Het Mini gevoel

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
DCBruno
MINI Fan

Het Mini gevoel

Berichtdoor DCBruno » Za Apr 23, 2005 16:59

Wat geeft jullie Mini drivers telkens dat overtuigen van "ik geniet ervan om in m'n Mini te rijden"?
Wat zijn de details die het hem doen?
De leuke sound? Het unieke interieur? Het accelereren? De kick om bochten in te snijden?

Ik ga alvast voor de sound vd supercharger met de ongelooflijke baanvastheid :-) Ze pl?kt gewoon ad baan!
Laatst gewijzigd door DCBruno op Zo Apr 24, 2005 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Za Apr 23, 2005 17:34

pffff, ik weet het niet, 't is iets van "niemand heeft er eentje zoals de mijnen "
Het interieur en zo is wel leuk, maar dat word je ook snel gewend h?
Ik vind wel dat de plastic onderdelen h????l snel krassen... je moet de achterkanten van de zetels es zien bij mij
Het enige nadeel is dat ie nogal hard rijdt, met 17 duim eronder, had niet verwacht dat dat zo erg ging zijn, maar voor de rest : hele leuke wagen !
En ja, de 75 pk zijn een beetje magertjes in de diesel, anderzijds : ideaal tegen boetes en goedkoop !!!!

Evi
MINI-aholic

Berichtdoor Evi » Za Apr 23, 2005 17:48

Voor mij is dat heel simpel...

Gewoon het design binnen ?n buiten! Zodra ik de nieuwe Mini zag, wist ik dat d?t mijn volgende wagen zou worden. Het is gewoon een statement met zo een wagen te rijden. Anders zijn dan anderen heeft daar zeker mee te maken.
Ik weet wat ik wil en dat is meestal NIET wat de doorsnee mens wil :P
...Enneuh het accelereren en de baanvastheid zijn mooi meegenomen :cheesy:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Apr 23, 2005 17:52

Mijn 115pk-tjes hebben hun werk wel als ik achter men stuur kruip.
Het leukste zijn de bochten laat ze maar komen en om nog beter te snijden komt er zo'n bar tussen.
Voor de rest heb ik altijd veel beziens waar ik rij dus lekker origineel zoals alle Mini-rijders trouwens want ik denk dat het wel voor iedereen geld dat beziens hebben en den ene al meer as den andere.Het hard rijden heb ik ook wel maar daar komt ook nog verandering in,ik heb met Morty zen Mini gereden toen ie verlaagd was en die reed zachter dan de mijne moet wel zeggen ik heb 17'' en Morty 16'' velgen maar toch ga ik er voor.
En voor de rest kan je er ook wel lekker mee cruisen raampje open leuk muziekje op en laat die asfalt maar verdwijnen in mijn spiegels 8)

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Za Apr 23, 2005 17:58

ik ben steeds minder en minder overtuigd, ben niet echt tevreden van de kwaliteit . . .

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Za Apr 23, 2005 19:13

De looks

De wegligging

De prestaties

De community

In no particular order ;)

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Za Apr 23, 2005 19:15

acceleratie, wegligging, de looks,

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Apr 23, 2005 22:06

De looks, de wegligging, rijdt aangenaam (ook met de standaard 90 pony's)
Vraagt gewoon voor die personal touch
Er bestaat gewoon geen concurrent voor de mini, klinkt misschien clich?, maar ...

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Apr 23, 2005 23:51

sminnen schreef:De looks

De wegligging

De prestaties

De community

Kan het niet beter zeggen :cheesy:

Blade schreef:ik ben steeds minder en minder overtuigd, ben niet echt tevreden van de kwaliteit . . .

Dan toch maar een peugeot kopen zeker, of een golfke of zo, zoiets wat iedereen heeft :lol:

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Zo Apr 24, 2005 4:02

varavital schreef:
sminnen schreef:De looks

De wegligging

De prestaties

De community

Kan het niet beter zeggen :cheesy:

Blade schreef:ik ben steeds minder en minder overtuigd, ben niet echt tevreden van de kwaliteit . . .

Dan toch maar een peugeot kopen zeker, of een golfke of zo, zoiets wat iedereen heeft :lol:

overal zitte rotte appelen tussen

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Apr 24, 2005 7:06

wat heeft dat nu met rotte appel te maken ??

ne Mini is niet wat ik er van verwacht had, en dan mag ik dat toch zeggen zeker,
ge moet eens lezen hier op het forum over alle mankementen en problemen,
en euh ja, ne Golf is veele beter, daar kan Mini nog iets van leren . . .

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Zo Apr 24, 2005 8:43

Blade schreef:wat heeft dat nu met rotte appel te maken ??

In uw geval dat ze allebei groen zien :P

Ik verbaas me ook over het hoge aantal mankementen op jullie MINI's, had niet verwacht dat het zo erg zou zijn, maar kan zelf niet vergelijken met andere merken. Wel grappig: een collega kocht vorige week een nieuwe opel tigra. Na drie dagen ging het dak al niet meer open of dicht, het bleef halverwege staan..

Waarvan geniet ik bij het mini-rijden ? Het anders zijn dan de anderen (=saaie auto's). Overal tussen kunnen, lekker vinnig uit de hoek komen, kinderen die wijzen naar da "mister Bean"-autootje, mooie meisjes die zeggen dat ze een minike toch zoo schattig vinden (en ik trek die lijn dan door naar mezelf). Het betere bochtenwerk, het bumpy gevoel, de uitdaging om alle boodschappen in de koffer te krijgen. De halve wereldbevolking die op je toestapt om je te zeggen dat ze ooit ook zo'n mini gehad hebben (waardoor een wasbeurt meestal uitloopt). De blikken van andere weggebrukers die tegen 160 opzijgaan om je tegen 161 voorbij te laten, en de opgestoken duimen die dat soms teweegbrengt (en het vrolijke gezwaai van kinderen op de achterbank), vooral dan met de pick-up. Het clubgebeuren, de ritten, de lage rijkosten (herstellingen buiten beschouwing gelaten), de vrienden, het geheel. 'k Zou me geen wereld meer kunnen voorstellen zonder mini's rond me, zonder mini's op internet of zonder modellekes in de kast. Een leven zonder mini is geen leven.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Apr 24, 2005 8:57

van mankementen valt het goed mee eigenlijk bij mij, mja ik heb ook nog maar 8000km

waar ik me aan erger is aan trillingen en rammeltjes, en aan het leder van de zetels
dat precies lijkt uit te rekken, het lijkt wel een zak te worden die zetel

voor mij draaid het leven niet om Mini, hij zag er goed uit maar er zijn zoveel auto's die er goed uitzien,
ik sta open voor andere merken en modellen, ik vind het belachelijk om te zeggen dat enkel een Mini
een auto is en al de rest trekt op niets . . .

voor de dure prijs die je voor een Mini betaald vind ik het kwa kwaliteit en afwerking toch iets te min eigenlijk,
en ik zeg ook niet dat je met een ander merk geen problemen kan hebben, kheb alleen geen "Mini for life" gevoel . . .

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Zo Apr 24, 2005 10:41

kheb alleen geen "Mini for life" gevoel . . .

Nee, ik heb stellig het idee, dat je beter overweg zou kunnen met een geluidsbox met een stuurtje :mrgreen:
Er lopen er hier te klagen over kwaliteit, staat er iemand wel eens bij stil hoeveel MINIs er verkocht zijn en hoe weinig problemen er relatief zijn.
Bij een ander merk heb je een eenheidsworst, niet samen te stellen naar eigen idee, iig vele malen minder dan bij MINI. Vertel me dan dat ze daar met een probleem beter omgaan dan bij MINI ?? ( dealers die niet meewerken, zijn in dit geval niet van toepassing)
Hier zitten de freaks, en letten op iedere detail, dat is anders als je een MINI 'gewoon' koopt, dan let je daar veel minder op.
Vraag aan een willekeurig iemand met een MINI...die er 'gewoon' mee rijdt, en er niks mee heeft, die zal een kraakje of piepje een worst zijn.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Apr 24, 2005 10:47

tja kan zijn dat ik gewoon teveel eis,
er zijn er inderdaad die het gerammel niet horen of misschien normaal vinden,
er zijn er die niks geven om een bluts in de deur, of weeral een kras erbij,
ik denk dat dat heel gelukkige mensen zijn . . .

super dooper
MINI Driver

Berichtdoor super dooper » Zo Apr 24, 2005 13:25

Rij nu bijna 2 maanden met mijn MCS en heb nu een 3000 tal km afgelegd.
Het waren 3000 heerlijke km echt genieten is het met de Mini.
De looks zijn super zowel buiten als binnen. Het is erg verslavend om met de Mini te rijden.
Van het geluid van de uitlaat krijg ik niet genoeg!
De afwerking is zeer degelijk en heb ik niks op aan te merken.

Wat Blade zegt kan ik begrijpen, ik ga hier ook niet beweren dat de Mini for live is. Dat weet je gewoon niet zeker.

Wat de problemen van de Mini betreft ieder merk heeft een heel hoop problemen dat is zo als je ziet wat er allemaal op een wagen zit.
Wat de piepjes en de kraakjes betreft iedereen die zijn auto verlaagd moet hiermee kunnen leven de auto's rijden zodanig hard dat alles lostrilt. Met ice kun je dat ook voor hebben al die trillingen die zo'n dingen veroorzaken dat kan toch nie goed zijn en dan klagen dat het wat kraakt en piept. Iemand van de familie had een Mercedes die enorm verlaagd was. De auto liep zo hard dat al zijn onderdelen los daverden :shock:
Nu rijdt hij rond met een verlaging van Mercedes zelf nadat ze het een en ander opnieuw vastgezet hebben.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Apr 24, 2005 13:29

de mini rammelde al voor de verlaging, mijn vorige auto's hebben nooit gerammeld na een verlaging,

ik rijd rustig, op kaseien zelfs maar stapvoets, anders is het natuurlijk normaal dat alles rammeld,
het is nu niet dat alles constant ligt te daveren, ik maak me waarschijnlijk weer druk over iets onozel . . .

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Zo Apr 24, 2005 13:57

quicksilver schreef:
kheb alleen geen "Mini for life" gevoel . . .

Nee, ik heb stellig het idee, dat je beter overweg zou kunnen met een geluidsbox met een stuurtje :mrgreen:
Er lopen er hier te klagen over kwaliteit, staat er iemand wel eens bij stil hoeveel MINIs er verkocht zijn en hoe weinig problemen er relatief zijn.
Bij een ander merk heb je een eenheidsworst, niet samen te stellen naar eigen idee, iig vele malen minder dan bij MINI. Vertel me dan dat ze daar met een probleem beter omgaan dan bij MINI ?? ( dealers die niet meewerken, zijn in dit geval niet van toepassing)
Hier zitten de freaks, en letten op iedere detail, dat is anders als je een MINI 'gewoon' koopt, dan let je daar veel minder op.
Vraag aan een willekeurig iemand met een MINI...die er 'gewoon' mee rijdt, en er niks mee heeft, die zal een kraakje of piepje een worst zijn.

dat gij met piep en kraak niks mee in zit zal mij een worst wezen,
als ik met mijn auto rij, moet ik dat niet hebben... Er moet trouwens
genoeg betaald worden voor wat ge krijgt, en das bij alle merken zo,
en daar moet ook niks kraken of piepen...

en dan maar zwijgen over het oordelen wie hier den rotte appel is :evil:

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Zo Apr 24, 2005 14:05

Komkom, mijn broeders en zusters, laat ons allen in peis en vree proberen samen te leven, staat er per slot van rekening niet in het Grote Boek geschreven "Wat geeft jullie Mini drivers telkens dat overtuigen van "ik geniet ervan om in m'n Mini te rijden"?" eerder dan "Waar ergert gij u het meeste aan -het gerammel van de MINI of het gerammel met uw voeten?" ;)

Iedereen heeft recht op zijn mening, maar als die mening al te veel van de topic af gaat wijken, laat ons die dan per pb kenbaar maken.

Waarvoor dank,
San Sevenius I -uw volgende paus 8)

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Zo Apr 24, 2005 16:55

ik zwijg niet als ze me aan vallen :evil:

als ik moet wegblijven stuurt maar pb...

Terug naar “General MINI Talk”