We need more info and pictures
Number 19 wordt MCS GT
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Thanks gasten voor de comments.
Ik was inderdaad alle pk's aan het testen!
Hij rijdt zo leuk dat ik er niet meer uitwil. Ik vind wel dat hij aan de limiet zit. Niet dat de Mini het niet aankan maar ik bedoel dat het gewoon niet meer rapper hoeft. Je zit zo snel aan een onwettelijke snelheid dat het gevaarlijk wordt voor flitsende smurfen
Op de autosnelweg rij ik normaal tussen de 120-130, nu rij ik tussen de 150-160. Ik kan het gewoon niet laten.
Foto's komen zo snel mogelijk!
Wat betreft de software is het nu Kempower software. Toen de Mini JCW software had zitten, had de Mini 210 pk (dus enkel JCW software + nokkenas + intercooler + JCW filter + Milltek). Wat ik eigenlijk al veel vind voor niet aangepaste software. Omdat het probleem niet opgelost was met JCW software (heeft geen speciale ASC+T software), heeft hij er terug zijn eigen software opgezet. Een eigen programma dat vervolgens wordt aangepast aan de wagen en de gekozen modificaties.
Door de nieuwe nokkenas draait de wagen stationair op 800-1000 toeren. Het gas pakt wel veel sneller dan standaard.
Vanmorgen had ik helaas weer een ASC probleem. Ik trok in vierde net boven de 5000 toeren, schakelde naar 5de en HOP, het ASC lichtje bleef branden. Toen ik aankwam in Aalst ben ik onmiddelijk naar Romein gereden. Sinds ik de wagen terug had rammelde er al iets linksvooraan. Toen hebben ze onmiddelijk ontdekt dat de linker Brembo remschijf niet goed vast zat. Dit zorgde voor gerammel. Hierdoor kon de ASC ook niet het juiste toerental meten. Ik vermoed dat dit het probleem was dat van Osch niet ontdekt heeft en waardoor de ASC soms brandde na in een put te rijden.
Romein beweert dat wanneer je de moer in het midden van de rotor losdraait, je steeds een nieuwe moet steken. Bij Alain (Vulco) hebben ze die moeren losgedraaid voor de Eibachs. Heeft niemand anders hier last van gehad? En is het waar dat die vervangen moeten worden eens afgedraaid?
Ik was inderdaad alle pk's aan het testen!
Hij rijdt zo leuk dat ik er niet meer uitwil. Ik vind wel dat hij aan de limiet zit. Niet dat de Mini het niet aankan maar ik bedoel dat het gewoon niet meer rapper hoeft. Je zit zo snel aan een onwettelijke snelheid dat het gevaarlijk wordt voor flitsende smurfen
Op de autosnelweg rij ik normaal tussen de 120-130, nu rij ik tussen de 150-160. Ik kan het gewoon niet laten.
Foto's komen zo snel mogelijk!
Wat betreft de software is het nu Kempower software. Toen de Mini JCW software had zitten, had de Mini 210 pk (dus enkel JCW software + nokkenas + intercooler + JCW filter + Milltek). Wat ik eigenlijk al veel vind voor niet aangepaste software. Omdat het probleem niet opgelost was met JCW software (heeft geen speciale ASC+T software), heeft hij er terug zijn eigen software opgezet. Een eigen programma dat vervolgens wordt aangepast aan de wagen en de gekozen modificaties.
Door de nieuwe nokkenas draait de wagen stationair op 800-1000 toeren. Het gas pakt wel veel sneller dan standaard.
Vanmorgen had ik helaas weer een ASC probleem. Ik trok in vierde net boven de 5000 toeren, schakelde naar 5de en HOP, het ASC lichtje bleef branden. Toen ik aankwam in Aalst ben ik onmiddelijk naar Romein gereden. Sinds ik de wagen terug had rammelde er al iets linksvooraan. Toen hebben ze onmiddelijk ontdekt dat de linker Brembo remschijf niet goed vast zat. Dit zorgde voor gerammel. Hierdoor kon de ASC ook niet het juiste toerental meten. Ik vermoed dat dit het probleem was dat van Osch niet ontdekt heeft en waardoor de ASC soms brandde na in een put te rijden.
Romein beweert dat wanneer je de moer in het midden van de rotor losdraait, je steeds een nieuwe moet steken. Bij Alain (Vulco) hebben ze die moeren losgedraaid voor de Eibachs. Heeft niemand anders hier last van gehad? En is het waar dat die vervangen moeten worden eens afgedraaid?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
volgens mij moeten die moeren niet los hoor.
Mijn brembo's staken er toen toch ook al op bij de plaatsing van mijn veren???
Misschien toch eens bij Alain informeren.
Kan het niet dat Van Osch die heeft losgehad om de ASC na te kijken?
Mijn brembo's staken er toen toch ook al op bij de plaatsing van mijn veren???
Misschien toch eens bij Alain informeren.
Kan het niet dat Van Osch die heeft losgehad om de ASC na te kijken?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Dave C schreef:moeten die moeren los gedraaid worden voor vervanging/veranderen van de veren![]()
alé Klaus pas maar op da ge u niet teveel boetes rijd![]()
grtzDC
die discussie hebben we hier nogal gehad hé Dave...
bij mij hebben ze ook de linkerkant moeten losmaken omdat de veerpoot net niet uit de bevestigingsklauw te krijgen was...en geloof me we hebben het geprobeerd zene !!!!
als ze binnenort m'n "S" demperkes steken zullen we dat nog een keertje bekijken
Alle constructeurs schrijven idd altijd voor dat alle borgmoeren na het lossen telkens vervangen moeten worden door nieuwe. Dit omdat een reeds gebruikte borgmoer anders in het sléchtse geval zou kunnen loskomen. In de praktijk worden die dus dikwijls opnieuw gebruikt. Als dat oordeelkundig gebeurt is dit meestal geen probleem.
varavital schreef:Alle constructeurs schrijven idd altijd voor dat alle borgmoeren na het lossen telkens vervangen moeten worden door nieuwe. Dit omdat een reeds gebruikte borgmoer anders in het sléchtse geval zou kunnen loskomen. In de praktijk worden die dus dikwijls opnieuw gebruikt. Als dat oordeelkundig gebeurt is dit meestal geen probleem.
Amai wat een professionele uitleg. Thanks
Ze hebben er bij Romein met een hamer staan op slaan dus ik denk dat ze aan vervanging toe zijn.
Voor de ASC blok moeten die borgmoeren er niet af. Bij het plaatsen van de veren ging zowel links als rechts alles los
Sinds de plaatsing van veren en banden trok het stuur naar links en moest ik naar rechts trekken om rechtdoor te rijden.
Zal dan toch een foutje zijn van Alain zijn mecanicien.
Toen ze bij Romein het wiel afdeden zag ik ook dat er een draad doorgeknipt was. De draad van de remvoerleiding of zo. Die hing daar maar. Toen hebben ze die mooi afgeknipt en toen begon een lampje van de remmen te branden. Is dit nu een sensor draadje die geen zin meer had omwille van de Brembo remschijven en Ferodo remblokken? Ik hoop niet dat het een of andere leiding is waardoor ik niet meer kan remmen... Vond na de plaatsing van de remmen dat ik ze heel diep moest induwen voor er iets gebeurde.
Pfff wat een soep ...
Ik leef nog hoor!
Ik heb het alleen heel druk met de studies. Binnen 2 weken begint de blok voor de examens. Heb heel weinig tijd voor de Mini en het forum.
Heb vandaag toch eens foto's getrokken van wat er nu onder de motorkap zit;
Zoals je kan zien is het een hele dikke en grote intercooler. Ze hebben de luchtgeleidingselementen aan het gat in de motorkap verwijderd zodat de intercooler maximaal lucht kan nemen. Door de rubber op de intercooler gaat de lucht niet verder dan de intercooler.
Deze intercooler pakt zoveel frisse lucht dat vanaf 170 km/u het emissielampje begint te branden. Er wordt namelijk 1.20 bar absolute compressordruk opgebouwd bij dit koude weer!
De wagen rijdt super alleen een beetje jammer dat het stuur voortdurend naar links trekt. Ik moet echt hard tegensturen naar rechts. Hij moet dringend uitgelijnd worden bij Alain. Door losse borgmoer is er toch wat fout gegaan.
Ik heb het alleen heel druk met de studies. Binnen 2 weken begint de blok voor de examens. Heb heel weinig tijd voor de Mini en het forum.
Heb vandaag toch eens foto's getrokken van wat er nu onder de motorkap zit;
Zoals je kan zien is het een hele dikke en grote intercooler. Ze hebben de luchtgeleidingselementen aan het gat in de motorkap verwijderd zodat de intercooler maximaal lucht kan nemen. Door de rubber op de intercooler gaat de lucht niet verder dan de intercooler.
Deze intercooler pakt zoveel frisse lucht dat vanaf 170 km/u het emissielampje begint te branden. Er wordt namelijk 1.20 bar absolute compressordruk opgebouwd bij dit koude weer!
De wagen rijdt super alleen een beetje jammer dat het stuur voortdurend naar links trekt. Ik moet echt hard tegensturen naar rechts. Hij moet dringend uitgelijnd worden bij Alain. Door losse borgmoer is er toch wat fout gegaan.
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
