MINI CSL

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Sega
MINI Freak

MINI CSL

Berichtdoor Sega » Zo Okt 02, 2005 14:34

De new Mini krijgt over anderhalf jaar een opvolger. BMW zorgt er echter voor dat we het huidige model niet licht vergeten. Ter afscheid komt er een supersportversie in gelimiteerde oplage.

De auto komt in de zomer van 2006 op de markt en geldt als het afscheidsfeestje van de eerste generatie New Mini. Voor het uitzwaaimodel volgt BMW de CSL-aanpak. Het wordt een lichtgewicht versie met meer pk's. De achterbank gaat er bijvoorbeeld uit en de mannen van JCW gaan aan de slag met de motor. Bronnen melden dat er geen grote vermogenssprong te verwachten is voor de engelse bolide, met zo'n 225pk is de grens wat betreft de voorwieltractie zowat bereikt. In tegenstelling tot de M3 CSL worden voor de Mini geen dure hoogtechnologische oplossingen als koolstofvezel daken en motorkappen gebruikt. Het wordt niet echt een high-tech auto, en hij zal er ook grotendeels uitzien als een gewone Mini, liet men weten.

Het grootste optische verschil is dat het een een tweezitter wordt. Naast de achterbank zullen de ingenieurs proberen zoveel mogelijk overtollige ballast uit de auto te slopen. Het eindresultaat moet zo'n 10 ? 15% minder wegen dan een Cooper S JCW, oftewel 950 ? 1000 kilogram. Met een specifieke massa van zo'n 4,5 kg/pk komt de auto in de regionen van een Porsche Boxster S, BMW M3 en Audi S4 terecht, wat veel zegt over het prestatiepotentieel. Reken maar op een 0-100 spurtje binnen de 6 seconden en een snaarstrak weggedrag.

BMW laat de Works 'CSL' bouwen bij Bertone in Itali?, simpelweg omdat er geen plaats is op de nu al overbelaste productielijn in Oxford.

Een fotootje volgt :mrgreen:

Sega
MINI Freak

Berichtdoor Sega » Zo Okt 02, 2005 14:36

Afbeelding

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Zo Okt 02, 2005 15:13

'k Heb het net ook gelezen...Maar 'k vond niet direct foto op internet.
Tof bakske, eentje dat vooruit gaat...

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Okt 03, 2005 14:10

Jammer dat er geen speciale uitrusting komt, anders zou de one mss wel evolueren in een csl look a like 8)

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Vr Okt 07, 2005 16:41

Many of us are pretty tired of seeing the same old re-hashed stories in popular auto magazines. With sites like MotoringFile and MINI2 actually delivering the scoop that magazines seem to pick up on, the words "Auto Express Exclusive" have taken on a whole new meaning.

Like the rest of us, Tony Thomas was also sick of seeing the bogus stories. He could see that their MINI exclusives in particular seemed to all consist of suspiciously gathered facts and poorly doctored photos. However, instead of just sitting back and reading these 'exclusive' articles in Autocar or Auto Express, he did something about it. Tony decided to send in his best Photoshop work and some made up figures to Auto Express (apparently his least favorite British car mag) and see if they bit. Guess what, they did.

Here's his article, his car, and his made up figures as seen in this week's Auto Express.

Afbeelding

You can also check out the original photo of Tony's Cooper S (before the photoshop job)

Afbeelding

bron: www.motoringfile.com

minicsl
MINI2 - Newbie

Berichtdoor minicsl » Za Okt 29, 2005 12:47

Hij is bekend! Dit is hem:

Er worden er 2000 van gemaakt, met de hand bij Bertone. GB krijgt er 444, Nederland waarschijnlijk maar 12. Hij is wereldwijd ook al uitverkocht. Ze worden allemaal geleverd voor september 2006.

Specs:
218 pk
40kg lichter dan de works
geen achterbank
recaro sportstoelen
john cooper works sportbrakes
john cooper works sportonderstel
speciale GP 18 inch velgen
enz.

prijs: +/- 45.000 euro

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's kun je hier bekijken:
http://www.miniii.com/fotoalbum/thumbnails.php?album=8

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Za Okt 29, 2005 13:19

minicsl schreef:Hij is bekend! Dit is hem

Stond al in Car Talk
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

tdr
MINI Freak

Berichtdoor tdr » Zo Okt 30, 2005 9:43

Op die foto's vind ik hem ineens veel minder mooi, 'k zou zelfs het woord lelijk durven gebruiken...

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Okt 30, 2005 19:45

Awel ik kom er eerlijk voor uit............zo'n lelijk beestje zeg,wie geeft daar nu 45.000 euro aan goed zot

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Ma Okt 31, 2005 8:24

Speciaal is hij zeker maar lelijk is hij ook!

Geen achterbank...vanwaar ken ik dat :cheesy:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Okt 31, 2005 10:48

een echt "show-model" voor auto 5
wa voor brol hangt daar allemaal aan

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Di Nov 01, 2005 22:29

ok, ik stap af van het idee om een csl-look a like te maken. Dat ding is aartslelijk, volgt niet eens de lijn van mini. Dit zou je verwachten van een tuner als carzone, maar van mini zelf ... :?

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Nov 01, 2005 23:46

Speelgoed voor de gefortuneerde J*hn* die zijn Opel manta CSL wil vervangen misschien? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oz-i
MINI Freak

Re: MINI CSL

Berichtdoor Oz-i » Wo Nov 02, 2005 11:58

Sega schreef:BMW laat de Works 'CSL' bouwen bij Bertone in Itali?, simpelweg omdat er geen plaats is op de nu al overbelaste productielijn in Oxford.

Dus niet! ... maar simpelweg omdat er gecompenseerd moet worden voor het eerder uit productie nemen van de C1.

tdr schreef:Op die foto's vind ik hem ineens veel minder mooi, 'k zou zelfs het woord lelijk durven gebruiken...

En op de foto lijkt hij nog mooi. In het echt vond ik hem nog erger ...

Number 19 schreef:Speciaal is hij zeker maar lelijk is hij ook!

Geen achterbank...vanwaar ken ik dat :cheesy:

Ik heb uw foto's gezien ... ben benieuwd bij wie het mooier uitgevoerd is. Ik weet niet of MINI dat gaat redden :P

Terug naar “General MINI Talk”