Link removed

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Di Apr 15, 2008 8:43

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Di Jun 17, 2008 7:58

Andy, heb je al tijd gehad om de AFE te testen ?

Want ik dacht die zal binnen de 2 dagen wel een volledig testverslag plaatsen, maar blijkbaar nog niks :)

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Di Jun 17, 2008 11:58

Morty schreef:Andy, heb je al tijd gehad om de AFE te testen ?

Want ik dacht die zal binnen de 2 dagen wel een volledig testverslag plaatsen, maar blijkbaar nog niks :)

ja, dit zijn we niet gewoon van hem... :-k

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Za Jun 21, 2008 10:07

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morty
Founder
Berichten: 9062
Lid geworden op: 18 Sep 2003
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor Morty » Zo Jun 22, 2008 16:05

Dat is blijkbaar wederom deftig getest zo te zien. :)

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Zo Jun 22, 2008 16:10

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Zo Jun 22, 2008 16:18

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Za Nov 15, 2008 17:29

Wij hebben jaren geleden bij Heinz ook allerlei filters getest , maar ik blijf erbij dat je het beste resultaat hebt op deze wagens met de luchtfilter zo dicht mogelijk bij de gasklep , daarom onze montage van de BMC kelk rechtstreeks op het gasklephuis.

We hebben ook heel wat constructies met airboxen getest , maar uiteindelijk kreeg je daarmee iets meer pk , maar minder respons in lage toeren. Tevens , eenmaal de wagen in beweging krijg je voldoende koude lucht binnen dat je geen afschermkap meer nodig hebt . Enkel voor stoplichtsprintjes kan het interessant zijn :wink:

Wij hadden het allebeste resultaat met een geflowd gasklephuis en bewerkte inlaatkanalen , maar dit kwam op een +-1400 euro :cry: dus dat hebben we maar laten vallen , voor die 5 pk extra was dat iets te duur.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Zo Dec 07, 2008 12:48

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
minibandit
MINI Nutter
Berichten: 5999
Lid geworden op: 28 Nov 2005
Locatie: Kontich
Contact:

Berichtdoor minibandit » Zo Dec 07, 2008 19:13

betekenisvol filmke... :wink:
btw have fun with the new powerbomb :grin: :wink:

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Zo Dec 07, 2008 19:14

Link removed
Laatst gewijzigd door Der Abt² op Ma Dec 17, 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Zo Dec 07, 2008 19:50

ATHbruno schreef:Wij hebben jaren geleden bij Heinz ook allerlei filters getest , maar ik blijf erbij dat je het beste resultaat hebt op deze wagens met de luchtfilter zo dicht mogelijk bij de gasklep , daarom onze montage van de BMC kelk rechtstreeks op het gasklephuis.

We hebben ook heel wat constructies met airboxen getest , maar uiteindelijk kreeg je daarmee iets meer pk , maar minder respons in lage toeren. Tevens , eenmaal de wagen in beweging krijg je voldoende koude lucht binnen dat je geen afschermkap meer nodig hebt . Enkel voor stoplichtsprintjes kan het interessant zijn :wink:

Wij hadden het allebeste resultaat met een geflowd gasklephuis en bewerkte inlaatkanalen , maar dit kwam op een +-1400 euro :cry: dus dat hebben we maar laten vallen , voor die 5 pk extra was dat iets te duur.


http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=3380&start=60

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Wo Dec 10, 2008 16:03

Der Abt² schreef:
ATHbruno schreef:Wij hebben jaren geleden bij Heinz ook allerlei filters getest , maar ik blijf erbij dat je het beste resultaat hebt op deze wagens met de luchtfilter zo dicht mogelijk bij de gasklep , daarom onze montage van de BMC kelk rechtstreeks op het gasklephuis.

We hebben ook heel wat constructies met airboxen getest , maar uiteindelijk kreeg je daarmee iets meer pk , maar minder respons in lage toeren. Tevens , eenmaal de wagen in beweging krijg je voldoende koude lucht binnen dat je geen afschermkap meer nodig hebt . Enkel voor stoplichtsprintjes kan het interessant zijn :wink:

Wij hadden het allebeste resultaat met een geflowd gasklephuis en bewerkte inlaatkanalen , maar dit kwam op een +-1400 euro :cry: dus dat hebben we maar laten vallen , voor die 5 pk extra was dat iets te duur.


http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=3380&start=60


heb dat topic al 3 keer gelezen , maar begrijp nog steeds niet wat je wil zeggen hoor :roll:

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Wo Dec 10, 2008 18:11

ATHbruno schreef:
Der Abt² schreef:
ATHbruno schreef:Wij hebben jaren geleden bij Heinz ook allerlei filters getest , maar ik blijf erbij dat je het beste resultaat hebt op deze wagens met de luchtfilter zo dicht mogelijk bij de gasklep , daarom onze montage van de BMC kelk rechtstreeks op het gasklephuis.

We hebben ook heel wat constructies met airboxen getest , maar uiteindelijk kreeg je daarmee iets meer pk , maar minder respons in lage toeren. Tevens , eenmaal de wagen in beweging krijg je voldoende koude lucht binnen dat je geen afschermkap meer nodig hebt . Enkel voor stoplichtsprintjes kan het interessant zijn :wink:

Wij hadden het allebeste resultaat met een geflowd gasklephuis en bewerkte inlaatkanalen , maar dit kwam op een +-1400 euro :cry: dus dat hebben we maar laten vallen , voor die 5 pk extra was dat iets te duur.


http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=3380&start=60


heb dat topic al 3 keer gelezen , maar begrijp nog steeds niet wat je wil zeggen hoor :roll:


Dat is een bizar antwoord voor iemand die bij een tuner werkt.
De mensen die deze topic lezen zullen zonder twijfel alles begrijpen.

Groeten

Der Abt

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Do Dec 11, 2008 9:54

leg het mss liever nog eens uit , want heb het ondertussen nogmaals gelezen en weet nog steeds niet wat juist het probleem is. Je hebt een aantal filters getest en van de ene ben je al meer tevreden dan de andere , ik persoonlijk blijf erbij dat prijs/pk/respons de BMC de beste keuze is. Als ik een mini had twijfelde ik geen seconde , een open BMC erop en rijden maar.....

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Do Dec 11, 2008 15:35

ATHbruno schreef:leg het mss liever nog eens uit , want heb het ondertussen nogmaals gelezen en weet nog steeds niet wat juist het probleem is. Je hebt een aantal filters getest en van de ene ben je al meer tevreden dan de andere , ik persoonlijk blijf erbij dat prijs/pk/respons de BMC de beste keuze is. Als ik een mini had twijfelde ik geen seconde , een open BMC erop en rijden maar.....


Je kan mijn antwoord vinden in de andere topic.
Of beter nog, lees misschien die mails eens die ik meer dan een jaar terug naar jullie stuurde.

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Do Dec 11, 2008 17:15

mijn email is bruno@autotuneheinz.be , heb van jou nooit enige mail ontvangen :roll:

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Do Dec 11, 2008 17:40

ATHbruno schreef:mijn email is bruno@autotuneheinz.be , heb van jou nooit enige mail ontvangen :roll:


En zo begint de te verwachten ontkenningsfase.

Ik heb op 12/11/07 om 20u35 naar info@autotuneheinz.be een e-mail verzonden en ook één naar stijn@autotuneheinz.be op 13/11/07 om 9u57.
Ik kan dit exact zeggen omdat ik nu naar de mails aan het kijken ben.
Ik heb op deze mails geen antwoord ontvangen.

Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd op 24/11/07.
Terug geen antwoord gekregen.

Voordien kreeg ik wel altijd antwoord wanneer ik een mail stuurde naar één van deze e-mail adressen.

Gebruikersavatar
ATHbruno
MINI Driver
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 Nov 2008

Berichtdoor ATHbruno » Do Dec 11, 2008 17:47

Der Abt² schreef:
ATHbruno schreef:mijn email is bruno@autotuneheinz.be , heb van jou nooit enige mail ontvangen :roll:


En zo begint de te verwachten ontkenningsfase.

Ik heb op 12/11/07 om 20u35 naar info@autotuneheinz.be een e-mail verzonden en ook één naar stijn@autotuneheinz.be op 13/11/07 om 9u57.
Ik kan dit exact zeggen omdat ik nu naar de mails aan het kijken ben.
Ik heb op deze mails geen antwoord ontvangen.

Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd op 24/11/07.
Terug geen antwoord gekregen.

Voordien kreeg ik wel altijd antwoord wanneer ik een mail stuurde naar één van deze e-mail adressen.


Ok , zal het meteen doorgeven aan Heinz zelf en er onze verkoper Stijn over aanspreken, die 2 mailadressen worden door hem beheerd. Ik ben zeker niet in de ontkenningsfase , jij gaat er toch niet om liegen , ik twijfel er dan ook geen minuut aan dat je mails naar ons hebt gestuurd. Ik heb die alleen nooit gezien , ontvangen of over gehoord . We begrijpen elkaar wel hopelijk.

Gebruikersavatar
Der Abt²
MINI Driver
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 Sep 2007

Berichtdoor Der Abt² » Do Dec 11, 2008 17:58

ATHbruno schreef:
Der Abt² schreef:
ATHbruno schreef:mijn email is bruno@autotuneheinz.be , heb van jou nooit enige mail ontvangen :roll:


En zo begint de te verwachten ontkenningsfase.

Ik heb op 12/11/07 om 20u35 naar info@autotuneheinz.be een e-mail verzonden en ook één naar stijn@autotuneheinz.be op 13/11/07 om 9u57.
Ik kan dit exact zeggen omdat ik nu naar de mails aan het kijken ben.
Ik heb op deze mails geen antwoord ontvangen.

Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd op 24/11/07.
Terug geen antwoord gekregen.

Voordien kreeg ik wel altijd antwoord wanneer ik een mail stuurde naar één van deze e-mail adressen.


Ok , zal het meteen doorgeven aan Heinz zelf en er onze verkoper Stijn over aanspreken, die 2 mailadressen worden door hem beheerd. Ik ben zeker niet in de ontkenningsfase , jij gaat er toch niet om liegen , ik twijfel er dan ook geen minuut aan dat je mails naar ons hebt gestuurd. Ik heb die alleen nooit gezien , ontvangen of over gehoord . We begrijpen elkaar wel hopelijk.


We begrijpen elkaar inderdaad.
Bedankt voor je research.

Ik hoop dat je mijn reactie kan begrijpen na zoveel tijd ...

Groeten

Der Abt


Terug naar “Engine & Performance”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast