MINI's leek het wel te kloppen...
Mooi resultaat is dat.
Maar qua pk's doet de jcw uitlaat niet veel precies tov Eric de zijne.
Is er een verschil in Nm ?
Mijn gevoel was eerst ook wat optimistische testbank, maar voor anderen dan weer wel een vrij juist resultaat en ze hebben er zoals Freek zegt geen enkel belang bij.
Misschien onderschatten we onze minikes wel

Maar qua pk's doet de jcw uitlaat niet veel precies tov Eric de zijne.
Mijn gevoel was eerst ook wat optimistische testbank, maar voor anderen dan weer wel een vrij juist resultaat en ze hebben er zoals Freek zegt geen enkel belang bij.
Misschien onderschatten we onze minikes wel

Stafke schreef:Maar qua pk's doet de jcw uitlaat niet veel precies tov Eric de zijne.
Cat-back systeem geeft amper vermogenswinst (hoe graag sommigen andere dingen beweren). icm een spruitstuk en dergelijke.....das natuurlijk iets anders (maar dan spreken we over een andere grote orde van investering).
Idd, enkel een demper en een inlegluchtfilter levert maar max een paar pktjes op, dat zal tegenover standaard niet zo veel zijn. Maar het geluid is natuurlijk wel mooier
.
Koppel was wel beter dan bij Erik de zijne, een mindere dip erin, maar Erik heeft dan ook geen sportknop, en die sportknop werkt nu juist op het koppel.

Koppel was wel beter dan bij Erik de zijne, een mindere dip erin, maar Erik heeft dan ook geen sportknop, en die sportknop werkt nu juist op het koppel.
Gisterennamiddag tussen het familiebezoek en ziekenbezoek door even een tussenstop gemaakt bij Performance shop in Geel, met volgend resultaat:
Voor:
Na:
Achter voor en voor voor:
Achter na en voor na:
Ik moet zeggen, de Frits van Performance shop heeft goed en proper en voorzichtig werk geleverd aan een goeie prijs.
Voor:
Na:
Achter voor en voor voor:
Achter na en voor na:
Ik moet zeggen, de Frits van Performance shop heeft goed en proper en voorzichtig werk geleverd aan een goeie prijs.
Er zitten nu Eibachs onder, dezelfde als die van de clubman. Bij H&R gebruiken ze voor de cabrio dezelfde als voor de hatch, maar aangezien de cabrio achteraan veel zwaarder is dan de hatch zag ik dus meer heil in de Eibach's.
Opgegeven is vooraan -3cm en achteraan -2cm. Na al wat gereden te hebben ermee (daarstraks nog stuk van herfstrit testgereden) zit ik vooraan op -2,8cm en achteraan -1,7cm. Ik ben er heel tevreden mee.
Stuurgedrag is ook veel beter, nu begint die op de baan te liggen zoals mijn vorige. Nu valt er veel beter bochten mee te nemen. En bij vluchtheuvels nog steeds geen last.
Wel ga ik toch nog de bumpstops een beetje aanpassen. Normaal gezien is dat niet nodig, maar ik ga toch eens proberen met ze een cm in te korten.
Om de wegligging nog beter te krijgen zullen er allicht volgend jaar nog andere stabilisatorstangen onder komen.
Opgegeven is vooraan -3cm en achteraan -2cm. Na al wat gereden te hebben ermee (daarstraks nog stuk van herfstrit testgereden) zit ik vooraan op -2,8cm en achteraan -1,7cm. Ik ben er heel tevreden mee.
Stuurgedrag is ook veel beter, nu begint die op de baan te liggen zoals mijn vorige. Nu valt er veel beter bochten mee te nemen. En bij vluchtheuvels nog steeds geen last.
Wel ga ik toch nog de bumpstops een beetje aanpassen. Normaal gezien is dat niet nodig, maar ik ga toch eens proberen met ze een cm in te korten.
Om de wegligging nog beter te krijgen zullen er allicht volgend jaar nog andere stabilisatorstangen onder komen.
Terug naar “Show & Shine - MINI”