Carltjes problemen

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Carltje
MINI Freak

Carltjes problemen

Berichtdoor Carltje » Wo Nov 03, 2004 17:10

He mannen,

Heb hier is wa gelezen en blijkbaar heeft iedereen al zo een beetje last gehad met zijn garage en mini.
Ik ga bij Jorssen op boomsesteenweg en ook al vanalles meegemaakt hoor.

Eerst en vooral zien ze u daar al buiten als ze zien da ge met ne Mini zijt en ni met nen dikken BMW.
Overlaatst reed er ene in mijn gat (ook op boomsesteenweg), hij in fout, dus geen probleem, vervangwagen van de verzekering voor een week.
Ik ga horen in de garage, expert komt een van de dagen, we zullen u bellen
. Ikke elke dag gebeld om wa druk op de ketel te zetten. Uiteindelijk bellen ze dat em een paar dagen later klaar gaat zijn, dus ni wanneer expert er is. Ondertussen al een week verder, dus vervangwagen van verzekering moest terug binnen.
Ja, dan krijgt ge van ons ne vervangwagen voor de duur van de herstelling, (nen automatic bmw van 86 denk ik, maar ja).
Vraag ek, wa heeft den expert gezegd? Ja, da kunnen we ni zeggen, want die van de carroserie is op vakantie en hij kan daar alleen aan in pc.
Bleek dus dat er een ander kofferdeksel, bumper en uitlaat op moest. Als ek da dus had geweten had ek achterkant als Cooper S laten doen, maar ja. Uiteindelijk gaan ek em na week en half halen op zaterdagmorgend, en vertrok ek later op die dag op vakantie met vliegtuig. Dus auto thuis in de garage en genoten van de vakantie.
Als ek een week later thuis kom, blijkt dat mijn achteruitrijlicht ni werkt en de wielkappen beide loshangen.
Ikke terug naar de garage natuurlijk... Ja, dan maken we een afspraak om terug binnen te doen, een maand later!
Uitenidelijk is het nu goed gemaakt en heb ek ze ook duidelijk gemaakt da ze me ni meer moeten verwachten.
Dus indien er iemand een goede garage weet in de provincie Antwerpen, ni twijfelen en zeg het mij aub he!

Da gade mij toch ni wijsmaken da ze da ook doen bij ene met nen dikke 7 serie he?????
:evil:

Ringmini
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Ringmini » Vr Jan 14, 2005 22:37

het probleem bij Jorssen is dat ze zelg geen carroserie werk meer doen word allemaal in gent gedaan voor hun

een goede garage juma in mechelen is ni slecht hebben ook veel race ervaring tot over de lands grenzen gekend

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Do Feb 10, 2005 16:39

Heb vorige week klachtenbrief geschreven naar BMW Belgium, gisteren telefoon gekregen. Ze zeiden da ze geschokt waren dat da allemaal gebeurd was (nog enkele dingen meer dan hierboven hoor).
Maar da ze er nu ni veel meer aan konden doen omdat het kwaad al geschied was, maar ga n u toch al bij andere garage.
Hadden ook brief doorgefaxt naar Jorssen zelf en dus 10 minuten later ook telefoon van Jorssen natuurlijk, om te zeggen da ze hun verontschuldigingen aanbieden en ni wisten dat da allemaal gebeurd was en dak mocht bellen als er nog problemen mochten opduiken.

Ga nu bij garage Van Boom in Puurs, ene keer binnengeweest en ook al problemen. Chroombaget op achterbumper was aan het afbrokkelen, dus moest vervangen worden in garantie. Hadden ze de baget vervangen, maar losgewrikt met nen schroevendraaier (Morty, gij kunt het bewijzen he, gij hebt het gezien toen ek da stickertje kwam halen).
Geen probleem, ze gingen da bijwerken en kreeg gratis nen 1 serie mee als vervangwagen, want ging 2 dagen duren.
Nu hebben ze da onder die baget bijgewerkt, nu ziede boven de baget een spleet zodat ge den binnenkant kunt zien en blaasjes in de lak. (Zal er is foto van trekken als ek er aan denk). Nu moet ek een afspraak maken met den expert van BMW Belgium en moet die beslissen wat er mee moet gebeuren, nu da weer!!!!!!!!

Tijd om is naar een goede garage te gaan denk ik? Iemand enig idee waar ek zo'n stoten zeker ni gaan voorhebben?????????
Wel in de provincie Antwerpen aub.

Misschien een goed idee om hier ook een topic over te starten? Bijvoorbeeld: in welke garage ga je met je mini en heb je nog geen probelemen gehad???

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Do Feb 10, 2005 17:12

t'is in alle garages wel eens iets, voor carrosseriewerk komt er bij mij gene enkele bmw dealer aan,
enkel voor onderhoud, en dan blijf ik erbij staan en laat me horen als dat nodig is of wanneer er iets mij niet aanstaat,
als het onderhoud dan gedaan is geef ik die kerel gewoonlijk een paar eurokes,
dat duurd 2 onderhoudsbeurten en ze vechten om uwe wagen te mogen doen,
en dan staan ze er met een voddeke bij om uwe motor af te stoffen, zo was het bij Vw toch,
de Mini heeft nog geen onderhoud gehad
voor carrosserie ga ik bij Borgeind in het Gooreind, die mannen leveren proper en deftig werk af,
en je krijgt een degelijke uitleg van wat wel en niet kan, zeer tevreden van . . .

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Di Mar 15, 2005 23:20

Ale, volgende week woensdag komt den expert naar de garage en gaat die naar mijnen bumper komen zien, ben is benieuwd. Als ze er maar rap nen anderen opzetten, dan ben ek van de miserie af.
Ze gaan ook ineens mijn remvloeistof vervangen, want da moest al nen dag of 10 gebeurd zijn volgens boordcomputer.
Da kan toch geen kwaad als ge daar langer mee rondrijdt he? Want van de week dacht ek dak bij het draaien iets hoorde boenken, 's avonds was da ni meer en sindsdien ni meer voorgehad.
Iemand enig idee of da met de remmen te maken kan hebben?

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Wo Mar 23, 2005 10:51

Ale, eind goed al goed.

Afspraak op 7 april om mijnen achterbumper (voor den 2de keer) te laten bijwerken, daar hadden ze dan nen expert voor nodig!
Ineens ook remvloeistof vervangen en een klappeke gedaan met die mechanieker, symphatieke gast. Ben weer een paar mini-geheimen rijker.

We zullen zien op 7 april he, mini weer een dagje kwijt, das minder... :cry:

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Wo Mar 23, 2005 11:04

hopen dat dit nu ook opgelost geraakt...

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Di Apr 12, 2005 17:29

En het verhaal wordt nog leuker. Mini geen dag kwijt, maar bijna 6 dagen!!!!!!!

Donderdag dus binnengedaan voor het herstellen van den achterbumper (voor den 3de keer), en ze hadden eerst gezegd dat dus een dagske ging duren.
Ikke volgende morgend gebeld (omdak met de late stond btw), auto dus nog ni klaar. Na het werken op voicemail berichtje dat ze me gingen bellen in de loop van volgende week??? Ale, maandag of dinsdag.
Na nog een paar telefoontjes dus nu eindelijk klaar.
Bumper is terug enkele keren gespoten en chroomlat is nog maar eens vervangen ook. 3de keer goeie keer zoals ze zeggen, nu is er echt niks meer op aan te merken. Ze hadden beter van den eerste keer ne neiuwen bumper gestoken, hadden ze gene last met mij en ook ni andersom.

Moet ek wel zeggen, heb voor die 6 dagen nen 1 serie meegekregen, maar das toch ni even plezant als ne Mini natuurlijk, maar ja, blij da we tenminste mobiel bleven.

Alle problemen zijn nu opgelost, zal voor mijn garantie afloopt nog wel is grondig inspecteren natuurlijk.

En nu mag het goe weer beginnen se!!!!!!

P.S.: Da boenken zoals ek eerder zei is er nog altijd, iemand enig idee?
Banden versleten, velg geraakt, stuurkolom misschien????

serge
MINI2 - Newbie

Berichtdoor serge » Wo Apr 13, 2005 11:07

carltje, dat boenken is dat als je een bocht maakt?? Ik heb, denk ik, daar ook last van. Mini is binnen geweest maar ze vonden niet direct iets, nu komt er binnenkort een mekanieker van mini eens naar kijken, maar ik heb op mini2.com eens wat opzoekingswerk gedaan en blijkbaar zijn er veel die dat hebben. Zou iets met de stuurkolom zijn?! Misschien meer nieuws binnenkort.

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Wo Apr 13, 2005 15:07

Ja, vooral rechts vanvoor boenken als ek naar links draai.
Heb da eigenlijk gehoord nadat ek 5 minuten daarvoor met rechter voorwiel in putje was gereden. Daarna gehoord als ek op de parking vant werk een plaatsje aan het zoeken was. En 's avonds was da dan weer weg?
Als je meer nieuws hebt, laat het ons weten he!

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Ma Apr 18, 2005 20:18

Ale, we weten wat er scheelt he!

Auto op de brug gestaan en gezien dat mijne velg geblutst is langs binnenzijde en ook een dikke tet op mijnen band.
Dus da wordt ne nieuwe velg en vanvoor ineens ook nieuwe banden.
Daarmee ook onder 'gezocht' 1 velg gezocht!

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Ma Apr 18, 2005 21:03

LOOOOOOOOOL

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Di Apr 19, 2005 15:04

En ik beleef daar zelf ni zo veel LOL aan zene!
Lachen ja!!!!
:cheesy:

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Di Apr 19, 2005 18:06

als uwe velg geblutst is, moet je dat toch gevoeld hebben dat je iets geraakt hebt of in een put gereden was

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Di Apr 19, 2005 19:07

Ja, had da wel gevoeld maar lig ni elke dag onder de Mini hoor, want is langs binnenkant geblutst en bult op band, dus valt ni echt op.
In ieder geval mail gestuurd naar Auto Center Simons... dus komt wel in orde!!!

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Wo Apr 20, 2005 14:06

dat ge dat niet direct ziet aan de binnenkant ok, maar om zo een bluts erin te rijden,
dat moet je toch gevoeld hebben, tenzij je sliep natuurlijk . . . :cheesy:

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Wo Apr 20, 2005 14:50

Ja en nee, had het putteke wel degelijk gevoeld, maar gehoopt dat d? velg da wel aankon, want twas gene put van ne meter zene, was maar ne centimeter of 5 denk ik.
Maar ja, shit happens he, das ineens een goei uitvlucht tegen het vriendinnetje om nieuwe velgen te kopen, hihi!!!!! :lol:

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Ma Jun 13, 2005 17:51

Vant weekend in panne gevallen in Middelkerke, auto startte ni meer.
Ikke dus naar de service mobile gebeld, ging binnen het uur iemand sturen.
Tot onze verwondering was het ene van touring da kwam, maar ale, alle hulp was welkom.
Na wa gefoefel ontdekt dat er gene naft tot aan mijne motor gepompt wordt, dus op naar de naftpomp. Die gaf gene kik natuurlijk, na den truc met den hamer ff wel. Na wa contactspray aan de stekker kon ek weer vertrekken.
By the way, weet er iemand die knop zitten waardoor de nafttoevoer afgesloten wordt bij een ongeval? Weet ni meer hoe da exact noemt, maar die van touring dacht eerst dat da het probleem was, maar had daar geen verdere informatie over van BMW/MINI. Dus als iemand da weet, laat touring het weten he.
Ben vandaag naar garage geweest, donderdag wordt er een nieuwe pomp gestoken in garantie (loopt nog tot 17/6 dus das weeral chance).

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Ma Aug 29, 2005 22:56

Awel he, heb nog altijd ambras met de naftpomp he.
ben er ondertussen al 2 keer mee binnen geweest en nog steeds geen verbetering.
Als ek voltank staat mijn pijltje dus maar tussen 3/4 en vol, dus ikke naar de garage, hebben ze er 2 keer al aanpassingen gedaan, nu nog ni in orde.
Nu gaan ze nog is een nieuwe bestellen en dan hopen ze dat in orde is.
Ben is benieuwd...

Carltje
MINI Freak

Berichtdoor Carltje » Di Sep 27, 2005 20:09

Ondertussen nog is 3 bezoekjes achter de rug. Ze hebben vlottergedeelte vervangen en dan was het nog ni goe, pijltje maximum op 1/2.
Vlotter kwam dus tegen de leidingen in de naftbak.
Gisteren nog eens binnen, nu is het in orde volgens mij, na 5 keer mag da wel ja!
En dan nog int heenrijden begint da lampeke van mijn remmen te branden, hebben ze dan ineens een efforreke gedaan om die ook te vervangen, rekening zal ek nog wel krijgen waarschijnlijk.
Dus nu ff alles goed hopelijk???

Terug naar “Problemen en fouten”