Xefke's Cooper S
ik blijf erbij zoals gezegt Xefke dat het mss iets te maken heeft met je alternator riem.. heb dit op mn vorige cooper ook gehad en je uitleg komt me echt bekend voor..
hopelijk vinden ze het snel en ga eens langst mr R eh cva? want das ne echte topper ( de enige die ik mijn Mini echt toevertrouw als garagist)

hopelijk vinden ze het snel en ga eens langst mr R eh cva? want das ne echte topper ( de enige die ik mijn Mini echt toevertrouw als garagist)

Ik weet nu niet of het verschil in prijs tussen dealer en autoshop zo groot gaat zijn dat je er veel aan gaat hebben om er nog eens extra om te rijden....
Als ik het goed voor heb steken in de MINI normaal de NGK's met warmtegraad 6. Nog nooit iets slechts over gelezen. Bij opgevoerde moteurkes gaan ze een bougie verkiezen "kouder" is en zo heeft de Works bijvoorbeeld de bougies met warmtegraad 7.
Andere mogelijkheid zijn de Denso's, maar persoonlijk geen ervaring mee.

Als ik het goed voor heb steken in de MINI normaal de NGK's met warmtegraad 6. Nog nooit iets slechts over gelezen. Bij opgevoerde moteurkes gaan ze een bougie verkiezen "kouder" is en zo heeft de Works bijvoorbeeld de bougies met warmtegraad 7.
Andere mogelijkheid zijn de Denso's, maar persoonlijk geen ervaring mee.
Vandaag normaal de MINI ophalen bij de dealer, is er dus niet van gekomen.
Gelukkig dat ik hem binnen gedaan had. De zijkat van de Bastuck uitlaat schuurde achteraan tegen de remleidingen (zowel handremleiding als gewone remleiding) waardoor deze bijna volledig doorgesleten waren....
(en ge kunt u wel bedenken wat hiervan de resultaten kunnen zijn hé....
)
MINI daar gelaten dus... ze zullen de leidingen vervangen... daarna moet ik eens bekijken hoe ik dat uitgewerkt krijg met de bastuck zodat deze niet meer tegen de leidingen komt...
Keep you all informed.... als de remmen het niet eerst begeven natuurlijk
Gelukkig dat ik hem binnen gedaan had. De zijkat van de Bastuck uitlaat schuurde achteraan tegen de remleidingen (zowel handremleiding als gewone remleiding) waardoor deze bijna volledig doorgesleten waren....





MINI daar gelaten dus... ze zullen de leidingen vervangen... daarna moet ik eens bekijken hoe ik dat uitgewerkt krijg met de bastuck zodat deze niet meer tegen de leidingen komt...
Keep you all informed.... als de remmen het niet eerst begeven natuurlijk

Xefke schreef:Vandaag normaal de MINI ophalen bij de dealer, is er dus niet van gekomen.
Gelukkig dat ik hem binnen gedaan had. De zijkat van de Bastuck uitlaat schuurde achteraan tegen de remleidingen (zowel handremleiding als gewone remleiding) waardoor deze bijna volledig doorgesleten waren....![]()
![]()
(en ge kunt u wel bedenken wat hiervan de resultaten kunnen zijn hé....
![]()
)
MINI daar gelaten dus... ze zullen de leidingen vervangen... daarna moet ik eens bekijken hoe ik dat uitgewerkt krijg met de bastuck zodat deze niet meer tegen de leidingen komt...
Keep you all informed.... als de remmen het niet eerst begeven natuurlijk
probleem met remleidingen heb ik ook al gehoord.....

Bij mij raakt hij enkel lichtjes de handremleiding
hoe zit het trouwens met koppelingsplatenprobleem....?
Xefke schreef:Vandaag normaal de MINI ophalen bij de dealer, is er dus niet van gekomen.
Gelukkig dat ik hem binnen gedaan had. De zijkat van de Bastuck uitlaat schuurde achteraan tegen de remleidingen (zowel handremleiding als gewone remleiding) waardoor deze bijna volledig doorgesleten waren....![]()
![]()
(en ge kunt u wel bedenken wat hiervan de resultaten kunnen zijn hé....
![]()
)
MINI daar gelaten dus... ze zullen de leidingen vervangen... daarna moet ik eens bekijken hoe ik dat uitgewerkt krijg met de bastuck zodat deze niet meer tegen de leidingen komt...
Keep you all informed.... als de remmen het niet eerst begeven natuurlijk
damn maatje dat klinkt ni goe ... als die waren doorgesleten amai dan...


das ni goe van bestuck dat ze daar geen rekening met gehouden hebben...


hopelijk komt het allemaal goe eh ...

Vandaag gaan ze de leidingskes vervangen se... kreeg dan ook telefoon met de vraag of ze de uitlaat moesten aanpassen, en zoja dat we dan tegen een goede 500 eur aan keken voor deze aanpassingen (zonder de eerder uitgevoerde werken van remmen vervangen en leidingen vervangen wel te verstaan)
Hij sprak dan ook over de pijpen door te moeten snijden en opnieuw lassen...
Heb maar gezegd van 't te laten en ik rij zo snel mogelijk naar de marc voor eens te bekijken...
Is het niet mogelijk dan moet er een andere oplossing gezocht worden...
Iemand een idee van of skytune in maldegem hier een mouw aan kan passen?
Ik hoor het graag!
Hij sprak dan ook over de pijpen door te moeten snijden en opnieuw lassen...

Heb maar gezegd van 't te laten en ik rij zo snel mogelijk naar de marc voor eens te bekijken...
Is het niet mogelijk dan moet er een andere oplossing gezocht worden...
Iemand een idee van of skytune in maldegem hier een mouw aan kan passen?
Ik hoor het graag!
Stafke schreef:Bij ons hebben ze de koppeling vervangen, maar geen resultaat.
Er zou naar't schijnt een Puma over bestaan die zegt dat ze er niks mogen aan doen.
( eigenschap van de koppelingsplaten, hetgeen je hoort is het "pakken" van de koppeling )
Mss een domme vraag... maar wat bedoel je met een Puma?

Dangixxer schreef:Xefke schreef:jbcola schreef:Skytune kan dit zeker!
Wanneer ie daarvoor tijd/goesting heeft is een andere vraag
Als ik betaal moet ie daar maar goesting voor hebben...![]()
ge moet u echter de vraag stellen of hij goesting heeft om de slechte marchandies van een ander op de lappen......
Dat bedoelde ik

Xefke schreef:slechte marchandies?![]()
![]()
Mjah.. kweet ni waar anders naartoe te gaan zenne...
Even hopen dat 't opgelost raakt door middel van schuiven van de klemmen...
tja.....
een kat een kat noemen he
als het zo is dat de potten de remleidingen kunnen doorschuren.....=slechte marchandies (in mijn ogen)
Buiten een klein scharreke op mijn handremleiding is er bij mij nooit een probleem geweest.....
Bij u is het blijkbaar iets helemaal anders

Was misschien het moment om stalen remleidingen te steken
Veel sterker en minder risico op slijtage

Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast