
mini 2007
toevallig dat de "nieuwe" daar in vrijwel dezelfde kleur en versie stond als mijn "oude"... en ik moet zeggen dat ik niet de behoefte voel om de mijne te gaan vervangen.
de "oude" is mooi en de nieuwe is weinig veranderd, dus volgens mij zit het goed... de details blijven natuurlijk een kwestie van smaak, wennen enz. ik ben al blij dat er niet m??r veranderd is, ik vind het heel erg meevallen in vergelijking met de vrees bij de eerste spyshots.
vooral (verbruiks)technisch zal het wel een verbetering zijn.
en positief voor ons: binnenkort rijden wij al met een "vintage" rond
de "oude" is mooi en de nieuwe is weinig veranderd, dus volgens mij zit het goed... de details blijven natuurlijk een kwestie van smaak, wennen enz. ik ben al blij dat er niet m??r veranderd is, ik vind het heel erg meevallen in vergelijking met de vrees bij de eerste spyshots.
vooral (verbruiks)technisch zal het wel een verbetering zijn.
en positief voor ons: binnenkort rijden wij al met een "vintage" rond

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
En 't hek is nu helemaal van de dam, want HIER kun je al de officiele prijslijst downloaden voor de Duitse markt. Qua prijs lijkt alles inderdaad net iets duurder te worden (de BTW is in D wel lager) en er staan een paar verrassende en interssante opties bij (oa. de "sport button" voor een sportievere stuur- en gasrespons) 

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
shorty schreef:Wie zijn die rechtstreekse rivalen dan?
Qua design geen enkele, qua kofferruimte ook geen enkele, maar wanneer je bvb. het vermogen laat meerekenen: Polo GTI (150 Pk)/Golf GT (170 Pk) en de 207 GT (150 Pk) en dan heb ik nog niet eens iets opgezocht ...
Maar je hebt gelijk: een MINI is een MINI, dus uit marketing standpunt "concurrentieloos"

voor sommige mensen telt de civic ( 140pk VTEC 1.8 ) ook wel mee als concurrent..
voor mij niet
kent er iemand eigenlijk een beetje de belgische wetgeving ivm met invoeren vanaf duidsland voor zowel nieuwe wagens alsook jonge occasie wagens..
wetgeving is in 2004 volledig aangepast hieromtrend..
neem dus aan dat met de europese unie en de grenzen nog meer open te zetten dit weer een beetje flexibeler is geworden..
reden om in duidsland te kopen ( nieuw of accasie ) zou zijn meer keus en uiteindelijk goedkoper uit te komen wanneer je invoerd..
voor mij niet

kent er iemand eigenlijk een beetje de belgische wetgeving ivm met invoeren vanaf duidsland voor zowel nieuwe wagens alsook jonge occasie wagens..
wetgeving is in 2004 volledig aangepast hieromtrend..
neem dus aan dat met de europese unie en de grenzen nog meer open te zetten dit weer een beetje flexibeler is geworden..
reden om in duidsland te kopen ( nieuw of accasie ) zou zijn meer keus en uiteindelijk goedkoper uit te komen wanneer je invoerd..
- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
ik vind de huidige nog altijd mooier
ok het concept blijft maar toch..., als je hem langszij bekijkt gaan de voorste koplampen precies uit de auto vallen, ook de achterste staan zo gedraaid naar de zijkant, het zal wel wetgeving zijn, kunnen ze beter side-markers invoeren
en dan die mooie gewelfde motorkap die we nu hebben, dat ziet er me ook wat tegenvallend uitzien bij het nieuwe model
en het interieur tja..., dat begint te gaan, toch blijft die center console er fisher price achtig uitzien, met als optie de sat/nav word de center wat meer opgevult en is het al iets beter...., word dus een must have optie
ook dat je voor de 's' nu 2.500 ? inschrijvingstaks moet gaan betalen
en je gaat even snel h?, ok ok 0,1 sneller is hij, 0-100 km/u sprint, hetzelfede voor de cooper 0,1 sec sneller
voor de rest zeg ik er niet teveel over, want stel dat ik er zelf ooit ??ntje rijd
grtz

ok het concept blijft maar toch..., als je hem langszij bekijkt gaan de voorste koplampen precies uit de auto vallen, ook de achterste staan zo gedraaid naar de zijkant, het zal wel wetgeving zijn, kunnen ze beter side-markers invoeren

en dan die mooie gewelfde motorkap die we nu hebben, dat ziet er me ook wat tegenvallend uitzien bij het nieuwe model

en het interieur tja..., dat begint te gaan, toch blijft die center console er fisher price achtig uitzien, met als optie de sat/nav word de center wat meer opgevult en is het al iets beter...., word dus een must have optie

ook dat je voor de 's' nu 2.500 ? inschrijvingstaks moet gaan betalen

en je gaat even snel h?, ok ok 0,1 sneller is hij, 0-100 km/u sprint, hetzelfede voor de cooper 0,1 sec sneller

voor de rest zeg ik er niet teveel over, want stel dat ik er zelf ooit ??ntje rijd

grtz
die inschrijvinstaks daar zal bmw/mini iets aan moeten doen..
schroef die op papier dicht he mannen..
met het huidige model heb je toch ook de keuze tussen 163pk en iets zwaarder ( is het nu 172pk )..
als ze slim zijn doe nze dit ook voor de belgische markt..
de JCW is al duur en exclusief genoeg ( ook kwa inschrijvingstaks )..
laat de S dan betaalbaar aan inschrijvingstaks..
dat scherm ( GPS ) vindt ik inderdaad ook optisch brood nodig..
sommige zullen zeggen dat het iets heeft.. ik vindt het hatelijk lelijk..
kan je eigenlijk buiten die gps functie daar ook dvd's op zien.. denk het niet.. denk dat de lens ofzo beveiligt zal zijn hier tegen ( zoals de bmw's gps'en op dvd werken maar beveiligt zijn )..
leuk als je op dat schermke ook pc enzo kunt aansluiten of altans een harde schijf.. kost beetje geld maar zo kan je er een multimedia station van maken
ga nog veel mogen zoeken op internet achter info
schroef die op papier dicht he mannen..
met het huidige model heb je toch ook de keuze tussen 163pk en iets zwaarder ( is het nu 172pk )..
als ze slim zijn doe nze dit ook voor de belgische markt..
de JCW is al duur en exclusief genoeg ( ook kwa inschrijvingstaks )..
laat de S dan betaalbaar aan inschrijvingstaks..
dat scherm ( GPS ) vindt ik inderdaad ook optisch brood nodig..
sommige zullen zeggen dat het iets heeft.. ik vindt het hatelijk lelijk..
kan je eigenlijk buiten die gps functie daar ook dvd's op zien.. denk het niet.. denk dat de lens ofzo beveiligt zal zijn hier tegen ( zoals de bmw's gps'en op dvd werken maar beveiligt zijn )..
leuk als je op dat schermke ook pc enzo kunt aansluiten of altans een harde schijf.. kost beetje geld maar zo kan je er een multimedia station van maken

ga nog veel mogen zoeken op internet achter info

- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
Bolli schreef:die inschrijvinstaks daar zal bmw/mini iets aan moeten doen..
schroef die op papier dicht he mannen..
met het huidige model heb je toch ook de keuze tussen 163pk en iets zwaarder ( is het nu 172pk )..
als ze slim zijn doe nze dit ook voor de belgische markt..
de JCW is al duur en exclusief genoeg ( ook kwa inschrijvingstaks )..
laat de S dan betaalbaar aan inschrijvingstaks..
nu haal je met 163 pk een sprint van 7,2 met een 's'
het nieuwe model met 175 pk 7 sec
als je die terug gaat schroeven


natuurlijk voor de taks, zoals ik al zei, toch wel een jammere zaak voor 's' rijders vind ik allemaal..., betalen of een 's' die veel trager gaat dan hij kan..., tj awat doe je eraan, vadertje staat

en je haalt het nadien terug open he..
veel in het verleden en bij meerdere merken hebben ze niets ( of kleine parameter in de ECU ) verandert om de fiscale klasse een latje lager te leggen..
bovendien ga je als je het neieuwe model chipt veel meer pk's winnen dan het huidige model... uiteraard door de turbo..
chippen die handel
( als zou ik het bij de compressor ook doen.. lekker veel koppel onderin )
ik hou van het geluid dat de compressor maakt in de JCW.. hoop dat het turbo gevoede blok ook mooi van zich laat horen
veel in het verleden en bij meerdere merken hebben ze niets ( of kleine parameter in de ECU ) verandert om de fiscale klasse een latje lager te leggen..
bovendien ga je als je het neieuwe model chipt veel meer pk's winnen dan het huidige model... uiteraard door de turbo..
chippen die handel

( als zou ik het bij de compressor ook doen.. lekker veel koppel onderin )
ik hou van het geluid dat de compressor maakt in de JCW.. hoop dat het turbo gevoede blok ook mooi van zich laat horen

Ik behoor hier ook tot de 'conservatievere' jeugd, want op het eerste zicht ben ik geen fan van de nieuwe look.
Ik merk echt ongelukkige, lompe verhoudingen op, zeker wat betreft de achterlichtblokken, koffergreep, spiegels... bah! Er is heel wat 'finesse' verloren gegaan! De ontwikkelaars zijn precies van legoblokskes op duploblokken overgestapt
De pinkers die in de koplampen ge?ntegreerd zijn, vind ik wel een verbetering.
Interieur is al helemaal niks. Ze kunnen beter, want ik vond het interieur met de zwevende zitjes in de traveller concept car echt waanzinnig knap!
Ik merk echt ongelukkige, lompe verhoudingen op, zeker wat betreft de achterlichtblokken, koffergreep, spiegels... bah! Er is heel wat 'finesse' verloren gegaan! De ontwikkelaars zijn precies van legoblokskes op duploblokken overgestapt

De pinkers die in de koplampen ge?ntegreerd zijn, vind ik wel een verbetering.
Interieur is al helemaal niks. Ze kunnen beter, want ik vond het interieur met de zwevende zitjes in de traveller concept car echt waanzinnig knap!

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten