Wally schreef:Ik heb gisteren de Mini laten uitlijnen, omdat ie zeer lichtjes naar
links trok op de rechte stukken. Wij waren van de veronderstelling
uitgegaan dat dit nog een restantje was van het rijden in een put
op de Ardeense wegen, waardoor twee van mijn banden sneuvelden.
Ik dacht dat door de klop er eventueel iets of wat geplooid of scheef
zou hebben gezeten. Wel, er was helemaal geen schade aan de wagen
omwille van de klop in de put, maar ik had een onregelmatige slijtage
op de linkervoorband, waardoor de wagen zich naar links trok.
En de slijtage komt door een ongelijke bandenspanning op de 4 wielen.
Het linkervoorwiel had iets meer dan 100 gr minder dan de andere drie.
Nu trekt de wagen nog steeds zeer lichtjes naar links, is wel zeer miniem
maar heb toch liever een wagen die geen mankementjes vertoond.
De oplossing die men mij bij de dealer gaf, was het vervangen van
de twee voorste banden

Nu zit ik niet op mijn centen,
maar 4 niet-versleten banden vervangen op een maand tijd ....
Vandaar mijn vraag : weet iemand of mijn scheeftrek-probleem zou verholpen
zijn als ik de banden wissel, ttz de voorste naar achteren en de achterste naar voren.
Dan steken de twee nieuwe non-runflats vooraan, en de twee oudere (waarvan
eentje met onregelmatige slijtage) achteraan. Dan zou de uitlijning dus wel
perfect moeten lopen. Maar zit ik dan achteraan niet met een probleem ?