Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Dec 14, 2009 15:25

fred schreef:Damn kerel, ik dacht ff dat je deze ging verkopen als ik die andere naam zag staan in je topic-titel, maar dit is nog beter. Ben benieuwd man 8)


nee nee :wink:
Deze gaat nooit meer weg.
Voor de rest snak ik naar 2010 :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Dec 14, 2009 17:16

Eerste beelden van mijn TPR'ke zijn binnen 8)

Hoe hij eruitzag voor enig werk! :?

Afbeelding

en dan na het verwijderen van de hotspots 8)

Afbeelding

Ondertussen is hij ook bezig met Ford GT40 cylinderkoppen.... :grin:
nogal ne keirel zenne :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Dec 14, 2009 17:45

De inlaatkanalen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Dec 14, 2009 17:50

Over bewerken van kanalen gesproken 8)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Dec 14, 2009 19:17

amai maat, nu begint het pas echt vormen te krijgen !!

:shock: 8)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Ma Dec 14, 2009 19:25

Stafke schreef:amai maat, nu begint het pas echt vormen te krijgen !!

:shock: 8)


ja he
begint al serieus te kriebelen zenne :roll:

Gebruikersavatar
Tha MiNi
MINI Fan
Berichten: 182
Lid geworden op: 15 Mei 2007
Locatie: Harelbeke

Berichtdoor Tha MiNi » Di Dec 15, 2009 0:19

ja Freek,

Als ge ne keer naar de schoonouders komt.... ge moet maar es bellen e :grin:

Hopelijk is tegen dan ook de baan hersteld bij ons :)

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Dec 15, 2009 2:02

dat ziet er wel goe uit !! amai grootse werken daar ! :D :shock:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Dec 15, 2009 11:40

Tha MiNi schreef:ja Freek,

Als ge ne keer naar de schoonouders komt.... ge moet maar es bellen e :grin:

Hopelijk is tegen dan ook de baan hersteld bij ons :)


Da regelen we :wink:
En tja die baan...... :roll: :grin:

sscooper schreef:dat ziet er wel goe uit !! amai grootse werken daar ! :D :shock:


Werken zijn idd wel ingrijpend 8)
Anders heeft het ook geen zin om er voor te gaan (vind ik)
Nu ik zie het als een investering over heeeeel veel jaren he :wink:
En dan valt het best mee :grin:

Gebruikersavatar
AA-16V
MINI Fan
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 Jan 2008
Locatie: Puurs (B)
Contact:

Berichtdoor AA-16V » Di Dec 15, 2009 17:59

Ziet er mooi uit!

Maar wordt je inlaatcollector aangepast aan de vergrote inlaatkanalen??

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Dec 15, 2009 19:14

AA-16V schreef:Ziet er mooi uit!

Maar wordt je inlaatcollector aangepast aan de vergrote inlaatkanalen??


Die worden niet vergroot.
Maar ik weet dat bijvoorbeeld de openingen van het spruitstuk (dus aan de uitlaatkanalen) nog steeds groter zijn dan de vergote kanalen van de cylinderkop.
Er wordt dus gewoon restrictie weggenomen.
Maar bijvoorbeeld door het plaatsen van een spruitstuk zou ik nog wat extra kunnen winnen.

Wat he inlaatkanelen betreft.....? :oops:

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Do Dec 17, 2009 10:24

Omaai Dangixxer, hoe zalig ziet dat er allemaal uit ! :shock: :grin:
Goed bezig !

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Dec 17, 2009 10:42

Xefke schreef:Omaai Dangixxer, hoe zalig ziet dat er allemaal uit ! :shock: :grin:
Goed bezig !


De Kristof sé! 8)
Content om U hier nog eens ne keer te zien!!!

Tja ik praat er nu al zoooo lang over
Het moest er toch eens van komen he :grin:

Gebruikersavatar
AA-16V
MINI Fan
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 Jan 2008
Locatie: Puurs (B)
Contact:

Berichtdoor AA-16V » Do Dec 17, 2009 18:07

Dangixxer schreef:
Wat he inlaatkanelen betreft.....? :oops:


Dat bedoelde ik...het spruitstuk aan de inlaatkant. Als het daar niet goed is, dan heb je geen optimaal resultaat met je bewerkte cylinderkop.


Nog een vraag: heb je een sper? Kwestie om dat vermogen op het asfalt te krijgen he :wink:

Grtn,
Gerrit

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Dec 18, 2009 10:10

AA-16V schreef:
Dangixxer schreef:
Wat he inlaatkanelen betreft.....? :oops:


Dat bedoelde ik...het spruitstuk aan de inlaatkant. Als het daar niet goed is, dan heb je geen optimaal resultaat met je bewerkte cylinderkop.


Nog een vraag: heb je een sper? Kwestie om dat vermogen op het asfalt te krijgen he :wink:

Grtn,
Gerrit


Dixit mailtje Thumper van 30 nov :grin:

I , as well as a lot of guys here in the US, run ported heads with the stock manifold. I just installed a header last month, and have been running my ported Head with the stock manifold fro YEARS.!! Doing this does not allow all the power from the Head, but it still has an awesome power gain!! The exhaust ports on the Head is a LOT smaller than the ports on the manifold, so there is a good power gain!! When the header is added it will free up a few more HP.

Best world?? Head and manifold... however Doing one or the other seperate will still be a benefit.

Mike



Thumper Performance


Nee ik heb geen sper :oops:
Die zijn er pas gekomen ergens modeljaar 2005
Zou natuurlijk wel leuk zijn als dat er bij mij opgezeten had....maar dat is dus niet
Zal zowiezo altijd wel een klus worden om het vermogen op de baan te krijgen, maar dat weet je op voorhand (zeker bij een voorwieler)

Gebruikersavatar
AA-16V
MINI Fan
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 Jan 2008
Locatie: Puurs (B)
Contact:

Berichtdoor AA-16V » Vr Dec 18, 2009 15:04

Dangixxer schreef:Nee ik heb geen sper :oops:
Die zijn er pas gekomen ergens modeljaar 2005
Zou natuurlijk wel leuk zijn als dat er bij mij opgezeten had....maar dat is dus niet
Zal zowiezo altijd wel een klus worden om het vermogen op de baan te krijgen, maar dat weet je op voorhand (zeker bij een voorwieler)



Ik heb bij mijn R53 een Quaife erin zitten. Dat is echt een mega verschil in optrekken, nemen van bochten.

Vroeger ging het tractie lampje soms aan bij droog bochtenwerk. Nu heb ik het nog niet zien aangaan, zelfs op nat asfalt :D . En het kart gevoel is nog intenser :D ....

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Dec 18, 2009 15:38

AA-16V schreef:
Dangixxer schreef:Nee ik heb geen sper :oops:
Die zijn er pas gekomen ergens modeljaar 2005
Zou natuurlijk wel leuk zijn als dat er bij mij opgezeten had....maar dat is dus niet
Zal zowiezo altijd wel een klus worden om het vermogen op de baan te krijgen, maar dat weet je op voorhand (zeker bij een voorwieler)



Ik heb bij mijn R53 een Quaife erin zitten. Dat is echt een mega verschil in optrekken, nemen van bochten.

Vroeger ging het tractie lampje soms aan bij droog bochtenwerk. Nu heb ik het nog niet zien aangaan, zelfs op nat asfalt :D . En het kart gevoel is nog intenser :D ....


Heb je die Quaife gewoon achteraf laten plaatsen...?
Weet er ni veel van maar boeit mij wel :wink:

Gebruikersavatar
AA-16V
MINI Fan
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 Jan 2008
Locatie: Puurs (B)
Contact:

Berichtdoor AA-16V » Vr Dec 18, 2009 20:31

Dangixxer schreef:Heb je die Quaife gewoon achteraf laten plaatsen...?
Weet er ni veel van maar boeit mij wel :wink:


Klopt. Kameraden van me hebben een tuning bedrijf in bijberoep. Zij hebben de sper aangekocht en gemonteerd. Is geen simpele job om de versnellingsbak er af te halen.
De motor moet er uit... Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een kleinere pulley te steken :wink:

Ik vermoed dat jij ook nog de originele koppeling hebt. Mijn R53 heeft nu een ACT sportkoppeling zonder veren. Die koppeling pakt veel sneller en bruter, maar ze kan beter met het extra vermogen om. Doseren met die koppeling bestaat niet, ze pakt of ze pakt niet. Is te vergelijken met een koppeling die ze in de Mini Challange gebruikten.

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Dec 19, 2009 19:48

Zal naderhand wel nodig gaan worden..Waar stopt het als men met het vermogen begint te spelen :grin: ..

Al gedacht aan een oliekoeler Freek?

Zeer mooie evolutie trouwens!

Heb hier ook nog een cil head liggen,mag ik vragen wat het je ongeveer gaat kosten?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Dec 19, 2009 20:19

cooperke s schreef:Zal naderhand wel nodig gaan worden..Waar stopt het als men met het vermogen begint te spelen :grin: ..

Al gedacht aan een oliekoeler Freek?

Zeer mooie evolutie trouwens!

Heb hier ook nog een cil head liggen,mag ik vragen wat het je ongeveer gaat kosten?


oliekoeler....nop
nog geen enkele van "1320" tegengekomen die daar mee rijdt
ik heb een metertje van olietemp dus zal snel genoeg zien of dit nodig zou zijn :wink:

2500 USD zonder plaatsing, tax, nokkenas, soft en injectoren....


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten