Gisterenavond 19u42 zal ik toch niet snel vergeten.
Aan het rijden met de Pure Silver richting Asse voor de company dinner.
Aan de afrit Asse (net voor afslag E40) rijdt een donkere VW Golf voor mij en toen gebeurde het.
Aan de afrit kan je links afslaan richting Zellik en rechtdoor naar Asse.
De Golf pinkt eerst naar links, zit al op de rijstrook Zellik om dan zonder reden ineens naar "mijn vak" richting Asse te draaien... Zo van Oeps shit ik zit verkeerd.
Logische reactie, je remt want anders stak ik daar op ...

Achteras trok weg en ben beginnen spinnen. Heb al het nodige getracht om de MINI onder controle te krijgen, zoals men leert op zo'n cursus, maar echter zonder succes. (remmen, gas bij geven, handrem, tegensturen.. whatever)
Ik heb hem deels onder controle gekregen en kunnen vertragen na de 2e of 3e spin rond mijn as, om dan tegen een matige snelheid op de vangrail te vliegen

Golf natuurlijk al niet meer te zien, nummerplaat natuurlijk niet op gelet op dat moment.

De vangrail gaat daar naar beneden (gebeuren waarschijnlijk om de haverklap ongelukken in die gevaarlijke bocht) en ben dus op dat stuk rail opgeschoven.
Uitgestapt en op't eerste zicht ziet het er niet goed uit
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ik zat met mijn achterste ophanging en deel van aeroskirts op de vangrail, 2 achterste banden plat en uitlaat stak schuin achter de bumper. Buiten de achterste plastieken wielboog aan mijn kant, zag ik op eerste zicht en s'avonds geen verdere schade.
1 ding was toen toch echt positief, er bestaat toch nog een solidariteitsgevoel onder de mensen.
Verschillende mensen zijn gestopt om te vragen of ik hulp nodig had of een ambulance gebeld moest worden. Plot stopte er ook een vrachtwagen van de Delhaize met 2 personen in, die mij spontaan hulp aanboden om mij van die vangrail af te halen. Met alle goede wil van de wereld lukte het echter niet. MINI woog te zwaar.
Toen stopte daar ook nog mijnen baas en manager + nog een busje met 6 man, en met ze'n allen hebben we de MINI af de vangrail kunnen heffen.
Ik ben dan verder gereden naar de afrit van Zellik. Dat ging nog

Bij het parkeren ben ik dan even gaan kijken en mijn uitlaat steekt schuin en mijn wiel staat links volledig recht en het rechtse onder een hoek van 45 graden. Ik vermoed dus dat de ophanging of vorken zowiezo geraakt zijn. Vermoedelijk van het schuiven op die rail.
Voor de rest weet ik niet, maar qua carrosserie zag ik toch niets?? Aeroskirts waren toch op eerste zicht (schemerlicht) niet beschadigd en die plastieken wielboog heb ik zonder problemen terug op zijn plek geklikt.
Een geluk of toch total loss?
MINI assistance opgebeld en deze zijn hem komen optakelen om maandag bij Centrauto te leveren. Die man van de takeldienst zijn dochter bleek ook MINI freak te zijn en volgens hem zou het enkel de ophanging zijn die beschadigd is. We zullen moeten afwachten.
Jongens jongens ik baal, huil, vanalles

En wat mij nog het meest irriteerde was een vrouw die stopte, toen we met man en macht probeerden om de MINI van de rail te krijgen.. en maar 1 ding zei.. "Tja te snel gereden zekers? Verbaasd me niet hoor, de jeugd van tegenwoordig"

Denk dat iedereen die aan het helpen was die toen wel heeft uitgescholden... Die reactie was echt teveel.

Bedankt aan de mensen die spontaan gestopt zijn om mij te helpen.
Ach bange uren die eraan komen, hopend op goed nieuws en aub geen total loss