Stafke's Blue Lightning Clubman S

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
BRUGES_ELITE
MINI Regular
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 Jun 2009
Locatie: oudenaarde

Berichtdoor BRUGES_ELITE » Do Aug 06, 2009 21:49

ziet er echt super uit zo, een heel grote verbetering IMO

Gebruikersavatar
dogtown
MINI-aholic
Berichten: 370
Lid geworden op: 19 Okt 2006
Locatie: Gent - Sint Amandsberg

Berichtdoor dogtown » Do Aug 06, 2009 22:50

DE MAX !!!! echt super !!!

moet zeggen, ik had dit idee al in m'n hoofd van toen ik de clubman voor het eerst zag,
ben blij niet alleen te zijn en eindelijk zie ik eens het resultaat...

congratz !

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Do Aug 06, 2009 22:51

zit hier te spelen met een ideetje ( opgestoken door iemand ) :wink:
Wie ziet het ? :D

Wat denken jullie ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Do Aug 06, 2009 23:48

Bye Bye wipers :grin: vind 't super clean staan...
weet wel, als je ze weg haalt zal je de gaatjes blijven zien waar ze zaten... (tenzij je plamuurt en opnieuw spuit...)

BTW: Mag da voor de keuring, zo zonder achterwisser? want anders moetek nog ne nieuwe kopen tegen dan :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Aug 07, 2009 8:14

goei vraag..... :grin:
als ge uw ruiten achteraan 100% moogt verduisteren, kunt ge der toch ni meer doorzien....dus waarom zoude dan toch nog ne ruitenwisser moeten hebben om ze proper te houden...... :roll:

Gebruikersavatar
Minichael
MINI-aholic
Berichten: 635
Lid geworden op: 31 Mei 2008
Locatie: Paal-Beringen

Berichtdoor Minichael » Vr Aug 07, 2009 8:19

Op de keuring hebben ze er bij mij niks van gezegd dat hij eraf was...

Dus, doen Stefaan :grin:

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Aug 07, 2009 10:48

doen Staffe !!! ze werken toch niet naar behoren ... :? Ben benieuwd !

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Aug 07, 2009 11:30

zit alleen maar met het idee dat je daar die 2 gaatjes moet opvullen ..... ?

Gebruikersavatar
bjorn
MINI Driver
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 Aug 2009
Locatie: roeselare

Berichtdoor bjorn » Vr Aug 07, 2009 11:56

plaatje achterkant tegen lassen, en dan opvullen, maar niet te veel plamuursel gebruiken want meestal tijdens de winter springt dat kapot, als het niet goed is aangebracht.

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Aug 07, 2009 12:48

dat laten dicht lassen ben ik minder voor te vinden.
zou het graag in oorspronkelijke staat kunnen herstellen .... indien ooit nodig :)

Gebruikersavatar
koemans
MINI-aholic
Berichten: 515
Lid geworden op: 09 Feb 2009

Berichtdoor koemans » Vr Aug 07, 2009 12:55

met zo 2 tsjoepkes :P

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Aug 07, 2009 13:22

koemans schreef:met zo 2 tsjoepkes :P


Ja idd, en die dan spuiten :P

Gebruikersavatar
bjorn
MINI Driver
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 Aug 2009
Locatie: roeselare

Berichtdoor bjorn » Za Aug 08, 2009 11:13

ja die tjoepkes zijn dan wel veel beter

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Ma Aug 10, 2009 3:40

Stafke schreef:
koemans schreef:met zo 2 tsjoepkes :P


Ja idd, en die dan spuiten :P

Dat gaat dan wel nooit zo'n mooie cleane look geven als je zou krijgen bij dichtmaken hé :?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Ma Aug 10, 2009 9:48

dat is waar t'is dan ook dichtmaken of afblijven ....

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Aug 14, 2009 12:33

Nieuwe mod op komst, vandaag binnen gekregen, nu nog een plaatske zoeken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Aug 14, 2009 13:32

nu kunde ne keer beginnen met "echte" 0-100 accelaraties te meten he
(ni zo van: me ne chronometer in de hand gemeten doe nen JCW 0-100 in 6.7....) :wink:

goe gerief, maar da had ik u al verteld zeker.....?

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Aug 14, 2009 16:28

Dangixxer schreef:nu kunde ne keer beginnen met "echte" 0-100 accelaraties te meten he
(ni zo van: me ne chronometer in de hand gemeten doe nen JCW 0-100 in 6.7....) :wink:

goe gerief, maar da had ik u al verteld zeker.....?


T'was 6.5 :lol:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Di Aug 18, 2009 13:43

Vandaag een aantal testjes gedaan met het nieuwe speeltje " dashdyno "

( thnx to Smetje voor de medewerking :wink: )

Clubman Smetje Zonder grille in de scoop ( geen IC/chip )

- Temp. koellwater max 105 min 86 ( laagste wordt bereikt bij goed optrekken
Bij gewoon stadsverkeer 105 )
- Max Turbodruk met Sport knop gemeten : 0,87 bar
- Inlaat lucht 31° en bij optrekken tot 6 versnelling naar 45°

Dit alles gemeten bij 21,5 ° buiten temperatuur




Clubman Stafke met grille in de scoop ( wel IC/chip )

- Temp. koellwater max 108 min 93 ( laagste wordt bereikt bij goed optrekken
Bij gewoon stadsverkeer 104 )
- Max Turbodruk met Sport knop gemeten : 1,48 bar zonder sportknop 1.2 bar
- Inlaat lucht 27° en bij optrekken tot 6 versnelling naar 44°
(Valt wel op dat deze temp sneller zakt terug dan bij de gewone IC.)

Dit alles gemeten bij 23° buiten temperatuur ipv 21,5° !!


Clubman Stafke ZONDER grille in de scoop ( wel IC/chip )

- Temp. koellwater max 107 min 88 ( laagste wordt bereikt bij goed optrekken
Bij gewoon stadsverkeer 104 )
- Max Turbodruk met Sport knop gemeten : 1,50 bar zonder sport knop 1.2 bar
- Inlaat lucht 27° en bij optrekken tot 6 versnelling naar 44°
(Valt wel op dat deze temp sneller zakt terug dan bij de gewone IC.)

Dit alles gemeten bij 23° buiten temperatuur ipv 21,5° !!


Dit alles is in 3 keer gemeten via dezelde Dashdyno en op hetzelfde traject.

Wat opvalt in de testen is dat de druk opbouw bij de gechipte versie VEEL sneller gebuurt en ook veel hoger is.
Ook is de max. druk blijkbaar ingesteld in de sportknop.

De IC zorgt wel voor "iets" koelere lucht maar toch had ik iets spectaculairs verwacht.
Misschien moet dit eens opnieuw getest worden bij warmere dagen.
Wat wel duidelijk is was dat de inlaat temp. na het optrekken veel sneller zakte terug en dus bij heftig rijgedrag stabieler zal blijven. ( wat dus ook een pos resultaat heeft ).
Niet vergeten dat het wel 1,5° warmer was :wink:

Wat het koelwater betreft, 105 graden zou normaal zijn als je wat forums erop na leest, bij de JCW ( van Hanzie ) wordt ook 105° aangegeven bij gewoon gebruik.
Valt wel op dat bij een grote acceleratie het koelwater temp. sneller zakt bij de niet IC/Chip versie dan bij de wel IC/Chip versie.

Dit wordt volgens mij veroorzaakt door de grote IC die voor de radiator zit ....

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Di Aug 18, 2009 14:13

En zo is de vrije dag van stafke weer nuttig besteed :grin: :grin: :grin:

Mooie gedetaileerde resultaten hoor !


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten