Intercooler R56

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
CBo
MINI Driver

Intercooler R56

Berichtdoor CBo » Wo Jul 09, 2008 14:55

Iemand ervaring met een Intercooler op zijn CooperS? Is het een voelbaar verschil? Verbruik?
Werd de cartografie herzien na't plaatsen van de intercooler?

http://www.jscspeed.com/mini_r56/interc ... a_fmic.htm

Afbeelding

ATHbruno
MINI Driver

Re: Intercooler R56

Berichtdoor ATHbruno » Di Nov 18, 2008 17:16

CBo schreef:Iemand ervaring met een Intercooler op zijn CooperS? Is het een voelbaar verschil? Verbruik?
Werd de cartografie herzien na't plaatsen van de intercooler?

Heb geen ervaring met deze intercooler omdat wij de Forge gebruiken , maar deze ziet er even degelijk uit.

De originele intercooler is echt wel te klein , zeker als je boven de 200pk wilt blijven , de inlaatluchttemperatuur stijgt dan al makkelijk naar +80°C en de ECU neemt dan turbodruk terug , op warme dagen of bij zware belasting voel je hem soms echt inhouden. Dit is meteen weg na het plaatsen van een andere intercooler. PK winst zo'n 10pk , maar de software moet aangepast worden ( je mag dan meer turbodruk rijden ).

Verrbuik blijft hetzelfde , en het verschil voel je uiteraard beter op warme dagen dan in de winter :wink:

groetjes
Bruno

dragon
MINI Driver

Berichtdoor dragon » Vr Nov 21, 2008 0:09

Hier se den Bruno, je mag mij zeker verwachten één van de komende ......? :D Momenteel ben ik al tevreden met de 210 pk die je eruit gekregen hebt. Maar een mens wordt alles te snel gewoon hé dus die intercooler en uitlaat komt er wel :wink: Als je een mooi prijsje maakt mss wel iets vroeger dan voorzien :wink:

ATHbruno
MINI Driver

Berichtdoor ATHbruno » Vr Nov 21, 2008 10:41

dragon schreef:Hier se den Bruno, je mag mij zeker verwachten één van de komende ......? :D Momenteel ben ik al tevreden met de 210 pk die je eruit gekregen hebt. Maar een mens wordt alles te snel gewoon hé dus die intercooler en uitlaat komt er wel :wink: Als je een mooi prijsje maakt mss wel iets vroeger dan voorzien :wink:

:D bel eens naar onze verkoper Stijn , zal hem zeggen dat hij een goede prijs moet maken voor u :wink:

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Vr Nov 21, 2008 10:45

ATHbruno schreef:
dragon schreef:Hier se den Bruno, je mag mij zeker verwachten één van de komende ......? :D Momenteel ben ik al tevreden met de 210 pk die je eruit gekregen hebt. Maar een mens wordt alles te snel gewoon hé dus die intercooler en uitlaat komt er wel :wink: Als je een mooi prijsje maakt mss wel iets vroeger dan voorzien :wink:

:D bel eens naar onze verkoper Stijn , zal hem zeggen dat hij een goede prijs moet maken voor u :wink:

werken jullie dan met "goede" en "slechte" prijzen... :shock: :roll:

ATHbruno
MINI Driver

Berichtdoor ATHbruno » Vr Nov 21, 2008 10:52

Dangixxer schreef:
ATHbruno schreef:werken jullie dan met "goede" en "slechte" prijzen... :shock: :roll:

nee , maar we werken wel met extra korting voor klanten die we al jaren kennen :wink:
dat is niet meer dan normaal :idea:

Overigens , zoals al gezegd is het doordat de pond momenteel zo goed staat dat je dezelfde stukken nu tot 20% goedkoper kan hebben als deze zomer .

groetjes
Bruno

Ps zal de prijs vragen aan onze verkoper en die hier posten

dragon
MINI Driver

Berichtdoor dragon » Vr Nov 21, 2008 16:08

ATHbruno schreef:

Ok zal ik doen 1 van de komende weken :wink:

ATHbruno
MINI Driver

Berichtdoor ATHbruno » Vr Nov 21, 2008 17:30

kost 599 euro die intercooler van forge

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Vr Nov 21, 2008 18:05

heb misschien ook wel interesse voor op mijne works.... en misschien ineens die sportcats ook dan?
we hebben het er al eens over gehad toen ik ermee bij jullie op de rollen stond :wink:

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Vr Nov 21, 2008 19:39

ATHbruno schreef:kost 599 euro die intercooler van forge

Toch plaatsing incl. ?

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Za Nov 22, 2008 0:16

ja en fotooke van mss?? :roll: :P intressting .. :?

ATHbruno
MINI Driver

Berichtdoor ATHbruno » Za Nov 22, 2008 10:44

forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=020102&product=FMINTR56

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Za Nov 22, 2008 12:49

voilà sé 8)

Afbeelding

Terug naar “Engine & Performance”