Number 19 wordt MCS GT

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Zo Nov 26, 2006 15:22

Nice klaus ... Veel plezier ermee.

We need more info and pictures :grin:
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Zo Nov 26, 2006 16:07

ik denk dat hij ni meer uit zijne GT wil uitstappen.... :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Nov 26, 2006 18:27

Dangixxer schreef:ik denk dat hij ni meer uit zijne GT wil uitstappen.... :grin:

dien is elke pk aant testen momenteel... :P 8)

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Zo Nov 26, 2006 21:05

ben heel blij voor jou klaus dat het dan toch in orde is gekomen met je mini.. kwil hem wel eens int echt zien zene... hopelijk binnekort eens... lijkt me veelbelovend die uitslag van de pk enzo.. en heb je geen foto's van het motorcompartiment.. :help: :worthless:

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Ma Nov 27, 2006 11:48

Thanks gasten voor de comments.

Ik was inderdaad alle pk's aan het testen! :D 8)

Hij rijdt zo leuk dat ik er niet meer uitwil. Ik vind wel dat hij aan de limiet zit. Niet dat de Mini het niet aankan maar ik bedoel dat het gewoon niet meer rapper hoeft. Je zit zo snel aan een onwettelijke snelheid dat het gevaarlijk wordt voor flitsende smurfen :twisted:

Op de autosnelweg rij ik normaal tussen de 120-130, nu rij ik tussen de 150-160. Ik kan het gewoon niet laten. :oops:

Foto's komen zo snel mogelijk!

Wat betreft de software is het nu Kempower software. Toen de Mini JCW software had zitten, had de Mini 210 pk (dus enkel JCW software + nokkenas + intercooler + JCW filter + Milltek). Wat ik eigenlijk al veel vind voor niet aangepaste software. Omdat het probleem niet opgelost was met JCW software (heeft geen speciale ASC+T software), heeft hij er terug zijn eigen software opgezet. Een eigen programma dat vervolgens wordt aangepast aan de wagen en de gekozen modificaties.

Door de nieuwe nokkenas draait de wagen stationair op 800-1000 toeren. Het gas pakt wel veel sneller dan standaard.

Vanmorgen had ik helaas weer een ASC probleem. Ik trok in vierde net boven de 5000 toeren, schakelde naar 5de en HOP, het ASC lichtje bleef branden. Toen ik aankwam in Aalst ben ik onmiddelijk naar Romein gereden. Sinds ik de wagen terug had rammelde er al iets linksvooraan. Toen hebben ze onmiddelijk ontdekt dat de linker Brembo remschijf niet goed vast zat. Dit zorgde voor gerammel. Hierdoor kon de ASC ook niet het juiste toerental meten. Ik vermoed dat dit het probleem was dat van Osch niet ontdekt heeft en waardoor de ASC soms brandde na in een put te rijden.
Romein beweert dat wanneer je de moer in het midden van de rotor losdraait, je steeds een nieuwe moet steken. Bij Alain (Vulco) hebben ze die moeren losgedraaid voor de Eibachs. Heeft niemand anders hier last van gehad? En is het waar dat die vervangen moeten worden eens afgedraaid?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Nov 27, 2006 12:09

je bedoeld toch die moer die achteraf "gelockt" wordt door een speciale rondel die erachter steekt...??

Afbeelding
diegene die op je wielnaaf zit...moet volgens mij niet telkens vervangen worden...!! :?
wel op moment aantrekken en zeker niet vergeten te locken... 8)

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Ma Nov 27, 2006 12:12

Het is inderdaad daar waar je pijltje staat dat het probleem zich bevond. De moer was dus vermoedelijk niet gelockt. Een fout van Vulco?

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Nov 27, 2006 12:31

das moeilijk te zeggen achteraf hé !!
zal je eens aan Alain zelf moeten vragen... :?

let wel op...als die moer heeft losgestaan kan dat je wielnaaf beschadigen... :shock:
tenminste het stuk "draad" waar de moer op zit kan geraakt zijn !!
mss dat ze daarom die moer hebben vervangen..??

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Nov 27, 2006 12:38

moeten die moeren los gedraaid worden voor vervanging/veranderen van de veren :?:

alé Klaus pas maar op da ge u niet teveel boetes rijd :grin:
grtzDC

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Nov 27, 2006 12:52

volgens mij moeten die moeren niet los hoor.
Mijn brembo's staken er toen toch ook al op bij de plaatsing van mijn veren??? :?

Misschien toch eens bij Alain informeren.
Kan het niet dat Van Osch die heeft losgehad om de ASC na te kijken?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Nov 27, 2006 13:09

Dave C schreef:moeten die moeren los gedraaid worden voor vervanging/veranderen van de veren :?:

alé Klaus pas maar op da ge u niet teveel boetes rijd :grin:
grtzDC

die discussie hebben we hier nogal gehad hé Dave... :?
bij mij hebben ze ook de linkerkant moeten losmaken omdat de veerpoot net niet uit de bevestigingsklauw te krijgen was...en geloof me we hebben het geprobeerd zene !!!! :P

als ze binnenort m'n "S" demperkes steken zullen we dat nog een keertje bekijken :grin: :wink:

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Nov 27, 2006 13:11

Alle constructeurs schrijven idd altijd voor dat alle borgmoeren na het lossen telkens vervangen moeten worden door nieuwe. Dit omdat een reeds gebruikte borgmoer anders in het sléchtse geval zou kunnen loskomen. In de praktijk worden die dus dikwijls opnieuw gebruikt. Als dat oordeelkundig gebeurt is dit meestal geen probleem.

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Ma Nov 27, 2006 17:58

varavital schreef:Alle constructeurs schrijven idd altijd voor dat alle borgmoeren na het lossen telkens vervangen moeten worden door nieuwe. Dit omdat een reeds gebruikte borgmoer anders in het sléchtse geval zou kunnen loskomen. In de praktijk worden die dus dikwijls opnieuw gebruikt. Als dat oordeelkundig gebeurt is dit meestal geen probleem.

Amai wat een professionele uitleg. Thanks :)

Ze hebben er bij Romein met een hamer staan op slaan dus ik denk dat ze aan vervanging toe zijn. :shock:

Voor de ASC blok moeten die borgmoeren er niet af. Bij het plaatsen van de veren ging zowel links als rechts alles los
Afbeelding
Sinds de plaatsing van veren en banden trok het stuur naar links en moest ik naar rechts trekken om rechtdoor te rijden.
Zal dan toch een foutje zijn van Alain zijn mecanicien.

Toen ze bij Romein het wiel afdeden zag ik ook dat er een draad doorgeknipt was. De draad van de remvoerleiding of zo. Die hing daar maar. Toen hebben ze die mooi afgeknipt en toen begon een lampje van de remmen te branden. Is dit nu een sensor draadje die geen zin meer had omwille van de Brembo remschijven en Ferodo remblokken? Ik hoop niet dat het een of andere leiding is waardoor ik niet meer kan remmen... Vond na de plaatsing van de remmen dat ik ze heel diep moest induwen voor er iets gebeurde.

Pfff wat een soep ...

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Ma Nov 27, 2006 19:00

De draad van de remvoerleiding of zo.

dat zal waarschijnlijk de draad zijn voor de sensor van de remvoering
als de remblokken op zijn (de voering bijna ten einde) maakt de sensor in de blokken contact met de schijf en dat is het teken dat de remmen aan vervanging zijn...

grts braxx

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Ma Nov 27, 2006 20:03

@braxx: bedankt!

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Do Nov 30, 2006 15:45

Zo net een bezoekje gekregen van Klaus.

Wat een zot spel z'n MINI! Prachtig, echt waar! Chapeau Klaus, heel mooi werk geleverd!

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Dec 06, 2006 15:06

Klaus..................????????
foto's..................????????

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Dec 06, 2006 15:08

:worthless:

Om je reply wat kracht bij te zetten :grin:

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Zo Dec 10, 2006 16:03

Ik leef nog hoor!

Ik heb het alleen heel druk met de studies. Binnen 2 weken begint de blok voor de examens. Heb heel weinig tijd voor de Mini en het forum.

Heb vandaag toch eens foto's getrokken van wat er nu onder de motorkap zit;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kan zien is het een hele dikke en grote intercooler. Ze hebben de luchtgeleidingselementen aan het gat in de motorkap verwijderd zodat de intercooler maximaal lucht kan nemen. Door de rubber op de intercooler gaat de lucht niet verder dan de intercooler.

Deze intercooler pakt zoveel frisse lucht dat vanaf 170 km/u het emissielampje begint te branden. Er wordt namelijk 1.20 bar absolute compressordruk opgebouwd bij dit koude weer!

De wagen rijdt super alleen een beetje jammer dat het stuur voortdurend naar links trekt. Ik moet echt hard tegensturen naar rechts. Hij moet dringend uitgelijnd worden bij Alain. Door losse borgmoer is er toch wat fout gegaan.

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Dec 10, 2006 19:11

ziet er idd een blok van een intercooler uit :)
veel plezier met de mini, en good luck met de blokperiode :wink:

grtz DC 8)

Terug naar “Show & Shine - MINI”