Het einde van mijn Pure Silver??? He's back :D

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Morty
Founder

Het einde van mijn Pure Silver??? He's back :D

Berichtdoor Morty » Zo Feb 11, 2007 13:39

U leest het goed :( :cry: :cry: :cry:

Gisterenavond 19u42 zal ik toch niet snel vergeten.

Aan het rijden met de Pure Silver richting Asse voor de company dinner.

Aan de afrit Asse (net voor afslag E40) rijdt een donkere VW Golf voor mij en toen gebeurde het.
Aan de afrit kan je links afslaan richting Zellik en rechtdoor naar Asse.

De Golf pinkt eerst naar links, zit al op de rijstrook Zellik om dan zonder reden ineens naar "mijn vak" richting Asse te draaien... Zo van Oeps shit ik zit verkeerd.

Logische reactie, je remt want anders stak ik daar op ... :roll: maar dan is't gebeurd hé :cry: :cry:

Achteras trok weg en ben beginnen spinnen. Heb al het nodige getracht om de MINI onder controle te krijgen, zoals men leert op zo'n cursus, maar echter zonder succes. (remmen, gas bij geven, handrem, tegensturen.. whatever)
Ik heb hem deels onder controle gekregen en kunnen vertragen na de 2e of 3e spin rond mijn as, om dan tegen een matige snelheid op de vangrail te vliegen :( :( :( :( gezicht richting aankomend verkeer.

Golf natuurlijk al niet meer te zien, nummerplaat natuurlijk niet op gelet op dat moment. :cry:

De vangrail gaat daar naar beneden (gebeuren waarschijnlijk om de haverklap ongelukken in die gevaarlijke bocht) en ben dus op dat stuk rail opgeschoven.

Uitgestapt en op't eerste zicht ziet het er niet goed uit ](*,)
Ik zat met mijn achterste ophanging en deel van aeroskirts op de vangrail, 2 achterste banden plat en uitlaat stak schuin achter de bumper. Buiten de achterste plastieken wielboog aan mijn kant, zag ik op eerste zicht en s'avonds geen verdere schade.

1 ding was toen toch echt positief, er bestaat toch nog een solidariteitsgevoel onder de mensen.
Verschillende mensen zijn gestopt om te vragen of ik hulp nodig had of een ambulance gebeld moest worden. Plot stopte er ook een vrachtwagen van de Delhaize met 2 personen in, die mij spontaan hulp aanboden om mij van die vangrail af te halen. Met alle goede wil van de wereld lukte het echter niet. MINI woog te zwaar.
Toen stopte daar ook nog mijnen baas en manager + nog een busje met 6 man, en met ze'n allen hebben we de MINI af de vangrail kunnen heffen.

Ik ben dan verder gereden naar de afrit van Zellik. Dat ging nog :shock: maar enkel achteraan heb ik een geklop en trekt hij wat.
Bij het parkeren ben ik dan even gaan kijken en mijn uitlaat steekt schuin en mijn wiel staat links volledig recht en het rechtse onder een hoek van 45 graden. Ik vermoed dus dat de ophanging of vorken zowiezo geraakt zijn. Vermoedelijk van het schuiven op die rail.

Voor de rest weet ik niet, maar qua carrosserie zag ik toch niets?? Aeroskirts waren toch op eerste zicht (schemerlicht) niet beschadigd en die plastieken wielboog heb ik zonder problemen terug op zijn plek geklikt.
Een geluk of toch total loss?

MINI assistance opgebeld en deze zijn hem komen optakelen om maandag bij Centrauto te leveren. Die man van de takeldienst zijn dochter bleek ook MINI freak te zijn en volgens hem zou het enkel de ophanging zijn die beschadigd is. We zullen moeten afwachten.

Jongens jongens ik baal, huil, vanalles :( :(

En wat mij nog het meest irriteerde was een vrouw die stopte, toen we met man en macht probeerden om de MINI van de rail te krijgen.. en maar 1 ding zei.. "Tja te snel gereden zekers? Verbaasd me niet hoor, de jeugd van tegenwoordig" :shock:

Denk dat iedereen die aan het helpen was die toen wel heeft uitgescholden... Die reactie was echt teveel. :evil:

Bedankt aan de mensen die spontaan gestopt zijn om mij te helpen.

Ach bange uren die eraan komen, hopend op goed nieuws en aub geen total loss :cry:
Laatst gewijzigd door Morty op Ma Feb 19, 2007 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Feb 11, 2007 13:46

Shit man :shock:

Nog een geluk dat ge zelf niks hebt. En voorlopig lijkt het er wel op dat de MINI nog hersteld zal kunnen worden. Maar dat gaat ge natuurlijk pas zeker weten na een grondige controle in de garage.
We duimen!!

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Feb 11, 2007 13:47

:( ik baal met je mee kerel. Hopelijk komt het zo snel mogelijk terug in orde. Gelukkig heb je zelf niets ...

En die reactie van die vrouw dan nog :shock:, wat een manieren ...

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Zo Feb 11, 2007 13:50

amai morten als ik dit lees krijg ik een krop in men keel... ik hoop echt voor jou dat je mini nog te redden valt want tzou echt jammer zijn hem door dit gebeuren te moeten verliezen... echt smerig dat er zo'n mensen zijn die zoals die golf gewoon door rijden als ze zo een accident veroorzaken... en hij zal het zeker gezien hebben, jammer dat je de nummerplaat niet hebt, maar zal wel allemaal zeer snel gegaan zijn.. ik en mel wensen je veel sterkte eh, en als we iets kunnen doen om je te helpen laat je het ons maar weten, ik kan best geloven dat je zo'n belachelijke kritiek kan missen na een accident te hebben waar je zelf niets aan kan doen en dat door een ander veroorzaakt is... als ik in jou schoenen zou staan zou ik ook niet meer weten wat te doen want onze Mini 's liggen ons natuurlijk nauw aan het hart en is niet zomaar een wagen om enkel mee van punt a naar punt b te rijden, echt morten veel sterkte!! en al een geluk dat er nog mensen waren die je direct hebben proberen te helpen en dat je gelukkig zelf niet veel verwondingen hebt, hou je sterk eh!

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Feb 11, 2007 13:57

Wij duimen alvast met je mee dat het snel en zonder veel problemen in orde komt.
De chauffeur is ongedeerd, dat is toch zeker ook niet onbelangrijk hé.

En zoals je zelf al aanhaalde, die bocht aan de afrit van Asse is er eentje
waar elke week wel iemand pech heeft. 't Is net of die bocht er is gelegd
om ongelukken uit te lokken :? En als er dan nog es zo'n randdebiel u de
baan komt afsnijden ......

mujer
MINI Master

Berichtdoor mujer » Zo Feb 11, 2007 14:03

we duimen voor je Morty !!

Tommygirl
MINI Fan

Berichtdoor Tommygirl » Zo Feb 11, 2007 14:14

da's toch echt wel om ... van te krijgen hé :evil:
Gelukkig ben je niet gekwetst Morty, da's 't belangijkste

En we duimen zeker mee dat de Mini niet te hard beschadigd is en nog kan gemaakt worden

Veel sterkte Morty

!nathalie!
MINI Master

Berichtdoor !nathalie! » Zo Feb 11, 2007 14:18

:shock: Morten, veel sterkte en wees blij dat je zelf ongedeerd bent. Dat is het allerbelangrijkste!
OK, je MINI is het nauwste wat aan je hart ligt maar die zijn vervangbaar...gezondheid niet.
Ik hoop toch dat je MINI er nog goed uitkomt. Toi toi toi

Evi
MINI-aholic

Berichtdoor Evi » Zo Feb 11, 2007 14:27

Kreeg er net kippenvel van toen ik het las...
Sterkte Morten, ik hoop dat hij te repareren is en dat hij toch niet total loss is!

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Zo Feb 11, 2007 14:31

Bedankt iedereen. :cry:

Ik hoop dat de MINI te repareren valt.
Zou eigenlijk wel eens willen gaan zien. Hij zou ergens in Erembodegem staan.

Wat een geluk dat ik nog een MINI heb om mee te rijden, want die Opel Zafira die ik als vervangwagen heb gekregen is toch niet mijn ding hoor. Maar allee ik heb toch vervoer.

Heb door de emoties vermoedelijk mijn huissleutels in de MINI vergeten.
Hier stond ik dan gisterennacht voor de deur.
Ben ik nog naar mijn grootmoeder moeten rijden voor een sleutel. pffff :oops: :(
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Feb 11, 2007 14:40

Toch goeie service he van mini assistance (lees vdab). Die vervangwagen is natuurlijk puur om je uit de nood te helpen, maar het is toch iets. Maandag wordt er bestek opgemaakt bij de dealer?

Als je achteras wegslaat is het idd heel benauwd, heb ik ook es tegengekomen. Dan gaat er toch heel wat door je hoofd. Zeker als je op het andere rijvak staat :?

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Zo Feb 11, 2007 14:57

Spijtige gebeurtenis.
Nog een geluk dat je niets voor hebt Morty.
Hopelijk komt alles goed met de Mini.
Veel succes.

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Zo Feb 11, 2007 15:17

:shock: :cry: Sterkte Morten!
Goed dat er geen lichamelijk letsel is, en we duimen voor de PS !!

Els en Bart
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

freakymini
MINI-aholic

Berichtdoor freakymini » Zo Feb 11, 2007 15:20

Wat een pech :( geluk dat je zelf niks hebt,

Heb zelf zoiets meegemaakt afgelopen vrijdag avond terwijl ik naar Ray reed,

gellukig goed afgelopen.

Hoopelijk valt de herstelling nog mee

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Feb 11, 2007 15:32

fred schreef:(lees vdab)
VTB-VAB zal je bedoelen. Vdab is iets wat je na je studies zal nodig hebben.

Nu, zo te horen lijkt de schade nog mee te vallen, maar zonder hem te zien kan je natuurlijk nog niks zeggen. Volgens wat ik voorlopig gehoord heb zal het nog geen total loss zijn, en zou ie dus nog hersteld kunnen worden vóór de aankoop van de nieuwe :wink:

Fingers crossed!!

den diego
MINI Driver

Berichtdoor den diego » Zo Feb 11, 2007 15:32

veel sterkte morty

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Zo Feb 11, 2007 15:44

Shit man :shock: ......the worst nightmare for a Miniac :twisted:

Sommige mensen denken toch dat ze alleen op de baan zijn, je kan soms geen ogen genoeg hebben..

Al een geluk dat je zelf ongedeerd bent en wat je MINI betreft hopen we voor het beste he

Luc & Caro

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Zo Feb 11, 2007 15:52

amai seg das verschieten :cry:
hopelijk komt het allemaal snel in orde!!!
sterkte

Davide
MINI Fan

Berichtdoor Davide » Zo Feb 11, 2007 16:05

dat is pech hebben :?
ik neem die bocht bna dagelijks, en jah, af en toe staat er eentje in de kant op die vangrail. En geluk dat die vangrail er is, anders tuimel je nog een tiental meter lager in dat waterbassin.
Veel sterkte!

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Feb 11, 2007 18:08

oow man das straf... :cry:
gelukkig heb je wss nog enkel goede reflexen gehad...want het had veel erger kunnen zijn !!!
ben blij dat er géén lichamelijke schade is, hoe erg het ook voelt momenteel...je MINI zal wss toch wel gemaakt kunnen worden ... :?
enfin veel succes de komende dagen !!!

Terug naar “General MINI Talk”