vraag voor getunde one d's

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
rikkie
MINI-aholic
Berichten: 780
Lid geworden op: 08 Jan 2006
Locatie: OLEN

Berichtdoor rikkie » Vr Dec 22, 2006 21:24

hoe zit het dan met die commonrails,dat zijn allemaal mazout stoven als je gas geeft,heb er zelf ook een gehad ,136pk maar gaf geen probleem op de keuring

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Za Dec 23, 2006 15:12

rikkie schreef:hoe zit het dan met die commonrails,dat zijn allemaal mazout stoven als je gas geeft,heb er zelf ook een gehad ,136pk maar gaf geen probleem op de keuring


volgens mij is de MINI een common rail... :P :wink:

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Ma Dec 25, 2006 16:08

minibandit schreef:
rikkie schreef:hoe zit het dan met die commonrails,dat zijn allemaal mazout stoven als je gas geeft,heb er zelf ook een gehad ,136pk maar gaf geen probleem op de keuring


volgens mij is de MINI een common rail... :P :wink:

dat denk ik niet.
De nieuwe misschien wel, maar de oude kwam mij toch niet als een commonrail diesel over :s

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Dec 25, 2006 16:36

Yoeri schreef:dat denk ik niet.
De nieuwe misschien wel, maar de oude kwam mij toch niet als een commonrail diesel over :s


:roll: pffft ...ben zeker van wel...das toch de "geleende" D4D van Toyota... :-
en dat zijn wel degelijk common rails...dus de MOD ook !!!!!!

trust me...my other car is a Yaris... :grin:

btw wat bedoel je eigenlijk met "kwam mij toch niet als een commonrail diesel over"...???

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Ma Dec 25, 2006 16:42

minibandit schreef: :roll: pffft ...ben zeker van wel...das toch de "geleende" D4D van Toyota... :-
en dat zijn wel degelijk common rails...dus de MOD ook !!!!!!

trust me...my other car is a Yaris... :grin:

btw wat bedoel je eigenlijk met "kwam mij toch niet als een commonrail diesel over"...???

De nieuwe 88pk sterke diesel is mss een commonrail ja.
Maar de oudere 75pk sterke diesel niet.

Een commonrail is veel beschaafder dan een pompverstuiver (tdi van VAG etc...) omdat de inspuiting anders gebeurt en veel minder trillingen en lawaai met zich meebrengt.
En in zo'n oude One D trilde je bijna buiten... :s

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Dec 25, 2006 16:56

Yoeri schreef:De nieuwe 88pk sterke diesel is mss een commonrail ja.
Maar de oudere 75pk sterke diesel niet.

Een commonrail is veel beschaafder dan een pompverstuiver (tdi van VAG etc...) omdat de inspuiting anders gebeurt en veel minder trillingen en lawaai met zich meebrengt.
En in zo'n oude One D trilde je bijna buiten... :s


zowel de 75 als de 88 pk motoren zijn afkomstig van Toyota...dus beide zeker common rail :P
enkel de software is aangepast... 8)

vind mijne D4D van 75paardjes redelijk beschaafd draaien zene...ook al ist ne jap... :)
ken andere dieselrammelaars ... :? #-o
Laatst gewijzigd door minibandit op Ma Dec 25, 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Ma Dec 25, 2006 16:59

idd je hebt gelijk, is ook commonrail.
Maar ik vind ze toch maar onbeschaafd :s

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Ma Dec 25, 2006 18:19

Yoeri schreef:idd je hebt gelijk, is ook commonrail.
Maar ik vind ze toch maar onbeschaafd :s


tuurlijk had ik gelijk... :roll: :grin:
en onbeschaafd...ik vind van niet en rij er dagelijks mee, dus kan het weten... 8) :!:

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Ma Dec 25, 2006 20:52

Yoeri schreef:Maar ik vind ze toch maar onbeschaafd :s

Ik heb 2 jaar met eentje gereden en ik kan zeggen: die bakskes zijn heel beschaafd om diesel te zijn.
Lichte dieseltrillingen enkel bij stilstaan, eens aan't bollen is die ontzettend zacht qua trillingen.
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
Yoeri
MINI-aholic
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 Jan 2005
Locatie: Limburg

Berichtdoor Yoeri » Di Dec 26, 2006 15:45

dat is jullie mening, ik ken andere diesels (dus ik kan het ook weten @ minibandit ;) :p)

Gebruikersavatar
Dave C
MINI Master
Berichten: 1073
Lid geworden op: 25 Feb 2006
Locatie: Yellow City, in Geel dus
Contact:

Berichtdoor Dave C » Di Dec 26, 2006 17:51

Afbeelding

:grin:

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Dec 26, 2006 18:10

Yoeri schreef:dat is jullie mening, ik ken andere diesels (dus ik kan het ook weten @ minibandit ;) :p)


tjah...maar common rail of niet...das wel een probleemke hé... :help: ](*,) :lol:

maar das hier weer serieus :offtopic: hé !!

Gebruikersavatar
mini black n'croom
MINI Freak
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 Okt 2005
Locatie: hasselt
Contact:

Berichtdoor mini black n'croom » Di Dec 26, 2006 19:45

Floris schreef:
mini black n'croom schreef:ik heb een K&N filter steken al van voor de tuning


Wordt die filter op de een of de andere manier voorzien van KOUDE lucht of steekt die gewoon open en bloot onder de motorkap? Probleem is dat die in het laatste geval warme lucht vanonder de kap aanzuigt. Warme lucht heeft een kleinere dichtheid en bevat dus minder zuurstof per volume eenheid dan koude lucht. (Dit kost je ook potentieel vermogen btw!)

@minibandit: klopt, maar de zaken een beetje extra blijven benadrukken kan nooit kwaad he :wink:


heb geen er geen foto van maar die zwarte darm die je op de foto ziet die zorgt voor koude lucht toevoer

Gebruikersavatar
wejo
MINI Driver
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 Aug 2006
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor wejo » Wo Sep 05, 2007 19:24

Hoi,

Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn One D te laten chippen, bij beek of heinz, maakt niet uit. Maar door de verhalen hier te lezen over de emissie toestanden heb ik toch mijn bedenkingen gekregen.

Zijn er hier enkelen die reeds naar de keuring zijn geweest met hun dieseltje, of hun dieseltje terug hebben laten downgraden omdat ze er niet doorgeraakten ofzo?

Gebruikersavatar
VAMPIRE
MINI Freak
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 Jun 2007
Locatie: Batcave Genk

Berichtdoor VAMPIRE » Do Sep 06, 2007 9:12

Hey,

mijne MOD ook getuned :grin:

Geen moment spijt van gehad. Ook geen probleem op keuring. 8)
Moet gewoon zorgen da ze nie te veel tunen en te veel power geven
want das natuurlijk nooit goed. Ben bij DMT geweest, echte specialisten.

Greetz,

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Sep 06, 2007 10:50

VAMPIRE schreef:Hey,

mijne MOD ook getuned :grin:

Geen moment spijt van gehad. Ook geen probleem op keuring. 8)
Moet gewoon zorgen da ze nie te veel tunen en te veel power geven
want das natuurlijk nooit goed. Ben bij DMT geweest, echte specialisten.

Greetz,


en hoeveel hebben ze er dan bij jou van gemaakt?

Gebruikersavatar
VAMPIRE
MINI Freak
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 Jun 2007
Locatie: Batcave Genk

Berichtdoor VAMPIRE » Do Sep 06, 2007 15:21

van 75pk : nog de eerste versie :(
naar 103pk :D
en van 180Nm naar 215Nm :D

Gebruikersavatar
wazowski
Site Admin
Berichten: 2905
Lid geworden op: 20 Jan 2004
Locatie: Nijlen
Contact:

Berichtdoor wazowski » Do Sep 06, 2007 15:34

waarschijnlijk fameus doempen dan, heb nog geen enkele getunede One D gezien die niet rookte gelijk zot...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Gebruikersavatar
VAMPIRE
MINI Freak
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 Jun 2007
Locatie: Batcave Genk

Berichtdoor VAMPIRE » Do Sep 06, 2007 16:16

wazowski schreef:waarschijnlijk fameus doempen dan, heb nog geen enkele getunede One D gezien die niet rookte gelijk zot...


Omdat ze die te veel oppeppen natuurlijk. :grin:
Ik ben binnen de max grens gebleven bij tuning en da roken valt best mee.
Als ik normaal rijd merk ik er niks van. Alleen als ik plankgas geef
heb ik effe een rookpluim en daarna niet meer.
Vraag maar eens aan de collega's die mee naar Nordshleife geweest zijn...

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Do Sep 06, 2007 16:48

103 pk kunt ge nu ni echt binnen de limiet noemen hé :D
veel meer gaan ze uit die toyota blokskes ni persen :roll:
er waren er hier nog met dat aantal paardjes...en idd die doempten gelijk zot... :?
vraag maar aan Black'n chroom, heeft de zijne nu al wel verkocht !!
had zo een beetje veel last van een "ongewenst getinte achterruit"... :lol:


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast