mini 2007

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
rudi
MINI Regular

Berichtdoor rudi » Do Aug 17, 2006 12:12

idd toeval, er stond verderop wat moois te blinken terwijl wij rustig achter een cavake zaten. :)

Vondyck
MINI Driver

Berichtdoor Vondyck » Do Aug 17, 2006 14:07

misschien is het inderdaad gewoon even wennen, maar voorlopig vind ik de huidige (binnenkort de oude zeg dus maar), knapper dan de nieuwe.

De aanpassingen, ook al zijn ze gering, vind ik voorlopig geen verbeteringen.

misschien ga ik er anders over denken als ik 'm in't echt zie?

rudi
MINI Regular

Berichtdoor rudi » Do Aug 17, 2006 14:56

toevallig dat de "nieuwe" daar in vrijwel dezelfde kleur en versie stond als mijn "oude"... en ik moet zeggen dat ik niet de behoefte voel om de mijne te gaan vervangen.

de "oude" is mooi en de nieuwe is weinig veranderd, dus volgens mij zit het goed... de details blijven natuurlijk een kwestie van smaak, wennen enz. ik ben al blij dat er niet m??r veranderd is, ik vind het heel erg meevallen in vergelijking met de vrees bij de eerste spyshots.

vooral (verbruiks)technisch zal het wel een verbetering zijn.

en positief voor ons: binnenkort rijden wij al met een "vintage" rond :-)

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Do Aug 17, 2006 23:37

Vandaag het magazine 'Autogids' gekocht. Er staat een eerste test in met de nieuweling ! En hij valt best goed mee vind ik, hoor. Zeker met de inbouw van ICE in het vooruitzicht (wat de plaatsing van de speakers betreft toch)

Pepi

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Aug 17, 2006 23:50

zie hem volledig zitten... 8)
als de "fearless black One" ooit vervangen wordt zal het waarschijnlijk een Traveller worden... :wink:
al dan niet drukgeladen... :oops: :wink:
design is toch "gewoon" mee met z'n tijd... :? 8-[

vind dus dat het al bij al nog meevalt... :?
zowel interior als exterior... :- :-#

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Vr Aug 18, 2006 0:03

En 't hek is nu helemaal van de dam, want HIER kun je al de officiele prijslijst downloaden voor de Duitse markt. Qua prijs lijkt alles inderdaad net iets duurder te worden (de BTW is in D wel lager) en er staan een paar verrassende en interssante opties bij (oa. de "sport button" voor een sportievere stuur- en gasrespons) :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Aug 18, 2006 0:10

vind hem nog alijd te duur...vooral als je hem met de rechtstreekse rivalen vergelijkt... :shock:
maar ja het blijft een MINI h?.... :wink:

shorty
MINI Driver

Berichtdoor shorty » Vr Aug 18, 2006 9:22

minibandit schreef:vind hem nog alijd te duur...vooral als je hem met de rechtstreekse rivalen vergelijkt... :shock:
maar ja het blijft een MINI h?.... :wink:

Wie zijn die rechtstreekse rivalen dan?

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Vr Aug 18, 2006 9:57

shorty schreef:Wie zijn die rechtstreekse rivalen dan?

Qua design geen enkele, qua kofferruimte ook geen enkele, maar wanneer je bvb. het vermogen laat meerekenen: Polo GTI (150 Pk)/Golf GT (170 Pk) en de 207 GT (150 Pk) en dan heb ik nog niet eens iets opgezocht ...

Maar je hebt gelijk: een MINI is een MINI, dus uit marketing standpunt "concurrentieloos" :wink:

Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Vr Aug 18, 2006 10:25

voor sommige mensen telt de civic ( 140pk VTEC 1.8 ) ook wel mee als concurrent..
voor mij niet 8)

kent er iemand eigenlijk een beetje de belgische wetgeving ivm met invoeren vanaf duidsland voor zowel nieuwe wagens alsook jonge occasie wagens..
wetgeving is in 2004 volledig aangepast hieromtrend..
neem dus aan dat met de europese unie en de grenzen nog meer open te zetten dit weer een beetje flexibeler is geworden..

reden om in duidsland te kopen ( nieuw of accasie ) zou zijn meer keus en uiteindelijk goedkoper uit te komen wanneer je invoerd..

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Vr Aug 18, 2006 22:36

Heb ook de autogids in huis, en ik moet toegeven dat hij beter meevalt dan de foto's die ik gezien heb, maar de kont zint me nog altijd niet. Maar het is lang niet zo spuuglelijk als ik gezegd had, het is alleen lelijk :grin:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Za Aug 19, 2006 9:46

ik vind de huidige nog altijd mooier :?
ok het concept blijft maar toch..., als je hem langszij bekijkt gaan de voorste koplampen precies uit de auto vallen, ook de achterste staan zo gedraaid naar de zijkant, het zal wel wetgeving zijn, kunnen ze beter side-markers invoeren :)

en dan die mooie gewelfde motorkap die we nu hebben, dat ziet er me ook wat tegenvallend uitzien bij het nieuwe model :cry:

en het interieur tja..., dat begint te gaan, toch blijft die center console er fisher price achtig uitzien, met als optie de sat/nav word de center wat meer opgevult en is het al iets beter...., word dus een must have optie :?

ook dat je voor de 's' nu 2.500 ? inschrijvingstaks moet gaan betalen :?
en je gaat even snel h?, ok ok 0,1 sneller is hij, 0-100 km/u sprint, hetzelfede voor de cooper 0,1 sec sneller :?

voor de rest zeg ik er niet teveel over, want stel dat ik er zelf ooit ??ntje rijd :cheesy:

grtz

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Za Aug 19, 2006 22:36

Zet ze gewoon ff naast elkaar en je ziet meteen dat de 'oude' toch al wat jaartjes begint te krijgen hoor... En voor de details is het gewoon worden, denk ik.
Pepi

Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Zo Aug 20, 2006 1:13

die inschrijvinstaks daar zal bmw/mini iets aan moeten doen..
schroef die op papier dicht he mannen..
met het huidige model heb je toch ook de keuze tussen 163pk en iets zwaarder ( is het nu 172pk )..
als ze slim zijn doe nze dit ook voor de belgische markt..
de JCW is al duur en exclusief genoeg ( ook kwa inschrijvingstaks )..
laat de S dan betaalbaar aan inschrijvingstaks..
dat scherm ( GPS ) vindt ik inderdaad ook optisch brood nodig..
sommige zullen zeggen dat het iets heeft.. ik vindt het hatelijk lelijk..

kan je eigenlijk buiten die gps functie daar ook dvd's op zien.. denk het niet.. denk dat de lens ofzo beveiligt zal zijn hier tegen ( zoals de bmw's gps'en op dvd werken maar beveiligt zijn )..
leuk als je op dat schermke ook pc enzo kunt aansluiten of altans een harde schijf.. kost beetje geld maar zo kan je er een multimedia station van maken :-)

ga nog veel mogen zoeken op internet achter info :roll:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Aug 20, 2006 1:59

Bolli schreef:die inschrijvinstaks daar zal bmw/mini iets aan moeten doen..
schroef die op papier dicht he mannen..
met het huidige model heb je toch ook de keuze tussen 163pk en iets zwaarder ( is het nu 172pk )..
als ze slim zijn doe nze dit ook voor de belgische markt..
de JCW is al duur en exclusief genoeg ( ook kwa inschrijvingstaks )..
laat de S dan betaalbaar aan inschrijvingstaks..

nu haal je met 163 pk een sprint van 7,2 met een 's'

het nieuwe model met 175 pk 7 sec

als je die terug gaat schroeven :? 7,6 sec :?:

natuurlijk voor de taks, zoals ik al zei, toch wel een jammere zaak voor 's' rijders vind ik allemaal..., betalen of een 's' die veel trager gaat dan hij kan..., tj awat doe je eraan, vadertje staat :?

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Aug 20, 2006 12:33

Die 0,6 sec dat je verliest bij het dichtschroeven (van de turbo neem ik aan) dat voel je niet hoor ook niet als je met twee aan de lichten staat.

Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Zo Aug 20, 2006 13:40

en je haalt het nadien terug open he..
veel in het verleden en bij meerdere merken hebben ze niets ( of kleine parameter in de ECU ) verandert om de fiscale klasse een latje lager te leggen..
bovendien ga je als je het neieuwe model chipt veel meer pk's winnen dan het huidige model... uiteraard door de turbo..
chippen die handel :wink:
( als zou ik het bij de compressor ook doen.. lekker veel koppel onderin )

ik hou van het geluid dat de compressor maakt in de JCW.. hoop dat het turbo gevoede blok ook mooi van zich laat horen :)

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Aug 20, 2006 13:45

Bolli schreef: de turbo....chippen

:?: :roll: :?:

Wie chipt er nu nen turbo gewoon een andere turbo steken veel beter dan chippen duurder maar beter.

Floris
MINI Driver

Berichtdoor Floris » Zo Aug 20, 2006 15:24

Ik behoor hier ook tot de 'conservatievere' jeugd, want op het eerste zicht ben ik geen fan van de nieuwe look.

Ik merk echt ongelukkige, lompe verhoudingen op, zeker wat betreft de achterlichtblokken, koffergreep, spiegels... bah! Er is heel wat 'finesse' verloren gegaan! De ontwikkelaars zijn precies van legoblokskes op duploblokken overgestapt :D

De pinkers die in de koplampen ge?ntegreerd zijn, vind ik wel een verbetering.

Interieur is al helemaal niks. Ze kunnen beter, want ik vond het interieur met de zwevende zitjes in de traveller concept car echt waanzinnig knap! 8)

rikkie
MINI-aholic

Berichtdoor rikkie » Zo Aug 20, 2006 15:34

Wat betreft die pinkerkes in het voorste licht,dat trekt op niets.
Maar ja dat is ieders mening he. :grin:

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”