Aankoop MINI CS (evt Duitsland)

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
mitChill
MINI2 - Newbie

Aankoop MINI CS (evt Duitsland)

Berichtdoor mitChill » Ma Jun 13, 2005 20:30

Hey,

naar het eind van de zomer toe, moet ik naar mijn eerste eigen auto gaan uitkijken. Aangezien ik al twee jaar zot ben van MINI, hoop ik een MCS te kunnen aanschaffen. Omdat ik nie tover het budget beschik om een goed uitgeruste nieuwe MINI CS te kopen, heb ik ervoor geopteerd een tweedehandse aan te schaffen. Als het zover is, is de kans re?el dat ik hem in Duitsland ga halen, goedkoper en beter uitgerust. Raden jullie mij dit aan of af?

Volgend feit. Een MINI CS, zijn dit betrouwbare auto's? Ik moet al veel uitgeven aan dergelijke wagen en heb geen zin om dikwijls in de garage te gaan staan! Zijn er eventueel punten waar ik op moet letten bij de aankoop?

Verder had ik nog een vraagje over het verbruik. Rationeel gesproken opteer ik beter voor een diesel, maar ben nu nog jong en woon niet apart dus ga voor een MINI CS. Ermee rekening houdende dat het merendeel autostradekm's gaan zijn, wat zou hij ongeveer gaan verbruiken? Ben een vlotte rijder, die af en toe es doortrekt, maar niet constant zit rood te rijden :D Is een negen liter haalbaar?

Thx voor de reacties alvast...

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Jun 13, 2005 20:35

antwoord op uw laatste vraag: 9 liter..... niks van
ik doe ook meer dan den helft autostrade (tegen 130) en schakel bijna altijd voor de 5000 toeren, gemiddeld tussen 10 en 11 (en dat is dan braaf gereden). een beetje vlotter rijden en ge gaat makkelijk boven de 12

mitChill
MINI2 - Newbie

Berichtdoor mitChill » Ma Jun 13, 2005 20:38

Dangixxer schreef:antwoord op uw laatste vraag: 9 liter..... niks van
ik doe ook meer dan den helft autostrade (tegen 130) en schakel bijna altijd voor de 5000 toeren, gemiddeld tussen 10 en 11 (en dat is dan braaf gereden). een beetje vlotter rijden en ge gaat makkelijk boven de 12

Tegenvaller. Op andere fora zeiden ze dat 10 makkelijk was, zelfs met niet al te rustige rijstijl. Blijkbaar is er een groot verschil in dat verbruik :| Heb zelfs cijfers in een test gelezen van 8.5, maar dat leek mij onwaarschijnlijk.

Hoeveel km's doe jij per jaar ongeveer? En verbruikt een CS veel meer dan een gewone Cooper?

freakske
MINI Regular

Berichtdoor freakske » Di Jun 14, 2005 8:31

wat ben ik blij met mijn MOD...die verbruikt maar een 6.1L/100km...

12l....mag er niet aan denken voor mijn portefeuille :!:

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Jun 14, 2005 12:12

verbruik al 9.6 met mijn MCC

Ronald
MINI-aholic

Berichtdoor Ronald » Di Jun 14, 2005 12:16

Ik krijg mijn MSC ook niet onder de 10 liter. Meestal zit ik er net boven en dat is dan toch ook heel braaf gereden. Van het moment dat je al maar een beetje begint te spelen gaat het toch naar de 12L hoor. (En dat spelen is heel verleidelijk met een MSC :cheesy: )

Voor de rest zou ik zeggen, probeer een modeljaar 2004 te zoeken (of nog beter een 2005 face lift) ipv een 2002 of 2003.

Oz-i
MINI Freak

Berichtdoor Oz-i » Di Jun 14, 2005 12:20

mitChill schreef:En verbruikt een CS veel meer dan een gewone Cooper?

Ja.

Ronald
MINI-aholic

Berichtdoor Ronald » Di Jun 14, 2005 12:23

Oz-i schreef:
mitChill schreef:En verbruikt een CS veel meer dan een gewone Cooper?

Ja.

Ik vind dat persoonlijk best wel meevallen.

Met mijn Cooper '02 deed ik voor de JS Tuning ook ongeveer 10L en daarna lag dat tussen de 9,4 en de 9,6.

En nu met de Cooper S '05 doe ik ongeveer 10,2 L

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Di Jun 14, 2005 12:26

als je nu al zit te rekenen, goeie raad: blijf eraf . . .

en ja er zijn veel Mini's met veel problemen, andere hebben geen problemen,
gewoon geluk hebben denk ik, als hij dan van Duitsland komt hebt ge
natuurlijk al geen garantie, alweer een risico . . .

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Jun 14, 2005 12:38

bwa de modellen vanaf 2004 vallen best mee en het verbruik tja mijne mc krijg ik niet onder de 10liter ben vlotte rijder weinig snelweg
maar idd als je nu al zit te twijfelen aan de rekening aan de pomp en zo koop dan maar nen D

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Di Jun 14, 2005 12:41

YELLOW_DINO schreef: tja mijne mc krijg ik niet onder de 10liter ben vlotte rijder

awel, en een S verbuikt toch wel een pak meer zene . . .
hij kan die van Brainscan kopen, dat is een schone verzorgde diesel met weinig km . . .

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Di Jun 14, 2005 12:49

Ik ben al bij al blij dat ik voor de MCS ben gegaan, maar ik kon dat niet doen zonder een aantal toegevingen te doen...

Het blijft een sportwagen, dus zullen verbruik, verzekering, rijtaksen enz... aanzienlijk hoger liggen dan bij de bravere modellen.

Reken daarbij nog meerkosten voor banden -en remmenslijtage, onderhoud en je merkt snel dat je met een BMW rijdt ;)

Maar als je bereid bent compromissen te sluiten -wat wanneer je nog thuis woont nog net dat beetje gemakkelijker is dan wanneer je alles zelf moet bekostigen- en een MCS is ?cht wat je wil, dan zal mogelijk alleen Cooper S je de voldoening schenken die je zoekt...

A word of advice: bezint eer ge begint, maar als je er dan toch voor gaat, spaar dan geen moeite om die ideale S te vinden....

Happy motoring!

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Di Jun 14, 2005 13:05

een wijs antwoord

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Ma Jun 20, 2005 12:09

Blade schreef:als je nu al zit te rekenen, goeie raad: blijf eraf . . .

en ja er zijn veel Mini's met veel problemen, andere hebben geen problemen,
gewoon geluk hebben denk ik, als hij dan van Duitsland komt hebt ge
natuurlijk al geen garantie, alweer een risico . . .

Als hij van Duitsland komt heeft hij wel garantie, ze hebben allemaal 2 jaar Europese garantie en kan je bij elke offici?le dealer terecht in Europa.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Ma Jun 20, 2005 15:28

niet als je die daar tweedehands koopt h? . . .

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Jun 20, 2005 16:41

Ik verbruik 9-10 liter met mijn one. Maar dat wordt geregeld in de garage, moet nog voor zijn eerste onderhoud.
Voor dat geld heb je toch al een heel mooie mod of one.

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Di Jun 21, 2005 9:01

En waarom zou dat niet zo zijn? Als je wagen jonger dan 2 jaar is heb je nog steeds de Europese fabrieksgarantie.

Als je wagen ouder dan 2 jaar is en je koopt hem van particulier heb je inderdaad geen garantie, maar das in Belgi? ook zo.

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Di Jun 21, 2005 9:07

Garantie blijft idd. even goed in Belgi? van toepassing, ik had ervoor ge?nformeerd in Bornem toen met m'n (droom-)projectje boven Bart's koppeke hieronder.

Wat betreft de opties zat ik ook met het idee dat Duitse wagen doorgaans rijkelijker vorzien zijn, maar dat was in mijn geval net niet het geval. Standard as hell, zelfs zaken die in B standaard op een MCS zaten stonden er niet allemaal op, eens alles goed op een rijke zetten dus.

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Di Jun 21, 2005 11:49

De Duitse Mini's verschillen ook van Belgische Mini's qua opties. Bijvoorbeeld in Duitsland is DSCIII een optie en in Belgi? niet, net zoals Xenon een optie is (op de MCS) in Duitsland.

mitChill
MINI2 - Newbie

Berichtdoor mitChill » Di Jun 21, 2005 12:01

eindelijk, het forum gaat weer :cheesy:

Ik heb dit weekend laten vallen bij mijn vader dat ik er aan denk zo eentje te kopen. En, hij werd nie kwaad, was zelfs ge?nteresseerd :cheesy:

Dus ja, als het mag van mijn ouders en niet te ver moet rijdne voor mijn werk volgend jaar, dan zit de kans erin. Ik denk dat nu het moment is om met zo iets te rijden. Binnen vijf jaar (misschien zelfs vroeger) ga ik samen wonen en effe later zijn er kinderen misschien en dan is er geen plaats/geld meer voor een MCS. Dat ik dingen zal moeten laten voor/door mijn wagen, weet ik maar al te goed. Zal dan ook aardig wat denkwerk aan vooraf gaan eer de knoop wordt doorgehakt. Moest het dan nog niet lukken, dan verkopen we hem hier. Zo een MCS daalt niet snel in waarde.

Heb nu zitten rekenen en ben uitgekomen dat ongeveer iets meer dan de helft van mijn loon naar de auto zal gaan dan. Hierin is alles inbegrepen: afbetaling, brandstof, banden, onderhoud, verzekering, wegentaks, ...

Terug naar “General MINI Talk”