vraag voor getunde one d's
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
minibandit schreef:rikkie schreef:hoe zit het dan met die commonrails,dat zijn allemaal mazout stoven als je gas geeft,heb er zelf ook een gehad ,136pk maar gaf geen probleem op de keuring
volgens mij is de MINI een common rail...![]()
dat denk ik niet.
De nieuwe misschien wel, maar de oude kwam mij toch niet als een commonrail diesel over :s
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Yoeri schreef:dat denk ik niet.
De nieuwe misschien wel, maar de oude kwam mij toch niet als een commonrail diesel over :s


en dat zijn wel degelijk common rails...dus de MOD ook !!!!!!
trust me...my other car is a Yaris...

btw wat bedoel je eigenlijk met "kwam mij toch niet als een commonrail diesel over"...???
minibandit schreef:pffft ...ben zeker van wel...das toch de "geleende" D4D van Toyota...
![]()
en dat zijn wel degelijk common rails...dus de MOD ook !!!!!!
trust me...my other car is a Yaris...
btw wat bedoel je eigenlijk met "kwam mij toch niet als een commonrail diesel over"...???
De nieuwe 88pk sterke diesel is mss een commonrail ja.
Maar de oudere 75pk sterke diesel niet.
Een commonrail is veel beschaafder dan een pompverstuiver (tdi van VAG etc...) omdat de inspuiting anders gebeurt en veel minder trillingen en lawaai met zich meebrengt.
En in zo'n oude One D trilde je bijna buiten... :s
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Yoeri schreef:De nieuwe 88pk sterke diesel is mss een commonrail ja.
Maar de oudere 75pk sterke diesel niet.
Een commonrail is veel beschaafder dan een pompverstuiver (tdi van VAG etc...) omdat de inspuiting anders gebeurt en veel minder trillingen en lawaai met zich meebrengt.
En in zo'n oude One D trilde je bijna buiten... :s
zowel de 75 als de 88 pk motoren zijn afkomstig van Toyota...dus beide zeker common rail :P
enkel de software is aangepast...

vind mijne D4D van 75paardjes redelijk beschaafd draaien zene...ook al ist ne jap...

ken andere dieselrammelaars ...


Laatst gewijzigd door minibandit op Ma Dec 25, 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Yoeri schreef:Maar ik vind ze toch maar onbeschaafd :s
Ik heb 2 jaar met eentje gereden en ik kan zeggen: die bakskes zijn heel beschaafd om diesel te zijn.
Lichte dieseltrillingen enkel bij stilstaan, eens aan't bollen is die ontzettend zacht qua trillingen.

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- mini black n'croom
- MINI Freak
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 19 Okt 2005
- Locatie: hasselt
- Contact:
Floris schreef:mini black n'croom schreef:ik heb een K&N filter steken al van voor de tuning
Wordt die filter op de een of de andere manier voorzien van KOUDE lucht of steekt die gewoon open en bloot onder de motorkap? Probleem is dat die in het laatste geval warme lucht vanonder de kap aanzuigt. Warme lucht heeft een kleinere dichtheid en bevat dus minder zuurstof per volume eenheid dan koude lucht. (Dit kost je ook potentieel vermogen btw!)
@minibandit: klopt, maar de zaken een beetje extra blijven benadrukken kan nooit kwaad he
heb geen er geen foto van maar die zwarte darm die je op de foto ziet die zorgt voor koude lucht toevoer
Hoi,
Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn One D te laten chippen, bij beek of heinz, maakt niet uit. Maar door de verhalen hier te lezen over de emissie toestanden heb ik toch mijn bedenkingen gekregen.
Zijn er hier enkelen die reeds naar de keuring zijn geweest met hun dieseltje, of hun dieseltje terug hebben laten downgraden omdat ze er niet doorgeraakten ofzo?
Ik ben sterk aan het twijfelen om mijn One D te laten chippen, bij beek of heinz, maakt niet uit. Maar door de verhalen hier te lezen over de emissie toestanden heb ik toch mijn bedenkingen gekregen.
Zijn er hier enkelen die reeds naar de keuring zijn geweest met hun dieseltje, of hun dieseltje terug hebben laten downgraden omdat ze er niet doorgeraakten ofzo?
wazowski schreef:waarschijnlijk fameus doempen dan, heb nog geen enkele getunede One D gezien die niet rookte gelijk zot...
Omdat ze die te veel oppeppen natuurlijk.

Ik ben binnen de max grens gebleven bij tuning en da roken valt best mee.
Als ik normaal rijd merk ik er niks van. Alleen als ik plankgas geef
heb ik effe een rookpluim en daarna niet meer.
Vraag maar eens aan de collega's die mee naar Nordshleife geweest zijn...
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
103 pk kunt ge nu ni echt binnen de limiet noemen hé
veel meer gaan ze uit die toyota blokskes ni persen
er waren er hier nog met dat aantal paardjes...en idd die doempten gelijk zot...
vraag maar aan Black'n chroom, heeft de zijne nu al wel verkocht !!
had zo een beetje veel last van een "ongewenst getinte achterruit"...

veel meer gaan ze uit die toyota blokskes ni persen

er waren er hier nog met dat aantal paardjes...en idd die doempten gelijk zot...

vraag maar aan Black'n chroom, heeft de zijne nu al wel verkocht !!
had zo een beetje veel last van een "ongewenst getinte achterruit"...

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast