cooper by sscooper

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Dec 03, 2007 18:09

minibandit schreef:ik snap dat eigenlijk niet goed van die winterbanden... :?
ik rij onderstussen al enkele jaren met de auto en heb eigenlijk nog nooit speciale winterbanden gehad !!!
en heb ze eigenlijk nog niet echt gemist...belgië is géén winterbandenland,
volgens mij zijn dat idd xtra kosten die niet hoeven :oops: :shock:

Ik denk dat hier vooral speelt dat je nog nooit het verschil gemerkt hebt in rijden met winterbanden of zomerbanden in de winterperiode hier. België is idd geen winterbandenland zoals duitsland of oostenrijk. De winterbanden die hier verkocht worden zijn dan ook niet de winterbanden pur sang zoals die in die landen. Maar het verschil is immens groot eens de temperaturen onder de 7° komen. Veel mensen denken ook dat winterbanden sneeuwbanden zijn, maar niets is minder waar. Met winterbanden kan je wel in de sneeuw rijden, maar de hoofddoelstelling ervan is om bij koudere en vooral natte omstandigheden een optimale grip te geven, en daarmee dan ook de remafstand te verkorten.
De rubbersamenstelling is zo dat die onder die temperatuur toch nog soepel blijft en veel grip geeft. De inkepingen zijn ook zodanig gemaakt dat ze vlotter water en vuiligheid kunnen afvoeren, en zodanig dat de lamellen zich kunnen "vastbijten". De rubbersamenstelling van zomerbanden is heel anders. Die geven bij lagere temperaturen veel minder grip. Daarom ook dat winterbanden eens dat de temperaturen constant weer boven de 10° blijven eraf gehaald moeten worden, omdat ze bij die hogere temperaturen anders veel te vlug zouden slijten. Als je natuurlijk heel het jaar op zomerbanden rijdt pas je je rijstijl automatisch geleidelijk aan aan de winterperiode, eigenlijk zonder dat je het beseft. Daarmee dat de meesten vinden dat winterbanden niet nodig zijn. Als je midden in de koude periode ineens omschakelt naar winterbanden zal je het verschil zeker merken.
En duur, tja, ze zijn iets duurder dan zomerbanden, maar terwijl je winterbanden opliggen verslijten dan ook je zomerbanden niet, en gaan deze dan eigenlijk ook "langer" mee. Dus veel extra kosten doet het eigenlijk niet.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Dec 03, 2007 18:17

varavital schreef: Daarom ook dat winterbanden eens dat de temperaturen constant weer boven de 10° blijven eraf gehaald moeten worden, omdat ze bij die hogere temperaturen anders veel te vlug zouden slijten. Als je natuurlijk heel het jaar op zomerbanden rijdt pas je je rijstijl automatisch geleidelijk aan aan de winterperiode, eigenlijk zonder dat je het beseft. Daarmee dat de meesten vinden dat winterbanden niet nodig zijn. Als je midden in de koude periode ineens omschakelt naar winterbanden zal je het verschil zeker merken.
En duur, tja, ze zijn iets duurder dan zomerbanden, maar terwijl je winterbanden opliggen verslijten dan ook je zomerbanden niet, en gaan deze dan eigenlijk ook "langer" mee. Dus veel extra kosten doet het eigenlijk niet.

net wat ik bedoel...hoeveel dagen is het hier effectief minder dan 10°c... :D
ik zal er eens over denken als de banden op m'n huidige wintervelgen aan vervanging toe zijn !!
maar heb toch serieuze twijfels of ze hun geld (meerprijs) hier in België waard zijn... :?

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Dec 03, 2007 18:36

minibandit schreef:net wat ik bedoel...hoeveel dagen is het hier effectief minder dan 10°c... :D
ik zal er eens over denken als de banden op m'n huidige wintervelgen aan vervanging toe zijn !!
maar heb toch serieuze twijfels of ze hun geld (meerprijs) hier in België waard zijn... :?

In principe, afhankelijk van het weer natuurlijk, kan je winterbanden (ook wel M&S banden genoemd) hier in belgië gebruiken van ongeveer begin november tot ongeveer half maart. Pakweg 1/3 van het jaar dus dat je je zomerbanden spaart.

En ze zijn hun geld in die periode meer dan waard, ik spreek uit ondervinding :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Ma Dec 03, 2007 18:41

Ok..zoals ik al zei...als de huidige set op m'n wintervelgen versleten is...maareuhm
ik als leek op het gebied van winterbanden...heb je suggesties... :oops:
waar moet ik op letten bv !!

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Dec 03, 2007 19:01

minibandit schreef:Ok..zoals ik al zei...als de huidige set op m'n wintervelgen versleten is...maareuhm

Zeker genoeg lamellen om goed grip te hebben. En verder eens rondneuzen in de autoboekskes. Rond deze tijd publiceren ze allemaal wel eens een vergelijkende test over winterbanden.
Ook op de site's van VAB en andere site's vind je nog veel uitleg over winterbanden.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Ma Dec 03, 2007 21:53

minibandit schreef:Ok..zoals ik al zei...als de huidige set op m'n wintervelgen versleten is...maareuhm

Ik heb op onze 15" velgen de Dunlop SP Wintersport M3 opliggen ,supperband en oogt nog sportief ook, ga maar eens op hun site kijken.
Ik heb 470 euro betaald alles in.

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Dec 03, 2007 23:30

je vind idd deze tijd veel vergelijkende tests in autobladeren... :P

heb er zo 4 verschillende tests doorlezen en ze vertellen natuurlijk allemaal iets anders, buiten de 1 ste plaats is zoe goe als idem :o :roll: ... maar mn bandenboer zei me dat die toyo's echt wel goed zijn zeker voor hun scherpe prijs en degelijkheid... de dunlops kwamen zeer duur uit vond ik :shock: .... de band die de beste punten kreeg in 3 van de 4 boekjes was " Vredestein snowtrac 2" jammer genoeg ni te krijgen in 17 duims.... :cry: en deze band is echt veel te duur vond ik, kwam op meer dan 200 eur per band.... :shock: :D teveel van het goede!!

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Wo Dec 05, 2007 23:57

Op http://www.mijnwinterband.be/ vind je ook nog een beetje uitleg, zeker ook bij het hoofdstukje winterbanden, o.a. HIER.
HIER nog een test van winterbanden.

RUSOR
MINI-aholic

Berichtdoor RUSOR » Do Dec 06, 2007 12:04

Hoi,
Ik ben wel overtuigd van winterbanden. Maar voor het voertuig waar ik het meeste mee rijdt (ook in de winter) bestaan geen winterbanden. Nogthans met mijn motor voel je direct wanneer de temperaturen onder een bepaalde temperatuur zakt. De grip verdwijnt en zelfs gewoon optrekken zorgt voor een spinnend achterwiel. Dit komt gewoon omdat de rubber niet meer soeppel is. En bij een goede winterband blijft dat wel zo. Staat daar natuurlijk tegenover hoeveel dagen op een jaar gaat de temperatuur zo laag dat je winterbanden optimaal kunt gebruiken.
Als ik een extra setje wielen zou kopen dan zou ik kiezen voor een setje met winterbanden. Maar een auto blijft een gebuiksvoorwerp (lees noodzakelijk kwaad) en dus blijven ook mijn wielen gewoon tijdens de winter zitten. Als die niet tegen kunnen zijn dat slechte wielen .

Groetjes Danny

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Wo Dec 19, 2007 13:08

dit weekend met het mooie weer nog een paar plaatjes gaan schieten van mn Mini! hier zijn ze.. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Dec 19, 2007 17:10

mooi fotookes jongens!!!
toffe locatie trouwens

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Wo Dec 19, 2007 18:00

Goe!! :grin:

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Wo Dec 19, 2007 18:22

Nice pics, met een zeer grote voorkeur voor de laatste ...... =D>

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Dec 19, 2007 18:38

idd die laatste... =P~ ...dikke pijpjes, ik denk aan de putten van Walem... :P :wink:

kleinen_joris
MINI-aholic

Berichtdoor kleinen_joris » Wo Dec 19, 2007 19:36

Nice pics!!!

Nu nog met de witte velgjes aan het rondtoeren 8)

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Wo Dec 19, 2007 22:31

Mooie reeks. =D>

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Wo Dec 19, 2007 22:46

kleinen_joris schreef:Nice pics!!!

Nu nog met de witte velgjes aan het rondtoeren 8)

merci iedereen voor de reacties! die laatste is idd supper goe!! je ziet goed dat er leds lampjes insteken.. 8) :grin: alè kben over allemaal zeer content... 8)
die locatie aan de putten was idd echt supper bij zonsondergang... :P

die wittes spokes zijn mijn wintervelgen geworden... en in de zomer komen er mn andere terug onder... iets specialers dan de s spokes :grin:

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Dec 20, 2007 7:36

Wally schreef:Nice pics, met een zeer grote voorkeur voor de laatste ...... =D>

Inderdaad, die draagt samen met de 7e foto (met die lichten) mijn voorkeur.

1e locatie haven
2e locatie Metropolis
3e locatie putten Walem

Die putten is idd een zeer mooie locatie, ga daar nog wel eens terug binnenkort

eriks
MINI Master

Berichtdoor eriks » Do Dec 20, 2007 9:01

Knappe pics, mooi gedaan.
Als positieve commentaar bedoelt :
Mijn voorkeur is foto 1 als die wat wordt gecropt. Is een foto waar veel inzit vind ik en nog veel uit te halen is !

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Dec 20, 2007 9:16

die heeft steven zelf genomen met zijn compact :)

Terug naar “Show & Shine - MINI”