2e geval wie betaalt de factuur ? :s

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
Tom
MINI Driver

2e geval wie betaalt de factuur ? :s

Berichtdoor Tom » Zo Apr 15, 2007 11:57

Tijdje geleden kwam er een gepiep/gekraak van men zetel uit, zeer enerverend als je een bocht nam. Dus binnen gedaan en laten maken, denk ik nix of toch bijna niets moeten betalen, rij buiten in orde. Ongeveer maand erna hupla terug hetzelfde ! Dus ik terug binnen, voor ik hem binnen doe vraag ik om even een seintje te geven als het me wat ging kosten.

Goed, geen enkel probleem, wordt genoteerd.

Dag erop ga ik hem terughalen, vraag aan de receptie om factuur te betalen, maar zoals gewoonlijk was deze nog niet opgesteld :roll: Dus ik vraag of ze al kunnen zien hoeveel het gaat zijn (daar ik het als student niet aangenaam vind om maand achteraf ineens een onverwachte kost te zie binnenkomen) zodanig dat ik niet achterover val. Nu goed, hun antwoord was: Kan dit niet direct vertelle, ma zal wel meevalle want is commerciële tussenkomst tom dus moet u ni ongerust maken .. (Morty stond erbij en moest nog lachen met "geruchten" in het dashboard want die kwamen wel meer voor (d'uuuuuh) bij mini)

Ikke vervolgens met gerust hartje en een niet meer piepende zetel (tot op heden nog steeds niet :D ) naar huis gebold.

Nu ongeveer maand later krijg ik factuur in de bus 225€ ZONDER commerciele tussenkomst !

Dit ben ik echt niet van plan te dokken (als je ziet dat je voor een goeie 500€ een nieuw of zo goed als nieuw ledereen interieur vind op internet, compleet dan ! )

én dat ik had gevraagd als het redelijk wa zou kosten om dit eerst telefonisch te laten weten (vind 225€ redelijk veel voor gepiep op te lossen)
én dat ze me bij afhaling hadden gezegd dat er commerciële tussenkomst aan te pas kwam !

Dus ik na men examens naar centrauto en het hun voorgelegd : werd eigelijk simpelweg afgewimpeld door de mensen, ze gaven dit in in de pc om commerciele tussenkomst aan te vragen, en zouden me iets laten weten. Zo gezegd zo gedaan; enkele dagen later krijg ik telefoontje dat er geen tussenkomst werd toegestaan .. ben ik vet mee ?!?!

Iemand enig idee wat ik kan doen ? of zou moeten doen ?

Alvast bedankt !

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Zo Apr 15, 2007 12:17

altijd dezelfde zever bij mini...

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Apr 15, 2007 12:27

Wat ik zou doen : gene rotte euro betalen ......
Er werd reeds een herstelling uitgevoerd die je hebt betaald.
Nu doet het probleem zich terug voor, dus zie ik dat als een
garantie-herstelling op een herstelling. Had men van de eerste
keer de herstelling correct uitgevoerd, had je niet terug moeten
gaan en hadden ze ook geen faktuur meer hoeven te sturen.
Of het zou moeten zijn dat ze d'r nu een volledig nieuwe zetel
hebben ingestoken. Dan zou ik het nog kunnen aanvaarden.

Tom
MINI Driver

Berichtdoor Tom » Zo Apr 15, 2007 12:48

Volledig met je eens Wally, maar ja, zij sturen gewoon nog enkele rappels en dan een deurwaarder aan men deur en uiteindelijk kan ik het alsnog betalen met de nodige extra kosten :s

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Apr 15, 2007 14:02

snans schreef:altijd dezelfde zever bij mini...

Da's ook niet waar. Je kan en mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Ikzelf heb ook al enkele herstellingen moeten laten uitvoeren, hetzij overduidelijk
onder garantie, hetzij een herstelling (aanpassing) op een reeds eerder uitgevoerde
herstelling. En steeds werd er correct gehandeld wat betalingen betreft. Je kan
natuurlijk altijd blijven muggenziften, een wagen kan niet splinternieuw blijven, hé.
Dus dat "gezever bij Mini" zal je ook wel bij andere merken terugvinden. Zoals
je ook bij andere merken dealers hebt die correct zullen afhandelen.

@ Tom : na een herstelling bij de dealer, wordt je normaalgezien opgebeld
door één of andere Mini-man die je vraagt om je mening te geven over de
verleende service en tevredenheid over de gedane werken. Je kan dan
misschien even je verhaal doen, je weet maar nooit.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Apr 15, 2007 21:40

Wally schreef:Wat ik zou doen : gene rotte euro betalen ......
Er werd reeds een herstelling uitgevoerd die je hebt betaald.
Nu doet het probleem zich terug voor, dus zie ik dat als een
garantie-herstelling op een herstelling. Had men van de eerste
keer de herstelling correct uitgevoerd, had je niet terug moeten
gaan en hadden ze ook geen faktuur meer hoeven te sturen.
Of het zou moeten zijn dat ze d'r nu een volledig nieuwe zetel
hebben ingestoken. Dan zou ik het nog kunnen aanvaarden.

das ook mijn gedacht !!
garantie op herselling ligt wel gevoelig...maar gezien de minieme tijdspanne tussen beide mankementen...moet dit toch te verdedigen zijn !!!!

snans schreef:altijd dezelfde zever bij mini...

lijkt me iets te makkelijk als comment snans... [-X
is bij elk ander merk hetzelfde !! je krijgt tegenwoordig niets meer gedaan zonder de nodige moeite :evil:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Zo Apr 15, 2007 21:45

No pain No game is overal hetzelfde om iets gedaan te krijgen.

MAAR den Dino zou ook geen rotte betalen no way niet als er idd maar een goei maand tussen zit.

Blijven aanhouden en Mini Belgium contacteren mss dat zij er iets aan kunne bijdragen,ben niet zeker maar je kan het altijd proberen.

In elk geval succes maat ge moet het maar voorhebben.

Tom
MINI Driver

Berichtdoor Tom » Ma Apr 16, 2007 8:07

Ok kzal nog maar eens langs centrauto passeren :(

Ben ik nu cheapass dat ik zeg dat dat overdreven is 225€ voor dat gevalletje ? Of moet ik dat maar aanvaarden ? (Weet dat je bmw betaalt ma toch)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Apr 16, 2007 10:05

in mijn ogen niet !!
je hebt een herstelling laten uitvoeren... :?
zij hebben hun werk niet goed gedaan... :x
zij moeten opdraaien voor de xtra kosten... :idea:

is volgens mij pure menselijke logica... :grin:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 16, 2007 10:29

Eerst even langs centerauto om het op een deftige, beschaafde en correcte manier proberen op te lossen. Ik denk nu ook wel zoals hier verschillende keren werd aangehaald dat je enkele heel sterke argumenten hebt om hier eens een hartig gesprek over te hebben. En als ze ni willen toegeven zou ik ne klachtenbrief schrijven naar Mini Belgium. Dan hebben zij misschien nog wel de correctheid om tussen te komen om tot een oplossing te komen. Ik zou persoonlijk ni zo maar de facturen laten binnenkomen en er niet op reageren want da zou zich wel eens tegen u kunnen keren. Gewoon op uw strepen staan.

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Ma Apr 16, 2007 10:32

Trouwens wat in godsnaam hebben die allemaal vervangen en hoe lang zijn ze der mee bezig geweest om tot een factuur van 225 euro te komen.....??????

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Ma Apr 16, 2007 10:44

Tom schreef:Ben ik nu cheapass dat ik zeg dat dat overdreven is 225€ voor dat gevalletje ? Of moet ik dat maar aanvaarden ? (Weet dat je bmw betaalt ma toch)

Geloof het of niet, maar die 225 valt nog mee... Ik heb deze winter een 500 euro betaald voor wat gepiep en gekraak (A-pillar linksvoor, C-pillar rechtsachter en zetels) en enkel die A-pillar was daarvoor opgelost. Toen ik achteraf ging voor een testrit om de overgebleven geluiden te beluisteren en de factuur te bespreken werd het allemaal afgedaan als normaal, omdat de Mini zo hard afgeveerd is... Dat konden ze misschien ook besluiten voor ze die 10 nutteloze werkuren factureerden. Maar goed, mij er dan maar bij neergelegd en betaald.

Achteraf geprobeerd om zelf eens naar de oorzaak van de geluiden te zoeken. Vooral dat aan de C-pillar is zeer vervelend. Sla mijn "Mini Cooper Service Manual" open om te kijken hoe je best de trim panels daar verwijderd en ik lees: "C-pillar trim is destroyed when removed. Be sure to have a new trim on hand before attempting to remove."
Mailtje naar de BMW-mannen met de vraag hoe zij die C-pillar trim verwijderd hebben zonder hem te beschadigen (want die heeft nooit op een factuur gestaan, geen van beide keren dat de Mini daarvoor is binnen geweest). Nuja, als je er 10 uur voor uittrekt moet dat misschien wel lukken 8) Krijg ik droogweg volgende antwoord:

Beste,

Wij betreuren het ganse verloop, ondanks uw en onze inspanningen lukt het niet om alle bijgeluiden volledig weg te werken.
Toch bedankt voor het vertrouwen,
mvg,

Dan maar opgegeven... En ik denk dat ik voortaan weer bij mijn ouwe getrouwe kleine zelfstandige garagist ga. Bij Daeninck behandelden ze mij als kleine tweedehands Mini rijder al meteen als een stuk vuil. En de nieuwe grote superdeluxe en prachtige Verstraeten geeft toch ook niet meer de service van het kleine Dekkers van vroeger... Jammer maar helaas.

Om samen te vatten: Veel succes!! Maar ik vrees dat het uit eigen zak zal te betalen zijn :?

Geluiden zijn trouwens om een of andere vreemde reden altijd minder hoorbaar als er een BMW-mechanieker achter het stuur zit :wink: Misschien moeten we gewoon allemaal die opleiding gaan volgen :D

edit:
Door dit hier te lezen en er op te reageren loop ik weer ambetant over mijn eigen rammelproblemen :roll: :wink:
Dangixxer schreef:En als ze ni willen toegeven zou ik ne klachtenbrief schrijven naar Mini Belgium.

Daar al een paar keer aan gedacht. Ga het nu ook effectief eens doen. Al is het intussen een paar maand geleden... Helpt het niet meer voor mijn geval, misschien haalt het iets uit voor de toekomst... Iemand een idee waar je die klachtenbrief naartoe moet sturen. Op mini.be vind je niet direct contact-info.

Tom
MINI Driver

Berichtdoor Tom » Ma Apr 16, 2007 12:11

Tsjoert schreef:Door dit hier te lezen en er op te reageren loop ik weer ambetant over mijn eigen rammelproblemen :roll: :wink:
Dangixxer schreef:En als ze ni willen toegeven zou ik ne klachtenbrief schrijven naar Mini Belgium.

Daar al een paar keer aan gedacht. Ga het nu ook effectief eens doen. Al is het intussen een paar maand geleden... Helpt het niet meer voor mijn geval, misschien haalt het iets uit voor de toekomst... Iemand een idee waar je die klachtenbrief naartoe moet sturen. Op mini.be vind je niet direct contact-info.

Idem :)

Ben zoals gezegd reeds naar BMW geweest, met de bedoeling dit in vrede op te lossen (ben er voor de rest tevreden en wil der dus maw graag terugkomen ook .. ) maar zoals ik zei werd ik gewoon afgewimpeld 'we kunnen geen tussenkomst geven' nu dit is maar 1 van de verschillende aspecten die me dwarszitten ..

Dus misschien best een hogerhand gaan zoeken ..

Las hier ook ergens ook iets van tussenkomst minishop dat die ook al bemiddeld hebben bij problemen ? Of ben ik dan verkeerd ?

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Ma Apr 16, 2007 12:19

Weigeren te betalen! Het kan niet zijn dat je een herstelling laat uitvoeren, dit na een maand terug defect is en je dan moet betalen. Heb je een pm gestuurd.
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Tom
MINI Driver

Berichtdoor Tom » Ma Apr 16, 2007 12:25

wazowski schreef:Heb je een pm gestuurd.

Waarvoor dank :D

Tazke
MINI Freak

Berichtdoor Tazke » Ma Apr 16, 2007 22:47

ken dat gevoel, kzit ook met dat gekraak is al 2 keer binnen geweest in garantie, 2 jaar terug en een jaar terug en nog steeds dat probleem, nu ik zeg dat nog ne keer dit jaar dat dat al jaren aansleept, nu ja, grondige controle, handschoenkastje controleren ( maw effe open en dicht gedaan ) 60 euro, totale factuur + onderhoud kzit al aan 350 euro, nu heb ik nog steeds geen factuur gekregen, juist die werkplaatsfactuur maar die telt niet zeker dacht ik, is nu al enkele weken geleden :) mischien vergeten :)

nochtans bij dejonckheer in roeselare gedaan, kan een feest geven van in de miljoenen maar dan rekent em wel z'n klanten dubbel aan :(

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Di Apr 17, 2007 5:20

tsjoert schreef:Vooral dat aan de C-pillar is zeer vervelend. Sla mijn "Mini Cooper Service Manual" open om te kijken hoe je best de trim panels daar verwijderd en ik lees: "C-pillar trim is destroyed when removed. Be sure to have a new trim on hand before attempting to remove."

strange... ik zou ni weten wat ik "ge-destroyed" heb aan mijn C-stylen toen ik ze beide (L+R) eraf moest halen om m'n antenne-voet te vervangen... het is niet op ne wip en al gauw gebeurd, maar het is te doen...
Achterbank er volledig uit, zetelleuningen eruit, achterzijkanten deraf daarna C-stylen deraf...

maar kom on topic nu even...

ik was al aan't twijfelen om naar centrauto te gaan voor onderhoud omdat iedereen er toch "zó" content van is. maar nu ik dit hoor lijkt men beslissing om bij jorssen schoten te blijven redelijk standvastig...

hopelijk komt het voor jouw nog in orde dude...

grts Braxx

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Di Apr 17, 2007 10:25

braxx schreef:strange... ik zou ni weten wat ik "ge-destroyed" heb aan mijn C-stylen toen ik ze beide (L+R) eraf moest halen om m'n antenne-voet te vervangen... het is niet op ne wip en al gauw gebeurd, maar het is te doen...
Achterbank er volledig uit, zetelleuningen eruit, achterzijkanten deraf daarna C-stylen deraf...

Efkes terug hier op doorgaan: Tell me how. Pleaease :o ;)

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Di Apr 17, 2007 12:17

tsjoert schreef: Tell me how. Pleaease

je hebt PM

ps: ik heb wel nen MCS van 2006 hé ik weet niet of er daar verschillen opzitten hé

Tom
MINI Driver

Berichtdoor Tom » Wo Apr 18, 2007 0:37

Hey Braxx,

Ondanks dit voorval kan ik je zeker de overstap van Jorssen naar Centrauto aanraden ! Dit is hier in het Antwerpse ook bekend .. Dat Jorssen zeer hard profiteert van de rijke onwetenden van omstreken die niet op een euro zien .. Offerte voor ons moeder hare bmw lag daar bij bestelling ook stuk hoger dan bij centrauto + Dat centrauto (normaal gezien :p) zeeeer goede service besteed aan zen klanten !

Terug naar “Problemen en fouten”