Gisteren was het dan zo ver....De keuring!
Hier en daar op voorhand toch al wel enkele "aanpassingskes" gedaan om toch nog enigszins een kan te maken, maar den Bastuck bleef eronder. Het was ne gok maar met mijn E-keuring in de hand leek het mij wel het proberen waard. Ik had mij al op voorhand voorgenomen om op de keuring zelfs mijn gaspedaal ni aan te raken. Kwestie van zo weinig mogelijk de aandacht te trekken

Maar alleen al bij het aanschuiven was er al één van die mannen die mij in het oog had

En met een trillend linkervoetje is het ni makkelijk rijden op koppeling alleen
Ik had het geluk dat de mens die mij controleerde ne jonge sympathieke en heel voorzichtige kerel was. Hij zag natuurlijk direct dat mijnen uitlaat ni standaard was...Direct alle mogelijke papieren boven gehaald. En daar gingen wa dan. Remmentest, ophangingstest,...allemaal zonder verpinken. Mijn Xenons ook goed, maar daar informeerde hij toch wel effe of er een sproeisysteem op zat. Niet dat hij het getest heeft.
En dan de put. Ik hield mijn hart al vast. Ja dien uitlaat kreeg natuurlijk alle aandacht. Ze hebben der toch gemakkelijk 10 min mee bezig geweest. Papieren, kijken, checken, voelen, nog eens bezien....maar zonder er commentaar op te geven. "ok mijnheer, nu nog uw uitlijning...." Was ook allemaal ok....
Dan maar betalen he. En jawel!!! Een groen kaart en pas opnieuw keuren tegen aug 2010! Ik kon die madam daar al bekan een bees geven. Op alle certificaten nog wa stempelkes en 86.5 euro ophoesten. Maar eigenlijk kon mij da geen bal schelen.
Thuis die papieren nog eens bekeken. ...
Is toch precies allemaal wat natte vinger werk bij die keuring zenne
Ik heb betaald voor: ophanging, uitlaat, luchtfilter, zetels (ja Krist'l, die papieren werken dus

), voorbumper. Tot hiertoe ok! Maar den achterbumper is blijkbaar wel standaard voor hen....

En dan ook nog dak-en raampspoiler (what the f*ck is ne raamspoiler trouwens) die er bij nen S standaard op zit....Daar betaal ik voor iets wa ni zou gemoeten hebben, maar ja. Voor de mensen die met hun S'ke nog voor den eerste keer moeten gaan, u weze gewaarschuwd!
Gisteren namiddag dan al maar begonnen aan de ombouw en effe wel een mindere vaststelling gedaan. Motorsteun zo lek als een zeef

Een gekend probleem bij de faceliften en nu zit ik er ook mee. Ik kan mij ni van de overtuiging ontdoen, dat het misgegaan is tijdens de controle van de ophanging. (want zondag niks van gezien)
Al een nieuwe ondertussen besteld bij de garage en die zegt dat het allemaal niet zo heel duur is. We zien wel
Op naar de volgende aanpassingen nu ik effe gerust gelaten ga worden door al die keuringperikelen
LANG LEVE BASTUCK!