Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Jul 16, 2008 8:40

Xefke schreef:Vraag me wel af of de bastuck 2 pot wel luider zal zijn dan de stock uitlaat? Want die van bastuck gaat dan toch ook van pot A naar pot B naar buiten, terwijl de Milltek en de JCW gewoon gesplitst worden en de uitlaatgassen door pot A of door pot B gaan.
Het geluid van de milltek lijkt me ook iets dieper dan die van de Bastuck... maar ik heb natuurlijk nooit een bastuck met 2 potten gehoord hé... twijfel... twijfel... :)

Een verschil met de originele uitlaat gaat er zeker zijn he!
Het is dezelfde opstelling als bij de originele uitlaat, maar dan in inox en met minder demping in de pottekes he.
Trouwens een diameter van 63 mm (dus meer resonantie) en volgens mij is de originele kleiner

jbcola schreef:Voor 1 pot gaan Xefke!! Bastuck all the way :twisted:

Ferme machien Freek, knappe details!
Laat ons hopen dat je die Cusco aan een deftige prijs kan bemachtigen hé :wink:

Helemaal met je eens! :grin:
Ja die Cusco.....hoop dat het gaat lukken :roll:

sscooper schreef:de kleur van de xenons daar niks van commentaar op gekregen??

Nee over de kleur hebben ze niks gezegd!
En dan zit er bij mij nog een verschil op de twee lichten onderling he.... :oops: :grin:

Stafke schreef:Wat die sound betreft, ik zou voor een Miltek gaan :P
( VROM VROM ......... PLOP PLOP PLOP ) :grin:

Verschil moet er zijn he :wink: Dat maakt het net boeiend!
Ja dat ploppen mis ik toch wel een beetje sinds da mijne Bastuck eronder zit... :P :P :P :wink:

wannes schreef:ben eens benieuwd wat ze ooit van mijn JCW gaan zeggen op de keuring.. als ze al mijn oem stukken gaan aanzien als tuniing gaat dat dik in orde komen :grin:

Ik ben der zeker van dat ik mijn zetels buiten die "tuningkeuring" had kunnen houden als ik wat aangedrongen had en hen alles geëxpliceerd zou hebben, met prijslijsten en documentatieboekje (om zo aan te tonen dat het van MINI zelf is). Maar dat was voor mij zeker niet het belangrijkste op dat moment en vandaar dat ik mij der ook ni druk over gemaakt heb. Maar zoals ik al zei: opletten met al wat ze op het lijstje zetten....(dakspoiler :evil: :D :roll: :oops: :shock: :? )

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Jul 16, 2008 19:33

das goe nieuws maat !
kan me voorstellen dat ge deftig wat zweet hebt gelaten dien dag :lol:
en tjah die motorsteun...hopelijk blijft het zoals bij de meesten bij één keer en dan nooit meer hé :grin: 8)

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Wo Jul 16, 2008 22:23

Da's goei nieuws Freek ! En lees ik dat goed ? Hebben ze uwe motorsteun bij het testen verprutst ? :shock:

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Wo Jul 16, 2008 22:52

minibandit schreef:en tjah die motorsteun...hopelijk blijft het zoals bij de meesten bij één keer en dan nooit meer hé :grin: 8)

Hier is hij al 2 keer vervangen :?
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Do Jul 17, 2008 8:39

minibandit schreef:das goe nieuws maat !
kan me voorstellen dat ge deftig wat zweet hebt gelaten dien dag :lol:

zweete gelijk zot hemmek gedaan!
en de zon scheen dan nog vollenbak 8)

PEPI schreef:Da's goei nieuws Freek ! En lees ik dat goed ? Hebben ze uwe motorsteun bij het testen verprutst ? :shock:

Zondag voor de rit heeft de gunter mijn veerpootbrug er nog afgehaald omdat anders het chassisnummer niet leesbaar is en toen heb ik nikske gezien! En ik kan u verzekeren, ge kunt daar zomaar niet naastkijken. En het viel mij op dat tijdens de test van de ophanging, mijn bishke toch serieus op en neer bonsde.... Dus ik kan mij wel inbeelden dat als hij al voor 80% versleten was, dat door die hevige belasting, hij dan helemaal de geest gegeven heeft.... :roll:

wazowski schreef:
minibandit schreef:en tjah die motorsteun...hopelijk blijft het zoals bij de meesten bij één keer en dan nooit meer hé :grin: 8)

ECHT? :roll: Das toch echt een schande dan! Dan steken ze er toch onderdelen in die op ni velen trekken of die de "belasting" niet aankunnen. Bij U zal het echter allemaal onder garantie geregeld zijn veronderstel ik

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Do Jul 17, 2008 11:46

Dangixxer schreef:ECHT? :roll: Das toch echt een schande dan! Dan steken ze er toch onderdelen in die op ni velen trekken of die de "belasting" niet aankunnen. Bij U zal het echter allemaal onder garantie geregeld zijn veronderstel ik

Ben al blij dat ik de extra garantie genomen heb, zit zo nog 2 jaar veilig. Verwacht dat die het nog wel eens zal begeven. Laatste keer hadden ze het bij het groot onderhoud zelf ontdekt en vervangen (ik had het nog niet gemerkt). De eerste keer toen hij vervangen werd was het nog dezelfde bestelnummer als in 't begin, een nieuw of verbeterd design van die steunen leek er nog niet aan te komen...
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Do Jul 17, 2008 13:02

Alle.. ik hou m'n hart al vast voor de mijne... Binnen enkele weken is 't hier ook tijd voor een groot onderhoud...

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Do Jul 17, 2008 13:35

Xefke schreef:Alle.. ik hou m'n hart al vast voor de mijne... Binnen enkele weken is 't hier ook tijd voor een groot onderhoud...

een bekke geluk mee hebben he
en ge ziet dat het geen uitzondering is als het spel kapot gaat (alleen had ik het ook natuurlijk liever aan iets anders uit gegeven :roll: )

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Do Jul 17, 2008 13:45

aan die cusco strut :grin:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Do Jul 17, 2008 14:56

PEPI schreef:aan die cusco strut :grin:

die komter anders ook zenne :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Jul 17, 2008 19:08

wazowski schreef:

daarom ook dat ik "bij de meesten" gepost heb hé :grin:
alhoewel dit bericht voor mij en vele anderen wss toch nieuw is blijkbaar :shock: !!

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Do Jul 17, 2008 19:10

wazowski schreef:De eerste keer toen hij vervangen werd was het nog dezelfde bestelnummer als in 't begin, een nieuw of verbeterd design van die steunen leek er nog niet aan te komen...

leve de pré-facelift rubber blokskes :D
je kan mss eens vragen om deze te plaatsen 8) :wink:

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Do Jul 17, 2008 20:35

Ja, bij onze ouwe is dat ook nog nooit gaan lekken, toch nog voor iets goed zo'n oldtimer :grin:

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Vr Jul 18, 2008 0:05

Denk dat da bij de Pre-facelifts rubbere blokjes zijn (zo lees ik toch van Gunter)

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Vr Jul 18, 2008 8:38

Xefke schreef:Denk dat da bij de Pre-facelifts rubbere blokjes zijn (zo lees ik toch van Gunter)

Zo is dat!
facelift heeft wederom "hoogtechnologische" onderdelen gekregen dus met andere woorden....MIZERIE!

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Jul 18, 2008 18:20

Xefke schreef:Denk dat da bij de Pre-facelifts rubbere blokjes zijn (zo lees ik toch van Gunter)

idd...massief rubber :D
iets minder "stijf" waarschijnlijk, maar het kan ook niet gaan lekken :wink:

Xefke
MINI Master

Berichtdoor Xefke » Za Aug 02, 2008 3:32

Hoe zit dat hier eigelijk Freek
Zit er nu nog altijd zoveel chroom op uw S-express of heb je die jongste mod al geplaatst? 8)

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Za Aug 02, 2008 8:12

Xefke schreef:Hoe zit dat hier eigelijk Freek
Zit er nu nog altijd zoveel chroom op uw S-express of heb je die jongste mod al geplaatst? 8)

ja...oe zit da nu eigenlijk... :shock: 8) :?:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Sep 02, 2008 8:53

Het déchromeren gaat verder! Nadat ik de roosterkes bij Gilles had gezien, dan toch maar eens alle moed bij elkaar gegraaid en na veel raad en daad er zelf aan begonnen... :oops:

Dit resulteerde zoals ik oorspronkelijk gevreesd had in één groot fiasco :grin: (verkeerde combinatie van primer en lak, nen druiper waarop "den Bompa" jaloers zou zijn, veel te dik gespoten verf,....) Roosterkes waren met andere woorden hopeloos (en ik bespaar jullie de foto's :P ) Maar professionelen beweren dat dit ook niet meteen het makkelijkste onderdeel is om deftig te spuiten. Vele ronde kanten en het achterste stuk van het rooster zijn immers niet zo maar egaal te doen!

Dus wederom een nieuw setje besteld en herbegonnen vanaf 0, maar vooral met heel wat opgedane ervaring :D :D :D
En deze keer is het resultaat heel bevredigend (al moet ik wel eens zien dat binnen een maand al de verf er niet af ligt natuurlijk :roll: :? :D )

Hier een paar fotookes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stafke
MINI Master

Berichtdoor Stafke » Di Sep 02, 2008 9:01

Ziet er wel kap uit,
Vooral met dat klein beetje chroom rond de S :grin:

Terug naar “Show & Shine - MINI”